Tak jak wyzej przedemna rozmowca napisal. Kup zestaw naprawczy do parownika, membranki wymienic to pikus. Pare srub musisz odkrecic, sciagasz dekiel i masz dostep do membran . Potem tylko regulacja zostaje. Nowy parownik to koszt od 250 wzwyz, w zeszlymroku placilem za parownik 320 zl, . Po wymianie parownika jedziesz na regulacje i masz spokoj, swoja droga ile masz nalatane na parowniku ? One smialo powinny po 100 tys ciagnac....
LPG przerabialem juz wiele razy, montaz BLOSA sammeu rowniez sie zdarzyl..
Ogolnie za zla prace na podtlenku sa odpowiedzialne :
Swiece, kable ( ale to rzadkosc )
Silnik krokowy ( czesto jest zasyfiony )
Filtr, to oczywiste
parownik ale to w skranych przypadkach, nie tak latwo zawalic parownik...
Wiecej mozliwosci nie ma. Niby z centralka czasem moga byc problemy ale to naprawde rzadkosc
Aa ! nie zapomnij zakrecic zaworu na butli ..
i uwazaj resztki gazu z parownika beda sie ulatniac, nie pal ,
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2010-12-16, 09:39, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-12-16, 21:59
Ja w obu poprzednich autach wymieniałem, kupiłem zestaw naprawczy w oplu i wymieniałem same membrany koszt ok 80zł. W poprzedniej safrane wymieniałem cały parownik bo nie mogłem dostać zestawu nie pasowała membrana miałem elpigaz kupiłem reduktor zavoli koszt niecałe 300zł wymieniałem sam regulacja u mnie 40zł. zestaw naprawczy da się spokojnie samemu zmienić parownik dokładnie umyć i jak nowy
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Mam taki sam problem z gazem sprawdzę wszystko co zostało opisane na forum jedynie silnik krokowy nie wiem gdzie jest i jak wygląda no, jak sprawdzić czy coś z nim nie tak jest, czy można go jakoś zregenerować
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-02-26, 09:41
Witaj
Cieszę się, że wreszcie zdecydowałeś się tu napisać. Forum auto.com jakoś mi nie leży .
Do rzeczy.
Dobrze by było jakbyś podał cały typ swojego silnika. Część tych informacji znajdziesz w numerze VIN.
Silnik krokowy w Twoim motorze znajduje się niedaleko filtra powietrza, na poniższym rysunku oznaczony on jest numerem 10
Nie opłaca się go regenerować gdyż koszt nowego zamiennika nie jest wysoki. Oto jedna z ofert na allegro
http://allegro.pl/silnik-...1457097143.html
Pozdrawiam.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-02-26, 09:42, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-26, 09:48
Tak wygląda silniczek krokowy
Nie wiem dokładnie gdzie on się znajduje w safrane przy silniku 2.2 . W dodatku inaczej wygląda niż ten w R25 przy tej samej jednostce napędowej. Tak więc proponuję podnieść maskę, i rozejrzeć się dookoła silnika za nim.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
jeszcze tylko powiedz cie mi jak poznam że jest nie sprawny albo uszkodzony. i będę jechać do garażu aby wszystko sobie zobaczyć i może coś wreszcie zrobię
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-02-26, 10:12
No niestety tu Ci nie pomogę. Nie wiem jakie napięcia powinny być podawane na silniczek w trakcie jego pracy ale... najczęstszym objawem uszkodzenia silnika krokowego jest falowanie obrotów na biegu jałowym
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-02-26, 10:19
Falowanie obrotów jest spowodowane zacinaniem się klapki w silniczku, proponuję zdemontować i przemyć go jakąś benzyną ekstrakcyjną czy czymś podobnym co rozpuści cały syf w nim.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
mi szarpie auto podczas jazdy ale to mogą być kable i lewe powietrze. od tego zacznę bo kable już zamówiłem a zaraz zrobię to powietrze. szukam membranę do JUNIOR AT90E 100 na allegro nie ma może sie pojawi za jakiś czas jakiś koleś mi proponował reduktor za 339 zł no ale to dla mnie za dużo wole samemu naprawić stary.
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-02-26, 12:31
poszukaj tutaj u goscia z alegro. Ma dobre ceny i widze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach