Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
2.2 DT czy 2.5 benzyna...
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-06, 17:13    2.2 DT czy 2.5 benzyna...

witam kolegów, nadszedl ten czas kiedy musze rozstac sie z moją safranką... nigdy jeszcze tak dlugo nie miałem samochodu (1.5 roku) Mruga ,chce zmienic ale oczywiscie tez na safrane, zastanawiam sie tylko czy znowu dieselka czy moze 2.5 w benzynie... jesli zdecyduje sie na benzyne to oczywiscie wrzuce gaz,ale jaki???? ile to kosztuje i jak sie zachowuje???? do tej pory mialem przykre doswiadczenia z samochodami zasilanymi gazem...
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-06, 17:13    

Słuchaj ja kupiłem 2.5 RXE 20V i jestem bardzo zadowolony prawko mam od niedawna ale super chodzi silniczek nie ma wogóle odczówalnego osłabienia samochodu na gazie kupiłem gaz IV generacji u gazownika którego wszyscy sobie chwalą a dla mojego Taty robił już 2 instalacje. Nie jest źle chociaż musiałem teraz kilka razy do niego podjechać żeby wszystko zdiagnozował oczywiście bezpłatnie i serwis ok 3 lata jeśli jego sprzęt nawala za darmo robi. Instalacja z butlą w kole kosztowała 2800zł z w bagażniku butla to chyba 2500 ale nie polecam już lepiej dołozyć jeśli byłby to jakiś silnik z 4 cylindrami koszt byłby 2200 ale jest ich 5 . Ogólnie polecam bo silniczek chwiali wielu i ja też się dołączam jeszcze zależy czy automat czy manual jeśli manulat to wszystko jasne jeśli automat to są to dość dobre skrzynie i mają teoretycznie pracować ile samochód da rade Mruga Jeśli weźmiesz ropniaczka to nie masz kłopotu z butlami bagażnikiem sporadycznymi wizytami u gazownika no ale koszty paliwa i moc chyba przemawia za 2.5 Ja bym go wybrał ponownie bo jak nie jestem za dieselami ogólnie ale to dlatego że nigdy na placu nie stał więc wole benzynke Wesoly Zawstydzony
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-06, 17:14    

mSamer napisał/a:
no ale koszty paliwa

No koszty jednak przemawiają za 2.2dT prosta algebra:

2.2dT w mieście na 100km - 8l x 3,39zł = 27,12zł
2.5PB w mieście na 100km - 14l x 2,15zł = 30,10zł

2.2dT w trasie na 100km - 6,5l x 3,39zł = 22,35zł
2.5PB w trasie na 100km - 12l x 2,15zł = 25,80zł

Więc co tutaj przemawia za kosztami paliwa na korzyść 2,5 ? Do tego przy PB z LPG trzeba mieć tą 1/4 zbiornika PB co by się pompa nie zatarła i żeby się czasami nie trzeba było zatrzymać w szczerym polu i lecieć z kanistrem na najbliższą stację. Dodatkowo co roku 60zł więcej za przegląd pojazdu czyli w dieslu masz prawie 20l paliwa i jedziesz przez około 330km Hyhy .
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-06, 17:14    

a na trasie 2.2 dt to nawet mniej przy spokojnej jeżdzie a w benzyniaku trza sobie dodać do paliwka koszt porządnej instalacji gazowej która szybko się nie zwruci Wesoly Wesoly Wesoly
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-06, 17:14    

No święta prawda z resztą nie wyssana z palca, kolega Rufus schodzi do 5,5l/100km tak jak to katalog podaje.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-06, 17:14    

Goalkeper napisał/a:

No koszty jednak przemawiają za 2.2dT prosta algebra:
2.2dT w mieście na 100km - 8l x 3,39zł = 27,12zł
2.5PB w mieście na 100km - 14l x 2,15zł = 30,10zł

2.2dT w trasie na 100km - 6,5l x 3,39zł = 22,35zł
2.5PB w trasie na 100km - 12l x 2,15zł = 25,80zł


Goli rozumiem że jesteś nie w temacie ale cena litra LPG w zachodniopomorskim na dzień dzisiejszy to 1.91 a w lecie zazwyczaj tanieje przeciwnie do reszty paliw

henry71 napisał/a:
a na trasie 2.2 dt to nawet mniej przy spokojnej jeżdzie a w benzyniaku trza sobie dodać do paliwka koszt porządnej instalacji gazowej która szybko się nie zwruci Wesoly Wesoly Wesoly


1700 złotych trzy lata temu więc na pewno się zwróciła. Przypominam kolegom w dieslu, że jeszcze nie tak dawno płacili za litr tego cennego paliwa prawie pięć złotych, czemu wtedy nikt nie dyskutował o cenie 1 kilometra. Jak ktoś chce jeździć oszczędnie to nie kupuje dwu tonowego mastodonta.
_________________
Safrane RXT 2.5 20v + LPG '98


www.ab-art.net.pl
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-06, 17:15    

safranka to nie auto rajdowe tylko limuzyna a mocy też niebrakuje dizelkowi Wesoly Wesoly Wesoly może i LPG w zachodniopomorskim tanie ale czy kolega mruczek będzie tam jeżdził tyle kilosów żeby tankować Hyhy
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-06, 17:15    

U nas paliwo z reguły jest trochę droższe niż wszędzie indziej bo skutecznie jego cenę podbijają nasi zachodni sąsiedzi

P.S. Jak już sobie tak miło dyskutujemy o cenie instalacji LPG to należy uwzględnić że koszt zakupu aut z silnikiem diesla i jego późniejszej eksploatacji nie licząc paliwa jest wyższy niż auta w benzynie
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 17:15    

myślę że nasza dyskusja ma przedewszystkim na celu naświetlić koledze mruczkowi wszystkie aspekty za i przeciw obydwu rodzaji pędników nie jestem przeciwny benzyniakom z gazem moje poprzednie 3 auta miały gaz Wesoly Wesoly Wesoly i byłem zadowolony
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-07, 17:16    

henry71 napisał/a:
myślę że nasza dyskusja ma przedewszystkim na celu naświetlić koledze mruczkowi wszystkie aspekty za i przeciw obydwu rodzaji pędników



Oczywiście że tak, nigdy nie twierdziłem inaczej.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 15