Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
2.2 DT czy 2.5 benzyna...
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 17:16    

a co do kosztów eksploatacji ropniaka i benzyny proste -Najtaniej jeżdzić rowerem Hyhy
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 17:17    

Darek napisał/a:
1700 złotych trzy lata temu więc na pewno się zwróciła

A co to za okres zwracania się, miałem R11 instalacja wtedy kosztowała mnie 1200zł zwróciła się po pół roku. Na zwrot kosztów instalacji nie ma co patrzeć bo założysz sobie sekwencję do Dodge Caravana nawet tego 2.4 w automacie i o wiele szybciej Ci się zwróci bo więcej będzie palił.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Arcadio 
Użytkownik
Leniwy pirat drogowy

Safrane ph: II
Rocznik: 99
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXT
Wiek: 46
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 15
Skąd: DC
Wysłany: 2009-01-07, 17:17    

Goalkeper napisał/a:
mSamer napisał/a:
no ale koszty paliwa

No koszty jednak przemawiają za 2.2dT prosta algebra:

2.2dT w mieście na 100km - 8l x 3,39zł = 27,12zł
2.5PB w mieście na 100km - 14l x 2,15zł = 30,10zł
chyba w Warszawskich korkach- mnie w ASB wychodzi 12 w Wawce...


2.2dT w trasie na 100km - 6,5l x 3,39zł = 22,35zł
2.5PB w trasie na 100km - 12l x 2,15zł = 25,80zł


Żartujesz ? przy 4 osoabch na pokładzie i 160 non stop i kupie tirów - czyli kręcenie na 3 do 160 - 11.... mniej niż 9,5 nie pali ale wiecej niz 11 też sie nien daje w polskich warunkach...

Więc co tutaj przemawia za kosztami paliwa na korzyść 2,5 ?
Wszystko kolego - chociażby to że to jedyna niepsująca się Safi... z niezniszczalnym aluminiowym motorem by Volvo Sweden i niezniszczalną ASB by Toyota.



Goalkeper napisał/a:
Do tego przy PB z LPG trzeba mieć tą 1/4 zbiornika PB co by się pompa nie zatarła i żeby się czasami nie trzeba było zatrzymać w szczerym polu i lecieć z kanistrem na najbliższą stację.Dodatkowo co roku 60zł więcej za przegląd pojazdu czyli w dieslu masz prawie 20l paliwa i jedziesz przez około 330km Hyhy


Bzdura - się pompę odłacza na trasie i tyle... po kłopocie. podobnie z zasilaniem wtrysków. A z resztą można miec to paliwo - raz sie kupi i juz.

Nie wziąłeś pod uwagę jednego - OSIĄGÓW.....Jakby tam było ze 1250 kucy i odpowiedni moment to ok, ale sorki 2.2 dti jeżżdi jak 2.0 w benzynie. Jak miałem 2.0 PH I to w PIKURZE była PH II 2.2 Dti... i nie raz żesmy sie cieli i łeb w łeb było, a to mół był jak 150
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 17:17    

no powiem tak, dieslem jezdze i naprawde nie narzekam,z tym ze jest to 2.1 dT i brakuje mi mocy, koszty spalania i eksploatacji sa naprawde niskie( ale to przyspieszenie... szkoda gadac...) dlatego biore pod uwage ta benzynke, roznice w spalaniu nie sa duze a ja sporo jezdze wiec koszt instalacji napewno szybko by mi sie zwrocil, a nie wiecie jak to jest z autami z holandii ktore mają fabryczny gaz??? ja napewno samochodu nie bede kupowal w polsce, jesli zdecyduje sie na diesla to bez problemu znajde we francji w dobrym stanie,a jesli benzyna to poszukam po calej europie Wesoly
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 17:18    

ARCADIO napisał/a:
Nie wziąłeś pod uwagę jednego - OSIĄGÓW.....Jakby tam było ze 1250 kucy i odpowiedni moment to ok, ale sorki 2.2 dti jeżżdi jak 2.0 w benzynie. Jak miałem 2.0 PH I to w PIKURZE była PH II 2.2 Dti... i nie raz żesmy sie cieli i łeb w łeb było, a to mół był jak 150

