Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
2,2 DT - co to jest ?
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-06, 13:36    

Też patrzyłem w Dialogsysie, ale nie znalazłem nic interesującego.
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2008-08-11, 07:13    

witam,

z tego co ja się orientuje to jest to tempomat, a te wężyki są od podciśnienia i powinny być podłączone do takiego gumowego mieszka..

zacznijmy może od początku, czy Twoja szafa jest wyposażona w tempomat?
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-11, 09:46    

Nie, nie mam tempomatu na pewno.

Goli chyba też nie ma tempomatu.

Po za tym tempomat sterowany jest elektroniką, czyli sterowanie pedałem gazu powinno odbywać się za pomocą potencjometru, a zarówno u mnie jak i u Goli'ego sterowanie jest mechaniczne - linka.

Nie wiem, czy we wszystkich Safranach jest linka, czy wprowadzili potencjometr w ostatniej fazie produkcji, czy też elektroniczne sterowanie występuje tylko w wersjach z tempomatem, czyli pewnie Initiale Paris.

Ja mam ubogą wersję Alizee, czyli golizna: climatronic dwustrefowy, dwie poduchy(standard) i lusterka i tylko przednie szybki elektryczne (standard), no i ksenonki (o których zapomniałem).

Jeśli się mylę, proszę o sprostowanie.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-11, 09:55    

Rufus napisał/a:
i tylko przednie szybki elektryczne
Zdziwiony tylne też mam elektryczne więc dziwię się, że mam 2 lata młodszą szafe niż Ty a mam elektrykę w każdej szybie. Tempomatu tak jak już pisałeś też nie mam.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-11, 10:11    

Goli,
po pierwsze (wg Twojego opisu) masz rok starszą szafę Mruga
po drugie ty masz wyższą wersję wyposażeniową. Hyhy
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-11, 10:17    

No rzeczywiście faktoza Wesoly rok starza Wesoly ale co z tego, że mam wyższe wyposażenie jak nie mam takiego ładnego grilla jak Ty
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-11, 10:23    

Może on i ładny,
ale musiałem się troszkę napolerować, żeby móc oślepiać innych jadących z naprzeciwka Hyhy

A tak na poważnie myślałem, że to jest standard, a Ty sobie przerobiłeś na plastik (coś, co ewentualnie można nazwać tuningiem Kwasny )
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-12, 22:22    

Pozwolcie,ze sie wlacze,choc nie mam tak nowoczesnego silnika jak Wasze,to dostrzegam analogie.Ten mieszek,to silownik sterowany podcisnieniem z vacu poprzez termozawor umieszczony na jednym z wezy wodnych(lub podobny patent w 2.2dt)dzwigienka na pompie poruszana przez rzeczony silownik przestawia dawke w pompie podnoszac obroty przy zimnym silniku i przy wlaczonej klimatyzacji.termozawor o ktorym wspomnialem wczesniej podaje rowniez podcisnienie do zaworu egr,po tym jak silnik osiagnie odpowiednia temperature.nie sadze,ze przestawienie dzwigienki na stale spowoduje spadek mocy i predkosci max,chyba ze "mądry"komputer odczyta to jako bląd.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-13, 15:22    

slawek tg, dobrze piszesz. To jest właśnie sterowanie dawką paliwa.

Jeżeli dźwigienka jest wychylona na stałe, podawana jest większa dawka paliwa, a co za tym idzie - powstaje zbyt bogata w paliwo mieszanka, a więc silnik staje się zmulony i kopci, gdyż nie spala tak dużej ilości paliwa.

Taki też objaw był u mnie.

Gdy zaś mieszanka jest zbyt uboga w paliwo, silnik też muli, ale nie kopci, jednak jest wtedy potrafią się wypalić gniazda zaworów.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-13, 17:56    

Chyba niezbyt uwaznie przeczytales,przy wlaczaniu klimy,dzwigienka tez zwieksza dawke paliwa.kwestia,ze jest to dawka podawana na wolnych obrotach.podczas obciazania silnika nastawnik pompy sam dobiera dawke w zaleznosci od obr\cisnienia paliwa.jadac z wlaczona klima masz przeciez normalne osiagi prawda?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15