Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z LPG
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-05-24, 09:14    Problemy z LPG

Witam
Dopadło i mnie

W czasie jazdy na LPG szczególnie gdy jadę bardzo wolno i próbuje przyśpieszyć na krótką chwilę mocno spadają obroty tak jakby silnik się dusił , czasem potrafi w tym momencie zgasnąć. Podobne zjawisko występuje przy ruszaniu. Dzieje się tak tylko na gazie na benzynie wszystko OK. Auto w automacie
Co może być tego przyczyną ??
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-05-24, 10:22    

Lewe powietrze, silnik krokowy (sprawdzić napięcie), sprawdź filtry gazu i spróbuj usunąć gazolinę z reduktora najlepiej po pracy silnika aby była rzadka, gdzieś powinna być śruba przy reduktorze przez która wypłynie. Może jeszcze pokręcić troszkę dawkowaniem gazu.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-05-24, 15:45    

Goalkeper napisał/a:
Lewe powietrze, silnik krokowy (sprawdzić napięcie), sprawdź filtry gazu i spróbuj usunąć gazolinę z reduktora najlepiej po pracy silnika aby była rzadka, gdzieś powinna być śruba przy reduktorze przez która wypłynie. Może jeszcze pokręcić troszkę dawkowaniem gazu.


Wszystko pięknie gdybym jeszcze wiedział gdzie znajdują się te wszystkie elementy i jak wyglądają :) oczywiście poza krokowcem
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-05-24, 23:09    

Darku. Jaki jest przebieg samochodu z tym reduktorem ? Być może membrana w reduktorze przypomina już nie gumę, a raczej łamliwy kawałek plastiku ? ;)
Filtr gazu znajdziesz z pewnością przed reduktorem. Jest to zazwyczaj element mosiężny, nad którym (lub przy) znajduje się elektrozawór. Wszystko jest na rurce doprowadzającej gaz ze zbiornika z tyłu (zazwyczaj montowane na przegrodzie czołowej, lub jej okolicach w górnej części.
Odkręcając dekiel w celu wymiany filtra (po przebiegu ok. 30kkm - ja wymieniam co 15kkm, bo koszt niski) należy najpierw zakręcić (lub wyłączyć, przez zdjęcie przewodu zasilającego elektrozawór ) zawór przy butli i wypalić gaz z instalacji. Następnie powoli odkręcać dekiel, gdyby było jeszcze ciśnienie w środku. Uwagę należy zwrócić też na mały magnes stały (coś w kształcie pastylki) umieszczany w komorze filtra i oczyścić go z opiłków.
W moim autku z instalacją Zavoli wygląda to tak

Śruba do spuszczenia kondensatu jest na dole parownika. W przypadku parownika Zavoli jest u mnie śruba na klucz imbusowy, natomiast np. Landi-Renzo stosuje śrubę plastikową po lewej stronie na dole.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-05-25, 08:30    

Auto na LPG ma przejechane nieco ponad 30kkm. Instalkę serwisuję regularnie w ASO i wypada średnio co 15kkm wchodzi w to wymiana filtra. Oczywiście przyjrzę się temu sam w tym tygodniu a w czerwcu kolejny przegląd.
Wielkie dzięki jak będę miał problem to się oczywiście zgłoszę.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-02, 10:51    

Już patrze co tam wypisują w harcie dobrze by też było jakbyś podał dokładne oznaczenie świecy. Więc tak hart podaje:

- NGK 1498 LPG3 numer harta 518 388 (dedykowane do gazu)
- NGK BCPR7ET numer harta 505 323
- NGK BCPR6ET numer harta 505 313
- NGK BRK6ES numer harta 505 310
- NGK V-line/12 BCPR6E numer harta 505 219 SUPER PLUS
- NGK BCPR6E numer harta 505 213 SUPER PLUS
- NGK V-line/17 BCP6E numer harta 505 242 SUPER PLUS
- NGK BCP6ET numer harta 505 386 SUPER PLUS
- NGK BCP6ES numer harta 505 241 SUPER PLUS

Odnośnie gaśnięcia to kiedy ostatnio wymieniałeś filtr powietrza :?:
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-02, 15:41    

No może być wina filtra a jak wiadomo jak mało powietrza miesza się z LPG to nie ma zmiłuj i będzie gasła. Numeracja filtrów przedstawia się następująco:

Nr. hart 306 372 MANN C4499
Nr. hart 313 040 Bosch 1457433262
Nr. hart 345 188 HART 345 188 (made in skośnookie)
Nr. hart 317 898 Filtron AP136
Nr. hart 315 638 Purflux A977
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-03, 10:30    

milesmm napisał/a:
te dedykowane do gazu to 50zł za sztukę w hurcie się cenią :zdziwko:

:przestraszony:
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-09-04, 22:51    

Mariusz, według fotki, to masz zbyt ubogą mieszankę, bo elektrody świeczek zbyt białe. Daruj sobie jednak świece wieloelektrodowe - przy Pb przydatne, ale przy LPG nie najlepsze. Mieszanina powietrza z gazem propan-butan ma gorszą przewodność elektryczną niż mieszanka benzyny, dlatego lepiej zastosować świece jedno elektrodowe, które dają iskrę jedną, ale mocną.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-09-06, 21:42    

Mariusz, koszt nowego to z przesyłką min. 310 zł. Fakt, że dostajesz roczną gwarancję, ale ktoś musi ten parownik zamontować i wyregulować. Nie wiem ile weźmie za montaż, ale regulacja to minimum 40 zł, chyba, że sam zamontujesz i pojedziesz na regulację, a po przejechaniu 1000-1500 km ponownie na ustawienie.
BRC to górna półka, więc zapewne 50-60 kkm masz z głowy na kilka lat.
Sprawdź jednak ile by wyszedł komplet naprawczy do posiadanego przez Ciebie obecnie reduktora ? Ja za zestaw naprawczy do Zavoli GEX (ten wzmocniony) zapłaciłem niecałe 80 zł i zrobiłem sam regenerację. Do tego doszły koszty regulacji u gazownika, więc nie przekroczyłem 150 zł.

Zerknij na ciekawą sprawę, którą niektórzy gazownicy przy montowaniu przemilczają - rurka miedziana fi 8 mm , czyli ta, którą ze zbiornika do parownika doprowadzony jest gaz.
Cóż z tego, że ja też mam parownik do 140kW, jak rurkę wstawiono fi 6mm Smutny

Zestaw naprawczy, to dwie membrany i komplet uszczelniaczy parownika wraz z uszczelkami.
Jak czujesz się na siłach, to zrób sam. Jeżeli nie, to można brać ten parownik Wesoly
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16