Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Sprzęgło - 2,2 dt koło dwumasowe zamachowe
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-30, 16:53    Sprzęgło - 2,2 dt koło dwumasowe zamachowe

Zapewne każdy z Was, jeżdżących wersjami z 2.2 dt przy około 200tyś km słyszy stukanie ze sprzęgła, co oznacza że koło dwumasowe powoli siada. Generalnie z doświadczenia własnego i rozmów z mechanikami wiem, że z takim stukaniem można jeździć i w niektórych egzemplarzach nic poza dźwiękiem się nie dzieje. Sam to sprawdziłem w jednej Safi i przejechane ma ponad 120 tyś z efektami dźwiekowymi i nic. U mnie niestety przy przebiegu 220 już coraz częściej dostaje ataków hałasu nie do zniesienia. Jakiś czas temu wymieniana była tarcza sprzegła, wysprzęglik i docisk i wtedy mi nie starczyło kasy na dwumasówkę. Więc powoli szykuję się na zmianę teraz.

Mam pytanie, które pewnie wyda się dla kogoś obeznanego głupie, za co od razu przepraszam Wesoly . Generalnie koła dwumasowe chodzą po ok. 2000-2500 do tego modelu (vide allegro), ale znalazłem też zestaw Valeo - sprzęgło + sztywne koło masowe do tego silnika i to wszystko za "jedyne" 1300. Czy ktoś próbował zastąpić dwumasówkę sztywnym kołem? Ewentualnie może ktoś ma jakieś tańsze ciut dwumasowe? Pliz potrzebuję jakichkolwiek informacji bo wiadomo, że jak auto już pójdzie do mechanika to będzie za późno na decydowanie i mechanik sam wybierze zestaw niekoniecznie najlepszy cenowo z mojej perspektywy Wesoly .
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-31, 14:38    

Ja to kiedys robilem,co prawda w oplu,ale turbodieslu.i pracowalo.wada byly wieksze wibracje(bez przesady,ale jednak)nieco wieksza halasliwosc i ciut mniejszy moment obrotowy przy niskich obrotach.zaleta to niesmiertelnosc i lepsza reakcja na wcisniecie gazu.
 
 
Bieniu 
Starszy pisarz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 247
Skąd: bd
Wysłany: 2008-08-31, 14:51    

Poszukaj sobie na allegro gości którzy sprzedają silniki lub skrzynie do takich Safranek i zadzwoń może akurat będą mieli, ja w ten sposób znalazłem skrzynie biegów do swojej za 600 zł, a wszędzie chcieli 800 - 1000zł.
Czasem warto podzwonić i się popytać.
Powodzenia
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-31, 19:57    

czyli generalnie wniosek taki że można zamienić dwumasówkę stałym. Jeżeli chodzi o wibracje to dotyczą całego samochodu czy tylko pojawiają się na dźwigni biegów? Wolę chyba mieć wibracje ale zaoszczędzić 1000 zł i mieć spokój pewnie do końca żywota autka.

Jeżeli chodzi o używane to przyznam szczerze że wolę nie ryzykować i nie wkładać czegoś co szybko będę musiał szybko wymieniać, chyba że ktoś ma jakieś ładne i pewne, kompletne sprzęgło?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-31, 20:40    

Powiem tak:nie sa to wibracje ani dzwigni biegow(jest polaczona z zespolem napedowym linkami)ani calej budy.poprostu czuc bardziej silnik.mrówki,dreszcze,jak zwal tak zwal.chodzi o to ,ze czuc roznice.ja zmienialem na monolit,bylo inaczej.jezdzilem 2lata,potem zmienialem silnik na inny i zalozylem go razem z dwumasem.i wiesz co?zadna rewelacja.troche rowniej i tyle.jak postawisz auto na miesiac i wsiadziesz do niego po zmianie kola,to nie powinienes odczuc roznicy.by my side.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-31, 21:03    

ok, dzięki za info, będę gadał jeszcze z moim mechanikiem Safrane'o i Renault'o-maniakiem i zobaczymy co powie. Oczywiście jak już zmienię na którąkolwiek opcję to dam znać. No i jakby ktoś miał jeszcze coś do powiedzenia na ten temat to czekam na info. Tak czy siak jeszcze pare ładnych dni zejdzie zanim będę to naprawiał, może nic więcej się nie popsuje do tego czasu Wesoly
 
 
Bieniu 
Starszy pisarz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 247
Skąd: bd
Wysłany: 2008-09-01, 00:29    

Co do dwumasówki to ona nie jest tan na próżno, przy każdej zmianie biegów, czy dodaniu gazu napęd z silnika jest w łagodniejszy sposób przenoszony na skrzynie biegów co przedłuża jej żywotność. A może dobrym rozwiązaniem byłoby kupienie dobrej tarczy i ewentualna wymiana okładzin...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11