A kolega chyba nie wziął pod uwagę, że takimi samochodami się nie ściga tylko lansuje bo to limuzyny są a nie bolidy. Kup sobie jakieś porządny silnik o mocy 400KM i zrób z siebie wieśniaka montując LPG.

mruczek, tutaj cały czas mowa o 2.2dT a nie 2.1DT a to już spora różnica w mocy Wesoly
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 17:18    

Moim zdaniem w Safrankach silniki diesele powinny mieć pojemności 2.5 (170km)(jechałem ostatnio tysiąc km nową Navarą z takim silnikiem i powiem wam..daje kopa..), lub też 3.2 190km, to już w safrance pięknie by się spisywało. Duuuży moment i automat i mamy prawdziwą wgniotkę w fotel. Dlatego wracając do tematu: 2.5 20v najlepszy motor w benzynie i żadnego LPG, bo silnik go nie lubi Wink
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 17:19    

Arcadio napisał/a:
czyli kręcenie na 3 do 160

Teraz koledzy na forum będą wiedzieć od kogo nie kupować samochodu, co za idiota kręci silnik na 3 do 160km/h ?. I jeszcze raz przypominam to nie są bolidy wyścigowe.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 17:23    

Arcadio napisał/a:
Jak miałem 2.0 PH I to w PIKURZE była PH II 2.2 Dti... i nie raz żesmy sie cieli i łeb w łeb było, a to mół był jak 150


Ta w PIKURze phII 2.2 DT to była moja Szafa (wtedy Dextera), czyż nie?

Akurat miałem okazję jechać 2.0 phI - jest faktycznie lepsza ale tylko na starcie, bo ma dłuższą 1 i 2 od diesla.
Ale od 3 biegu już 2.0 nie ciągła tak dobrze (no chyba, że kręcona do odcięcia, ale przecież nie Safrane nie kupuje się do ścigania, tylko dla komfortu!!!)
Nie mówiąc już o elastyczności - jadąc na 5 biegu 70 km/h wciskając gaz w dechę, silnik się dusił i bez redukcji ani rusz. A przy 2.2 DT przy 80 km/h na 5 biegu można swobodnie wyprzedzać.
 
 
ARCHEOLOG 
Forumowicz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 97
Skąd: bd
Wysłany: 2009-01-07, 17:23    

Robson napisał/a:
... i żadnego LPG, bo silnik go nie lubi Wink


Bo niby czemu? Ja nie mam zastrzeżeń - tylko dbać i się cieszyć z eksploatacji.
Przypomnę, że nawet VOLVO montowało fabryczne instalacje do tego motoru (nawet z TURBO) i przebiegi spokojnie sięgały 500 tys. km.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 17:24    

Witam

Panowie zawsze rozmowa o wyższości ON nad LPG nie ma sensu i nie raz kończy się awantura z obu stron. Każdy będzie chwalił swoje i tyle. Cena obu paliw skacze z miesiąca na miesiąc i w każdym rejonie Polski jest inna. Przedstawię to na Swoim przykładzie i danych z dnia wczorajszego bo tankowałem auto:

2.2dT w mieście na 100km - 8l x 3,39zł = 27,12zł
Moje 2.5PB w mieście na 100km - 13l LPG x 1,72zł = 22,36zł

2.2dT w trasie na 100km - 6,5l x 3,39zł = 22,35zł
Moje 2.5PB w trasie na 100km - 11l LPG x 1,72zł = 18,92zł

Widzicie ze oszczędność jest większa niż na ON. Każdy jak będzie chciał to przedstawi swoje racje, trzeba je wysłuchać, przeanalizować i samemu podjąć decyzje czym się chce jeździć. Ja nie ukrywam ze jestem zwolennikiem LPG i wychodzę z założenia ze należy dobrze zainwestować w instalacje gazu to później nie ma się żadnych problemów.

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16