Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-22, 20:58
Wymieniony łącznik drążka stabilizatora z prawej strony. Dlaczego tylko jeden, choć kupiłem dwa ? Dopiero po wymontowaniu wyszło, co było przyczyną tak krótkiego jego żywota (2,5 roku). Kiedyś gumowe osłonki były zabezpieczane metalowymi sprężynkami - obecnie gumką silikonową, która pękła i to go wykończyło. Sprawdziłem drugi i tam jest wszystko ok. Znów zamontowałem Sasic'a, choć przyznam, że obecne części zamienne są robione tak fatalnie, że gwint na nowej nakrętce poległ już przy dokręcaniu - założyłem więc starą.
Wymieniony też pasek wielorowkowy i tym razem Gates'a zastąpił ContiTech - tak dla odmiany
Stary służył 5 lat i choć wyglądał na dobry, to zaczynały się powoli pojawiać drobne pęknięcia.
Czyszczenie kolektora dolotowego . Od razu piszę ,że kolektor kupiony kiedyś na zapas . Teraz zostanie z zewnątrz wypiaskowany pomalowany specjalną farbą i niech sobie leży .
Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: 2.0
Typ pojazdu: B54L
Wiek: 47 Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-08-23, 20:08 Moje walki z Renuarem
Jako że wakacje się prawie skończyły zabrałem się za przedzimowe serwisy. Na pierwszy ogień poszła polerka lamp przednich bo od zakupu rok temu jakieś takie matowe były. Potem nadeszła pora na przegląd elektryki, do szału doprowadzają mnie zegary a zwłaszcza martwy prędkościomierz. Zegary kupione z autem padły po kilku miesiącach, drugie ze szrotu wytrzymały może z miesiąc, dopiero trzecie z alleg.. mimo słabego wyglądu okazały się sprawne, ale trzeba im było zrobić wymianę żarówek. No i na koniec nieszczęsny ABS którego śmierć zbiegła się w czasie z padem amortyzatorów tylnych (udało się zdobyć KYB-y po 250 za sztukę). Niestety ABSu nie udało się już uruchomić. Komputer mówi że padł prawy tył. Wyczyściłem, przejrzałem i sprawdziłem oba tylne czujniki ABS i oporność w normie. Za to jest inny niepokojący objaw. Przy włączonej stacyjne zakręcenie lewych kół wywołuje terkotanie w okolicach pompy ABSu, natomiast po prawej stronie cisza w obu kołach,. Ma ktoś pomysł gdzie szukać niesprawności?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-08-23, 20:55
Zerknij do wtyczki przy pompie ABS. Jeżeli czyszczenie nie pomoże, to pozostaje wymiana jej elektroniki - można zrobić to, bez wymiany całej pompy.
Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: 2.0
Typ pojazdu: B54L
Wiek: 47 Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-08-23, 20:58
Pompę zlokalizowałem, ale nie mam pojęcia gdzie szukać wtyczek od dołu?
Acha zapomniałbym przepalił mi się bezpiecznik 30A drugi od prawej od strony nadkola.
A opisu skrzynki nie znalazłem, pomocy!
Ostatnio zmieniony przez a.d.a.m. 2016-08-23, 21:00, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-08-23, 21:18
Złącze wiązki znajdziesz na pompie ASB - dojdziesz po przewodach, pod czarną pokrywką (wkręt od góry). Trzeba zdemontować osłony nadkola z lewej strony.
Schemat bezpieczników masz TUTAJ
Problemy opisujemy w odpowiednich działach, nie tutaj
Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: 2.0
Typ pojazdu: B54L
Wiek: 47 Dołączył: 26 Lip 2016 Posty: 7 Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-08-31, 15:36
U mnie pielęgnacji ciąg dalszy, mycie i czyszczenie komory silnika, wymiana starego dolotu powietrza do filtra na "zamiennik" bodajże z Mercedesa. Stary dolot wyglądał jakby ktoś go na drutach zrobił i owinął w ortalion. Kto mi powie czy seryjny do lot 2.0 16V tak powinien wyglądać czy to jakaś rzeźba. Jakie świece do 16V teraz mam NGK BKR5EK, wydłubałem ale nie wiem co kupić.
Szmaciak to oryginał, gumiak to moja wariacja na temat dolotu.
Ostatnio zmieniony przez a.d.a.m. 2016-08-31, 15:42, w całości zmieniany 2 razy
SURU [Usunięty]
Wysłany: 2016-08-31, 18:21
W 2.2dt jest taki sam . Swoją drogą zastanawiam się jak wypuścić to pod auto by łapał zimne powietrze no i czy wyjmować zwężkę za IC ... ci co mają 2.2dt wiedzą o co chodzi . Zwężka na pewno po coś jest .
Ostatnio zmieniony przez SURU 2016-08-31, 18:21, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach