Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zamarzającymi zamkami...
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-02, 11:44    Problem z zamarzającymi zamkami...

Witam, od czasu kiedy mój region nawiedziły dosyć spore mrozy ciągle mam problem z zamarzającym mechanizmem zamka centralnego. Niestety nie posiadam garażu i jest to dla mnie uciążliwe.
Wykombinowałem sobie pewien patent, który zamierzam przetestować ale najpierw chcę usłyszeć wasze opinie co do skuteczności takiego rozwiązania.
Mianowicie chodzi o naklejenie po obu stronach mechanizmu zamka mat grzewczych takich jakie są w lusterkach. Planuję podłączyć je pod lusterka i przy włączeniu podgrzewania lusterek podgrzewać zamki.
Zazwyczaj zamarzają zamki tylko od drzwi przednich a tylne da się otworzyć i uruchomić jakoś silnik.

Jak myślicie, zda to egzamin?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-02, 11:58    

hmmm trochę kombinowania ale czemu nie choć wydaje mi się że prościej jest po prostu wypsikać wszystkie zamki sprejami do odmrażania i może pomoże.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-02, 12:06    

Zapomniałem wspomnieć, że rozmrażacze nie działają bo nie zamarza wkładka zamka tylko gdzieś w środku siłowniki od centralnego Jak otworze drzwi kierowcy od wewnątrz to nie ma opcji zamknąć auto na noc i muszę wstawiać do garażu znajomego, żeby trochę odmarzło.
Interesuje mnie przede wszystkim czy po takiej operacji komputer nie zacznie wariować a tak czy siak muszę rozebrać zamki, wyczyścić je i przesmarować.
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-02, 12:27    

Sadzę, że ten drugi sposób (czyszczenie i smarowanie) jest jednak znacznie prostszy niż kombinowanie z matami grzewczymi, a tak czy siak tapicerkę trzeba zdemontować. Ja u siebie jestem w tym roku po operacji czyszczenia i smarowania i wszystko chodzi tak, jak trzeba. Wesoly
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-02, 12:30    

też myślę że niema co kombinować porządne czyszczenie i smarowanie powinno pomudz gdzieś prawdopodobnie jest wilgoć i dlatego zamarza Wesoly Wesoly Wesoly
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-02, 12:50    

Moim zdaniem to chyba początek końca żywotu siłowników, jeżeli jest ciepło to mają one jeszcze na tyle siły, żeby przesunąć ramię od zamków. Zimą smar w siłowniku robi się gęstszy i siłownik już nie ma siły pchnąć całego mechanizmu. Ale proponował bym zrobić tak jak piszą koledzy wyżej przeczyścić a przy tym sprawdzić działanie samego siłownika, odepnij go od mechanizmu zamka tak, że ramię siłownika pracowało samo. Przy dobrej kondycji siłownika jak naciśniesz otwieranie to ramię siłownika powinno energicznie (w mgnieniu oka Rotfl ) się wysunąć bez żadnych oporów.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
ralf7 
Użytkownik

Safrane ph: I i II
Rocznik: 1995 i 2000
Pojemność: 2.2 12V i 2.0 16V
Wersja wyposażenia: Si
Wiek: 45
Dołączył: 05 Lut 2010
Posty: 24
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 2009-01-02, 17:10    

Siłowniki powinny być raczej dobre.

Miałem podobny problem, po rozebraniu okazało się że siłowniki chodzą a zamka nie otwiera. Na całym mechanizmie zbiera się kurz i może powodować przymarznięcie.

Bez rozkręcania proponuję psiknąć WD lub co podobnego przez dziury przy zamku, najlepiej jak najdalej włożyć rurkę w szczeliny koło zamka. Jak pości kilkukrotnie zamykać i otwierać drzwi.

Nie otwierać na siłę kluczykiem gdyż pęknie plastikowa płytka w zamku. Nawet po użyciu odmrażacza.
 
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2009-01-02, 22:54    

Witam, miałem to samo z drzwiami kierowcy (siłownik nie działał) ale samochód postał cały dzień na słońcu i na wieczór jak wyszedłem z pracy wszystko działało tak jak trzeba Mruga . Ale na drugi dzień rano znowu nic... Smutny
Niestety nie miałem zbyt wiele czasu aby rozebrać drzwi i zrobiłem to samo co pisze ralf7 przez otwory pod klamką napryskałm dosyć dużo wd40 i... pomogło jak narazie od paru dni renia się przede mną otwiera i zamyka Mruga
Ale pewnie bez porządnego czyszczenia się nie obędzie.
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
czerczil 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 40
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 34
Skąd: Siewierz
Wysłany: 2009-01-11, 22:42    

Zawsze można spróbować starego góralskiego sposobu z wrzącą wodą polewaną na drzwi Hyhy
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-12, 11:06    

Czerczil napisał/a:
Zawsze można spróbować starego góralskiego sposobu z wrzącą wodą polewaną na drzwi :hyhy:


To jest dobry sposób, pod warunkiem, że potem autko postoi 8 godzin w cieplutkim garażu, żeby wilgoć odparowała.
W przeciwnym wypadku to co się nagrzało, podczas szybkiego ochładzania "poci się" tzn pokrywa cienką warstwą pary wodnej, rosy, która na zimnym parkingu znowu pokrywa się jeszcze grubszą warstwą lodu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15