Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2010-10-06, 21:53
Instrukcja wymiany silentbloków sanek Safrane 2.0 16v N7Q
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-08-19, 21:30    Instrukcja wymiany silentbloków sanek Safrane 2.0 16v N7Q

Nie jestem moderatorem tego forum ale uważam że pomocne informacje dotyczące danego modelu powinny znaleźć się w jednym miejscu.
Oto instrukcja wymiany silentblocków sanek w Safrane 2.0 16v N7Q napisana z natury przez kolegę sea79 i skopiowana z forum francuskie.pl:



"OK... nic nie piszecie, nikt nie chce się podzielić dobrym mechanikiem... Wink To co teraz napiszę być może pomoże komuś z problemem tulei w sankach (kołysce) w Safranie lub Lagunie. Poniżej opis co trzeba zrobić żeby wymieni tę część samemu (omijając płacenie 3000 zł w serwisie za nowe sanki i ok500 robocizny w warsztacie, który nabije silentblocki - oczywiście musicie silentblocki kupić sami, 75zł Safrana, Laguna chyba 85). NIE RADZĘ PRÓBOWAć WYMIANY TYCH TULEI NA SAMOCHODZIE (BARDZO DELIKATNA BLACHA), zacząłem od tego - NIE DA SIĘ!!! Należy zdjąć sanki, wyjąć je spod samochodu i... 1h i oba silentblocki wymienione.

1. Postawić samochód na kobyłkach (oczywiście bez kół) upewniając się, że stabilnie stoi, zabezpieczyć tylne koła - na kobyłki proponuję coś położyć, np kawałek drewienka, gumy itp, żeby nie rysować nadwozia.
2 Podeprzeć sanki jakimś podnośnikiem. Ja użyłem "żabki" z rozstawioną na niej DESKĄ długości sanek (czyli ziemia->żabka->deska->sanki), tak podparłem tę część aby po odkręceniu całego elementu (kroki poniżej) można było spokojnie opuścić wszystko na ziemię.
3. Rozpiąć po kolei:
a) sworznie wahaczy (UWAGA, proponuję kupić wcześniej komplet sworzni, ja musiałem swoje ścinać tak były zapieczone - jabłko zaczęło się obracać ze śrubą),
b) stabilizator od łącznika stabilizatora,
c) śruby od górnych tulei - tych, które musiałem wymienić bo waliły (UWAGA, obie śruby były nie do odkręcenia! musiałem piłować łby śrub i wykręcać to co zostało po zdjęciu sanek, podgrzewając palnikiem - inaczej nie szły...,
d) rozpiąć kable ABS i wyjąć je z wewnątrz sanek,
e) odkręcić maglownicę od sanek
f) zostają na koniec dwie '30-tki' trzymające sanki do odkręcenia razem z nimi dwie '16-tki' długości 4cm (tylko podtrzymujące), oraz rozpięcie gum trzymających łącznik elastyczny od układu wydechowego.

Jak wgrają się zdjęcia to będą to:

* zdjęcie 1+2 mocowanie tulei wraz z kołnierzem starego silentblocka (po wyrwaniu tulei gumą z jego wnętrza) z widocznym nacięciem, tym, które trzeba zrobić aby wybić. TO, ŻE POZOSTAŁY ELEMENT JEST TROCHĘ ZMASAKROWANY NIE OZNACZA, ZE TRZEBA TAK WALIć ;P to były moje pierwsze pomysły, chciałem ją na początku od razu wybić - PO PRZECIĘCIU WZDŁUŻ TRZEBA LEKKO UDERZYĆ 2x, samo wypada.
* zdjęcie 3 wyjęte sanki
* zdjęcie 4 zawieszenie bez sanek
* zdjęcie 5 deseczka na żabce - TO JEST ZDJĘCIE JAK JUŻ WKŁADAŁEM ZROBIONE SANKI! Przy zdejmowaniu wystarczy sama żabka i deska, bez całego rusztowania.

Po wyjęciu sanek odbiłem górę silentblocka (naprasowany metalowy krążek), wyrwałem ze środka silentblocka tuleję (dookoła niej guma - SPARCIAŁA ;] ) i... wyciąłem to co zostało. Użyłem do tego piłki do metalu i ostrożnie ciąłem tak aby przeciąć pierścień (zapieczony), nie przecinając mocowania w sankach (mam nadzieję, że zdjęcie się dodało) - mocowanie jak nowe, 1 malutka, nic nie znacząca ryska. Jak już pierścień był przecięty wzdłuż to śrubokrętem go podważyłem i uderzając młotkiem wybiłem.

Przetarłem papierem ściernym wnętrze, posmarowałem smarem nowy silentblock i wbiłem poprzez... deseczkę - PIĘKNIE WSZEDŁ Smile

Pozostało wymienić 1 sworzeń wahacza (drugi się odkręcił) i wsadzić sanki z powrotem.

WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE! WAŻNE!

1. SILENTBLOCKI WYMIENIŁEM DLATEGO, PONIEWAŻ:
Prawa przednia strona waliła mi na wertepach tak jakbym miał wybity amortyzator (amortyzator OK, KAYABA Excel, 71% - 6miesięcy, ok 15k km). Nosiło mnie na zakrętach i ściągało w prawą stronę - wszystko przez to, że w sankach siedzi wahacz... sanki niestabilne przez wywaloną tuleję i... wszystko jasne.

2. NAPRAWDĘ TRZEBA SIĘ NAROBIć ale warto, mam zupełnie inny samochód, nic nie wali nic nie puka (tak jak w ogłoszeniach ;p )

3. Jak coś nie pójdzie po naszej myśli SANKI Z TULEJAMI na allegro kosztują 99zł + przesyłka (tylko nie wiadomo w jakim stanie są te tuleje).

Pozdrawiam Was i życzę powodzenia jak ktoś się podejmie! Mi się udało. Mam nadzieję, że ten opis komuś pomoże.

PS Być może ktoś kto zna temat dopisze coś od siebie Smile Nie twierdzę, że wszystko zrobiłem dobrze, robiłem to pierwszy raz, nie jestem mechanikiem ;p

PS Jak ktoś będzie zainteresowany zdjęciami - piszcie, wyślę na maila."


Mój adres e-mail jak i większości z nas jest w dziale "użytkownicy" jeśli kolega
sea79 będzie chciał przesłać do powyższego tekstu zdjęcia to nie widzę problemu. Poza tym myślę, że wystarczy jak się przedstawisz i oczywiście swoje auto a już sam będziesz wklejał fotki

P.S. A oto i fotki

_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16