Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-08-11, 07:13
witam,
z tego co ja się orientuje to jest to tempomat, a te wężyki są od podciśnienia i powinny być podłączone do takiego gumowego mieszka..
zacznijmy może od początku, czy Twoja szafa jest wyposażona w tempomat?
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-11, 09:46
Nie, nie mam tempomatu na pewno.
Goli chyba też nie ma tempomatu.
Po za tym tempomat sterowany jest elektroniką, czyli sterowanie pedałem gazu powinno odbywać się za pomocą potencjometru, a zarówno u mnie jak i u Goli'ego sterowanie jest mechaniczne - linka.
Nie wiem, czy we wszystkich Safranach jest linka, czy wprowadzili potencjometr w ostatniej fazie produkcji, czy też elektroniczne sterowanie występuje tylko w wersjach z tempomatem, czyli pewnie Initiale Paris.
Ja mam ubogą wersję Alizee, czyli golizna: climatronic dwustrefowy, dwie poduchy(standard) i lusterka i tylko przednie szybki elektryczne (standard), no i ksenonki (o których zapomniałem).
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-11, 09:55
Rufus napisał/a:
i tylko przednie szybki elektryczne
tylne też mam elektryczne więc dziwię się, że mam 2 lata młodszą szafe niż Ty a mam elektrykę w każdej szybie. Tempomatu tak jak już pisałeś też nie mam.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-11, 10:17
No rzeczywiście faktoza rok starza ale co z tego, że mam wyższe wyposażenie jak nie mam takiego ładnego grilla jak Ty
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Może on i ładny,
ale musiałem się troszkę napolerować, żeby móc oślepiać innych jadących z naprzeciwka
A tak na poważnie myślałem, że to jest standard, a Ty sobie przerobiłeś na plastik (coś, co ewentualnie można nazwać tuningiem )
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-12, 22:22
Pozwolcie,ze sie wlacze,choc nie mam tak nowoczesnego silnika jak Wasze,to dostrzegam analogie.Ten mieszek,to silownik sterowany podcisnieniem z vacu poprzez termozawor umieszczony na jednym z wezy wodnych(lub podobny patent w 2.2dt)dzwigienka na pompie poruszana przez rzeczony silownik przestawia dawke w pompie podnoszac obroty przy zimnym silniku i przy wlaczonej klimatyzacji.termozawor o ktorym wspomnialem wczesniej podaje rowniez podcisnienie do zaworu egr,po tym jak silnik osiagnie odpowiednia temperature.nie sadze,ze przestawienie dzwigienki na stale spowoduje spadek mocy i predkosci max,chyba ze "mądry"komputer odczyta to jako bląd.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-13, 15:22
slawek tg, dobrze piszesz. To jest właśnie sterowanie dawką paliwa.
Jeżeli dźwigienka jest wychylona na stałe, podawana jest większa dawka paliwa, a co za tym idzie - powstaje zbyt bogata w paliwo mieszanka, a więc silnik staje się zmulony i kopci, gdyż nie spala tak dużej ilości paliwa.
Taki też objaw był u mnie.
Gdy zaś mieszanka jest zbyt uboga w paliwo, silnik też muli, ale nie kopci, jednak jest wtedy potrafią się wypalić gniazda zaworów.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-13, 17:56
Chyba niezbyt uwaznie przeczytales,przy wlaczaniu klimy,dzwigienka tez zwieksza dawke paliwa.kwestia,ze jest to dawka podawana na wolnych obrotach.podczas obciazania silnika nastawnik pompy sam dobiera dawke w zaleznosci od obr\cisnienia paliwa.jadac z wlaczona klima masz przeciez normalne osiagi prawda?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach