Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
diody do tylnich lamp
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-18, 14:45    

Czerczil napisał/a:
Dzięki za foty. Fajny efekt uzyskałeś, szkoda tylko że komputer się czepia ;) Może jakiś opornik załatwiłby sprawe?


Pewnie tak, ale będzie się on niemiłosiernie grzał, słyszałem opinie w sklepach elektronicznych, że nawet do granicy zwarcia, więc wolałem nie ryzykować.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-18, 14:52    

Darek napisał/a:

Co prawda komputer przy każdym zapłonie woła o spalonych żarówkach, ale diody lepiej pasują do ksenonów:

Darku, do ksenonów możesz wstawić pozycyjne W5W Blue Vision. Będzie pasował kolor światła i gadaczka zamilknie :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-18, 15:15    

arek napisał/a:

Darku, do ksenonów możesz wstawić pozycyjne W5W Blue Vision. Będzie pasował kolor światła i gadaczka zamilknie :)


No niestety przy zakładaniu LEDów właśnie takie żarówki usuwałem i nijak się one mają do ksenonów. Widać to na zdjęciach które wrzucałem kiedyś na forum
http://img182.imageshack....safrane3cq9.jpg
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-18, 21:23    

Wracam jeszcze raz do kwestii opornika przy zamianie żarówek świateł pozycyjnych na diody LED.
Opornik ma symulować dla układu kontroli świateł (gadaczki) istnienie sprawnej żarówki w światłach pozycyjnych. Przez żarówkę taką płynie prąd około 0,42 A (dla żarówki o mocy 5 W). Diody pobierają prąd znacznie mniejszy co układ kontroli świateł interpretuje, jako spaloną żarówkę.
Dołączenie równolegle do diod opornika, ma spowodować aby łączny prąd płynący przez opornik i diody LED, wynosił właśnie około 0,42A. Na oporniku wydzieli się moc około 5W czyli tyle ile na zwykłej pieciowatowej żarówce. Oczywiście opornik będzie się grzał ale tak samo (a nawet trochę mniej), jak zwykła żarówka - fizyki nie przeskoczymy.
Nie ma ty mowy o żadnym stanie zwarcia i niemiłosiernym grzaniu. Swoją drogą takie opinie, jakie Darek usłyszał w sklepie elektronicznym dają wiele do myślenia o autorach takich opinii Zdegustowany
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-18, 21:27    

jurek201 napisał/a:

Nie ma ty mowy o żadnym stanie zwarcia i niemiłosiernym grzaniu. Swoją drogą takie opinie, jakie Darek usłyszał w sklepie elektronicznym dają wiele do myślenia o autorach takich opinii :zdegustowany:


Rozumiem Twój punkt widzenia ale postaw się w mojej sytuacji. Sam znam się na tym mało więc muszę się zdać na czyjąś opinię. Należy rozwinąć określenie "grzanie się" - opornik będzie ciepły czy gorący ?? Czy będzie go można dotknąć ?? co będzie jak będzie dotykał plastykowego elementu ?? żarówki dość mocno się nagrzewają
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-18, 21:39    

Już rozwijam Wesoly
Na dołączonym oporniku wydzieli się moc około 5W. Istotnym parametrem każdego opornika oprócz jego oporu jest moc, jaka może się na nim wydzielić z tym, że im opornik jest dostosowany do większej mocy tym ma większe wymiary, bo musi wydzielone na nim ciepło rozproszyć do otoczenia.
W typoszeregu oporników mamy oporniki o różnych mocach w tym również o mocy właśnie 5W. Można oczywiści zastosować opornik o mocy 10W będzie się nagrzewał do niższej temperatury, ale będzie miał duże wymiary.
Jeśli zastosujemy opornik o mniejszej mocy np 0,5W to po dość krótkim czasie po prostu się spali.
Jeśli chodzi o dotykanie do plastikowych elementów, to raczej pomiędzy nim a wspomnianymi elementami należy zostawić odstęp około 1cm tak aby był swobodny opływ powietrza dookoła opornika - w końcu "bańka" żarówki też nie styka się bezpośrednio z plastikowymi elementami, a też potrafi z czasem wytopić oprawkę.

To chyba tyle Wesoly
 
 
czerczil 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 34
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2009-01-20, 22:36    

Nie będę zakładał nowego tematu bo moje pytanie też jest związane z oświetleniem led. Jak pisałem wcześniej myślałem o kupnie i założeniu świateł do jazdy dziennej właśnie z diodami ale bardzo fajnie wyglądają światła nowego audi R8 (inne modele audi też mają diody w reflektorach). I stąd moje pytanie czy instalując tego typu oświetlenie wewnątrz reflektorów (naruszając ich wyjściową formę, choć w niewielkim stopniu ale zawsze) policja może się doczepić do takiego rozwiązania? W końcu reflektory zostają oryginalne z homologacją.
Poniżej na szybko zrobiony projekt żeby wyjaśnić jaki mam pomysł bo opis nie zawsze wszystko wyjaśnia.



Acha autko trochę brudne przez tą chlapę na drogach ale inne go zdjęcia nie miałem pod ręką :kwasny:
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-20, 23:42    

Policja nie tylko przywali się do naruszenia reflektora przez co utraci on homologację, ale w dodatku na dodatkowe białe oświetlenie z przodu również musisz ją posiadać
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-21, 00:20    

z tytułu montowania LEDów jako postojówki też mogą się doczepić, ponieważ reflektory projektowane były pod żarówki 5W5.

Zauważcie, że na zdjęciach Darek'a widać, że strumień świetlny jest kiepsko rozproszony, prawie cała wiązka z LEDa wali prosto. Wszystko to wynika z innego umiejscowienia źródła światła i jego ukierunkowania.

Co do takich patentów, jak pseudoksenon i pochodne
W przypadku wypadku nawet nie z Twojej winy, winny może oskarżyć Cię o oślepienie (olśnienie) w wyniku czego stracił kontrolę nad pojazdem i w Ciebie uderzył.
Automatycznie wina będzie po Twojej stronie gdy nie będzie homologacji.


Nie bądźmy egoistami i myślmy trochę o innych użytkownikach dróg.
_________________
2x Safrane RXT 2.2dT 1999
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-21, 00:57    

wazzabii napisał/a:
z tytułu montowania LEDów jako postojówki też mogą się doczepić, ponieważ reflektory projektowane były pod żarówki 5W5.

Pod warunkiem oczywiście, że każą CI rozmontować reflektor

wazzabii napisał/a:
Zauważcie, że na zdjęciach Darek'a widać, że strumień świetlny jest kiepsko rozproszony, prawie cała wiązka z LEDa wali prosto. Wszystko to wynika z innego umiejscowienia źródła światła i jego ukierunkowania.


Fakt że przy diodach jakie wybrałem kąt świecenia jest 180 st i niewiele światła odbija się w reflektorze ale są już żarówki świecące jak klasyczna. Siła świecenia jest chyba nawet mniejsza niż w klasycznej żarówce. Ja zdecydowałem się na wymianę bo zależało mi na kolorze światła, w końcu to tylko postojówka więc nie może być mowy o oślepianiu.

Niestety z całą resztą masz rację nie ma to homologacji więc w razie czego mogą być kłopoty

P.S Imię Darek jest polskie i można je klasycznie odmieniać :)
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15