Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
2,2 DT - co to jest ?
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-01, 13:19    2,2 DT - co to jest ?

Witam!

Regulowałem wczoraj obroty silnika i wujek zauważył, że prawdopodobnie brakuje pewnego elementu przy pompie wtryskowej Zdziwiony (nr 1 na zdjęciu). Ja poprostu nie mam tego elementu z linką, które zaznaczyłem elipsą.
Nadmieniam, że nie mam żadnych problemów z pracą silnika.

Jeżeli element nr 2(na zdjęciu) przechylę w lewo, to rosną o jakieś 150 wolne obroty.

Przypuszczam, że jest to jakieś podciśnienie, które steruje albo kątem wyprzedzenia wtrysku, albo dawką paliwa.

Może ktoś z Was ma większą wiedzę niż ja i wypowie się, czy dobrze myślę i ewentualnie podpowie jak to się może nazywać, co bym mógł sobie kupić (po za ASO będę się starał, bo pewnie sobie policzą jak za woły) i co do tego podłączyć.

Wszystkim dzięki za pomoc. Padam

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-03, 13:59    

Goalkeper,

czy mógłbyś looknąć pod maskę swojego autka i opatrzeć gdzie to coś na rysunku jest popodłączane?

Czy tam jakiś przewód podciśnieniowy dochodzi, czy może jakieś "triko elektriko co sie wtyko i wytyko" ?

Wielkie dzięki.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-05, 10:12    

Ok , sprawdzę ale dzisiaj wieczorem jak z pracy do domu na rowerku dojadę Wesoly podejrzewam, że ten cały element na zdjęciu będzie gdzieś z tyłu silnika montowany bo widzę koło na którym zakłada się pasek rozrządu.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-05, 10:58    

Nie Goli, on jest z przodu silnika, po lewej stronie. To jest pompa wtryskowa - do niej dochodzi linka gazu - znajdziesz bez problemu.
Ten element o który mi chodzi, jest na tylnej ścianie pompy wtryskowej (pomiędzy pompą, a silnikiem) - widok nie jest utrudniony.
Faktycznie, zdjęcie zrobione z drugiej strony (od tyłu).
Dzięki.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-06, 08:09    

Rufus, sprawdziłem wczoraj, ale nie miałem jak się z Tobą skontaktować bo coś mi net z multimedia przestał działać i nie wiem dlaczego tak się stał, niby zresetowałem modem, zabootował się, komputer pobrał nowe adresy, jak wysyłam pinga to otrzymuje odpowiedź tak jakby net był ale strony nie chcą się otwierać, będę musiał dzisiaj sprawdzić na innej sieciówce . Odnośnie silnika to ta duperelka jest podłączona wężykiem i idzie wzdłuż silnika, dochodzi do czegoś w kształcie fajki, która umiejscowiona jest zaraz pod tymi dwoma grubymi wężami po prawej stronie silnika. I do niej od tylnej strony (tył skierowany do grilla) idzie wężyk od tego grzybka, który zaznaczyłeś nr. 1, dalej od tej fajki (od góry) idzie wężyk wzdłuż tych grubych węży, przechodzi pomiędzy silnikiem a obudową filtra powietrza, i zaraz za nią rozdziela go krzyżak, jedna odnoga tego krzyżaka idzie wężykiem do tego czegoś okrągłego czarnego (tak jakby przed kierownicą było mocowane, taka bańka) chyba to się nazywa serwo, a druga odnoga tego krzyżaka idzie do jakiegoś chyba elektrozaworu, który znajduję się na podszybiu, gdzieś pomiędzy wycieraczkami albo bliżej wycieraczki od strony kierowcy. Chyba jasno się wyraziłem, jak coś to daj strzałkę i na telefon porozmawiamy. Mniej więcej tak to wygląda w komorze silnika.



Droga wężyków zaznaczona jest na czerwono, miejsca wykropkowane oznaczają, że węży nie widać gołym okiem, no chyba że ktoś ma wyciągane oczka i sobie tam wsadzi między węże Wesoly
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-06, 09:44    

Goli,
dzięki wielkie za tak dokładne opracowanie tematu.
Jednak te wężyki inaczej idą. Faktycznie wychodzi wężyk z serwa i dochodzi do trójnika, jednak stamtąd węże idą w inne miejsca niż u Ciebie.
Spróbuje w wolnej chwili rozrysować tak jak Ty to zrobiłeś, może razem z innymi safranowiczami dojdziemy co powinienem pozmieniać.

Przypuszczam, że jest to coś w stylu ssania (może to być sterowane podciśnieniem, lub temperaturą), ponieważ po wyregulowaniu (na zimnym silniku niestety) wolne obroty gdy silnik jest zimny stoją na poziomie 750-800 obr/min, ale gdy silnik się zagrzeje wolne obroty mam w okolicy 1100 obr/min.
Gdy jednak silnik jest zimny i mam te 800 obr, po przesunięciu tego cięgna, o które się rozchodzi obroty rosną do ok 1000-1100, a więc do obrotów gdy silnik jest ciepły - stąd wywnioskowałem że to regulacja dawki paliwa, czyli ssanie.
Gdy cięgno ustawiłem na stałe w położeniu "przesuniętym" autko rozpędzało się max do 130 km/h przy tym dość znacznie kopcąc, a więc dostawał za dużo paliwa.

Może później wrzucę temat na forum rlkp - lagun z tym silnikiem jest znacznie więcej niż safran.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-06, 12:11    

A więc u mnie te wężyki są połączone inaczej: Zdziwiony



gdzie:
1 to jest chyba pompa Vacuum (podciśnieniowa)
2 to serwo

Wężyk wychodzi z elektrozaworu tak jak u Ciebie, dochodzi do tego trójnika (rozdzielacza), a stamtąd jeden wężyk idzie do pompy Vacuum, a drugi do serwa. Niestety nie znalazłem żadnego wolnego króćca, do którego mógłbym jeszcze podpiąć wężyk, który Ty masz, a ja nie.
Tak sobie pomyślałem, że może mam inne sterowanie pompą wtryskową... już sam nie wiem co dalej o tym myśleć.
Cholera, może szukam uszkodzenia, którego nie ma? Może tak ma być i tyle... Kijem go!


Tak u mnie wygląda pompa wtryskowa (zaznaczyłem miejsce, w którym brakuje (wg mnie) tego cięgna):





A tak wygląda to samo z większą ilością szczegółów z pod maski: Przestraszony

 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-06, 12:15    

No zobaczymy za dwa tygodnie jak będę śmigać do Gołkowic otworzymy maski i sobie porównamy jak jest u Ciebie a jak u mnie, jakoś damy radę i na pewno będzie wszystko ok.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-06, 12:20    

OK.

W sumie to nic spiesznego. Silniczek chodzi - zrobiłem już ponad 10 tyś i nic z tym nie robiłem.

Do zobaczenia więc.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-06, 12:22    

Tak patrzę na to zdjęcie z numerkami żółtymi i sam się teraz zastanawiam czy ja nie mam czegoś inaczej zrobionego, bo u nie pod tymi wężami ta fajeczka ma jedną stronę wolną Wesoly . Wczoraj próbowałem w dialogys'ie zobaczyć na rysunkach jak to wygląda ale obrazki coś takie za ciemne i narysowane za grubymi liniami.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15