Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Tempomat nie dziala ( 2.5 Ph II )
Autor Wiadomość
Jordan 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2009-01-05, 01:50    

Darek napisał/a:
Jordan napisał/a:
mSamera szkoda bo mozna zaoszczedzic troche paliwa :(


Na tempomacie ojjj chyba wręcz przeciwnie


Moim zdaniem mozna...duzo jezdzilem i czesto uzywalem tempomatu i juz z samych obserwacji chwilowego spalania bylo widac ze pokazuje mniej niz gdy trzymalem noge. Poza tym uwazam ze czlowiek nie potrafi tak dokladnie wyczuc gazu jak robi to tempomat.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-05, 11:00    

Jordan napisał/a:

Moim zdaniem mozna...duzo jezdzilem i czesto uzywalem tempomatu i juz z samych obserwacji chwilowego spalania bylo widac ze pokazuje mniej niz gdy trzymalem noge. Poza tym uwazam ze czlowiek nie potrafi tak dokladnie wyczuc gazu jak robi to tempomat.


Masz rację ale tylko w idealnych warunkach. Nie wiem jak Ty ale ja jadąc z określoną prędkością i zaczynając wspinać się pod lekkie wzniesienie nie dodaje gazu tylko pozwalam żeby auto troszkę zwolniło. Tempomat natychmiast dodaje gazu, żeby utrzymać zadaną prędkość podobnie jest przy zjeżdżaniu ze stromej góry. Ja odejmuje gaz całkowicie a tempomat nie. Poza tym tempomat dość gwałtownie reaguje na zmiany prędkości więc nie rozpędza się płynnie, dla niego najważniejsze jest jej utrzymanie
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 11:55    

co do twoich przycisków które nie działają być może masz uszkodzoną taśmę w kierownicy ? bo one zrywają się właśnie nagle ;)
 
 
Jordan 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2009-01-05, 11:57    

Witam

A czy nie ma problemu z rozebraniem kierownicy jak jest poduszka powietrzna? Trzeba cos wczesniej odlaczyc?
Szczerze powiedziawszy nigdy tego nie robilem z poduszka wiec jestem zielony :niepewny:
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 12:05    

dla twojego bezpieczenstwa rozłącz akumulator :) po bokach od tyłu masz dwie śrubki na torx bodajże 27, odkręcasz i poducha wychodzi, a taśmę masz schowaną pod kierownicą jak rozbierzesz wszystko to bedziesz miał wtyczki od przycisków na kierze i pod spodem pod osłoną do taśmy, to sobie posprawdzasz czy jest przejście między nimi.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-05, 13:10    

Jak rozłączysz akumulator bądź wyjmiesz bezpiecznik poduszek to poczekaj z 20 minut na rozładowanie kondensatorów inaczej nawet po odłaczeniu aku możesz odpalić poduchy
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 14:20    

Darek napisał/a:

Masz rację ale tylko w idealnych warunkach. Nie wiem jak Ty ale ja jadąc z określoną prędkością i zaczynając wspinać się pod lekkie wzniesienie nie dodaje gazu tylko pozwalam żeby auto troszkę zwolniło. Tempomat natychmiast dodaje gazu, żeby utrzymać zadaną prędkość podobnie jest przy zjeżdżaniu ze stromej góry. Ja odejmuje gaz całkowicie a tempomat nie. Poza tym tempomat dość gwałtownie reaguje na zmiany prędkości więc nie rozpędza się płynnie, dla niego najważniejsze jest jej utrzymanie


Darku, to coś dziwnie Ci reaguje ten tempomat.
Faktycznie, jadąc pod górkę dodaje gazu, żeby utrzymać zadaną prędkość, ale dodaje go tyle co pies napłakał (gdybyś chciał tę samą górkę pokonać bez tempomatu utrzymując prędkość na pewno spaliłbyś dużo więcej paliwa).
Tak samo z górki jadąc tempomat całkowicie odcina gaz (w automacie nie ma hamowania silnikiem, chyba że sam pogrzebacz przełączysz na któreś z max. przełożeń).

Ja mając BMW TDS w automacie z tempomatem sprawdzałem spalanie w trasie Kraków - Legnica (100% autostrada). Jechałem do Legnicy i starałem się jechać z w miarę stałą prędkością ok 150 km/h - spalanie wyniosło mnie średnio 9.5 l/100 KM.
Wracając jak tylko ustawiłem się na A4 ustawiłem 150 km/h na tempomacie (dodam, że przed Katowicami jest odcinek, gdzie ok 3-4 km cały czas pod sporą górę się jedzie) i o ku mojemu zaskoczeniu w Krakowie komputer pokazał średnie spalanie na poziomie 7.7 l/100 km.
To jest prawie 2 litry zaoszczędzone każdej 100, do tego gdybym jechał wolniej, przypuszczam że różnica mogłaby się zwiększyć.

Przyspieszanie na tempomacie było bardzo płynne, coś jakby wcisnąć gaz na 1/4 głębokości.

Niestety po za autostradami i jazdą nocą po niektórych odcinkach dróg krajowych tempomatu nie da się używać :(
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-05, 15:02    

Nie wiem czy dziwnie po prostu dla tempomatu nadrzędnym jest utrzymanie zadanej prędkości. Wystarczy zadać prędkość np 120 zwolnić do 60 i włączyć tempomat i zobaczyć jak szybko on przyśpiesza. Ja na pewno jadąc po trasie nie będę tak gwałtownie przyśpieszał a co za tym idzie spalanie będzie niższe przynajmniej chwilowe. Co do wjeżdżania pod górkę to tak jak pisałem ja osobiście pozwałam autu zwolnić trochę tempomat nie. Przy zjeżdżaniu z górki podobnie. Jeśli jadę 120 to mogę sobie pozwolić na zwolnienie do 110 byleby dłużej jechać z odciętym gazem a tempomat nie. Napisałem że w idealnych warunkach tempomat się jak najbardziej sprawdza ale to rzadkość
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 16:14    

Darku, zgadza się to co napisałeś - chwilowe zużycie paliwa będzie niższe, gdy Ty sobie będziesz delikatnie przyspieszał, ale okazuje się, że ekonomiczna jazda, to możliwie szybkie uzyskanie zadanej prędkości i jak najdłuższe kontynuowanie jazdy z tą stałą prędkością - uwierz mi, to się sprawdza.
Zgadza się również, że Ty widząc sytuację na drodze możesz zdjąć nogę z gazu aby troszkę zwolnić i jechać za darmo, a tempomat tego nie zrobi, bo za nisko siedzi i nie widzi drogi przed maską ;) .

Niestety, tak jak napisałem i Ty też wcześniej pisałeś - u nas jest bardzo mało dróg, na których można by wykorzystać tempomat, a szkoda.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 17:01    

Jordan mam prośbę, jak juz rozbierzesz kierownice z poduchą to daj znać jak Ci poszło, ja mam identyczny problem z tempomatem jak u Ciebie i być może przyczyna jest ta sama i tez mnie czeka rozbiórka kierownicy.
Fajnie jakbys fotki zrobił podczas rozbiórki i zapodał w tym poście :)
pozdro.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15