Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-02-08, 10:18
Może się na tym nie znam ale stawiałbym raczej, że do silnika a nie do instalacji LPG
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-08, 10:43
Pozwolę sobie zacytować, tak na prędce znalezione informacje o emylatorach
Danek napisał/a:
Witam.
Emulator to nic innego jak przekaźnik odłączający wtryski benzynowe z pewnym, ustawialnym czasem opóźnienia i jednocześnie oszukujący ECU benzynowe, że wtryskiwacze nadal normalnie pracują. Niektóre ECU sprawdzają czy wtryskiwacze poprawnie pracują i stąd potrzeba emulacji - udawania - ich pracy. Natomiast czas zwłoki jest dość ważnym parametrem, który zapewnia silnikowi zasilanie w paliwo kiedy jeszcze gaz nie dotarł do miksera. Niweluje to w znacznym stopniu (choć nie całkowicie) Szarpanie i przygasanie silnika w trakcie przełączania na LPG.
Co do typu emulatora to teraz nie mam jak sprawdzić jakie masz te wtryski benzynowe, ale zdaje się standardowe więc w zasadzie każdy emulator się nada. Zagadaj do Cromy, albo Omegolota oni powinni znać rezystancje wtrysków i będą wiedzieć który emulator jest właściwy. Moim zdaniem ten pierwszy jest uniwersalny, a drugi standardowy, ale za to pozwala nie "pruć" oryginalnej instalacji auta.
Czyli wychodziłoby na to, że każdy emulator by pasował tylko pozostaje kwestia jego regulacji. Ale tak jak jest w cytacie lepiej podjechać do gaziarza, żeby dobrał osobiście emulator pod kątem rezystancji wtrysków.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-08, 14:13
Dobiera się pod ilość wtryskiwaczy i ich pojedynczą oporność - w Twoim przypadku potrzebujesz emulator 6-cio kanałowy. Większość obecnych centralek LPG posiada już w sobie emulator, ale centralki tańsze emulują zazwyczaj tylko 4 kanały, więc należy w naszych silnikach założyć oddzielny układ.
Przy wyborze raczej bym się kierował niezawodnością i wykonaniem emulatora.
Co do samego emulatora, to zależy jaki został zastosowany system wtrysku w samochodzie. Należy zdjąć końcówkę przewodu wtryskiwacza i omomierzem zmierzyć jego oporność. Jeżeli będzie to poniżej 2.6 Ohm - to szukaj emulatora do systemu Renix. Jeżeli natomiast ok. 15-16 Ohm, to spokojnie możesz zakładać zwykły.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-02-08, 15:58
Nie ma to jak wyraźne zdjęcie
Weź podjedź do gazownika, założy Ci nowy, podłączy i będzie po problemie.
Szybko, bez stresu i konkretnie.
Sam kupisz, będziesz próbował podłączać i coś sp....
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-08, 16:33
shreeek napisał/a:
a samemu to zawsze oszczedzone pieniadze np na skorke ?
Pieniądze zaoszczędzone ? Zobaczysz jak zaczniesz płakać, że nie idzie. Nerwy stracisz a i tak będziesz musiał się udać do gaziarza i wydać te zaoszczędzone wcześniej pieniądze.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-02-08, 21:27
O tym emulatorze jest opisane na stronie producenta TUTAJ.
Z tego co napisał Mariusz wynika, że możesz zamontować uniwersalny.
Co do samodzielnych twórczości przy LPG raczej bym dał spokój, bo i tak nie masz możliwości "na oko" ustawienia sterownika gazu, bez interfejsu do niego.
Oczywiście fazę nakładania paliw ustawisz samemu w emulatorze, tylko troszkę trzeba pokombinować i obchodzić się przy samochodzie.
shreeek napisał/a:
Ale gazownik drogo wola
Regulacja to koszt ok. 40 zł
shreeek napisał/a:
po wymianie rozrzadu mam uraz do warsztatow samochodowych ! ...
Jak byś nie kombinował, że chcesz taniej, to miał byś wszystko normalnie i szybciej
Warto to brać pod uwagę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach