na czym Ty jeździsz ? LoL nie lepiej dorzucić to 10 czy 20 groszy więcej i zalać jakieś 98 ?
jezdze na pb95 ale zaczalem weszyc w necie , zdania byly podzielone z przewaga jezdzenia na paliwie jakie przewidzial producent do auta. Postanowilem to srawdzic
BP ultimate - zmian nie zauwazylem ( prawie pusty zbiornik zatankowalem za 200 pln )
shell v power racing - za 100 przy okolo 10 litrach w baku zatankowalem ( majac tam w/w paliwo ) i dramat
samochod stracil na mocy, jadac na 5tce okolo 70 kmh na prostej gdy komputer pokazywal 7,5 l na 100 km auto zwalnialo czesto same ( jakby mu odebrano z 20-30 koni ) musialem depnac do 8,3 - 8,5 zeby chcial jechac
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-09-23, 08:20
Arek napisał/a:
W zbiorniku PB zawsze lepiej utrzymywać wyższy poziom paliwa, niż rezerwa (niektórzy mówią, że powinno być to 1/2 baku, ja utrzymuję 1/4 - wszak paliwo też waży, a nie ma co obciążać zbytnio tyłu auta) - pompka paliwa działa cały czas i przy zbyt niskim poziomie potrafi się spalić (jest jednocześnie chłodzona paliwem)
No nie koniecznie trzeba trzymać PB w zbiorniku, można przecież założyć odcięcie prądu na pompę paliwa, która wyłącza się w momencie przełączenia zasilania z PB na LPG. Z tym, że właśnie nie wiem czy to dobre, czy lepiej jak pompa chodzi a nie stoi.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-07-27, 16:25
w komorze spalania zostaje jeszcze resztka lpg, i nim zaciagniebenzyne mija chwilka stad to krecenie. mam to samo w r19 swoim, a w szafie mam podobnie tylko jak mi zgasnie np. zbyt szybkim "puszczeniem" sprzegla to ciezko jej sie odpala. sprawdzales filtr paliwa?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-27, 16:59
Jeżeli masz zwykły gaz z przełącznikiem odpalanie na PB/odpalanie na PB i przełączanie na LPG/odpalanie na LPG to przyczyna jest taka, że w starych generacjach gazu trzeba przez zgaszeniem silnika przełączyć instalację na PB i odczekać do momentu aż resztka LPG się nie wypali. Przynajmniej tak było w instalacja I generacji.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-07-27, 18:58
Sprawdz czy działa Ci elektrozawór na parowniku (jeśli masz). Oczywiście przyczyną jest tak jak koledzy pisza powyżej. Natomiast ja przeniósłbym albo reduktor/parownik jak najbliżej przepustnicy/mixera - albo stosuje się własnie instalacje gazowe II gen z komputerem ktory steruje zaworem krokowym - jest on zamontowany przed samą przepustnica/mixerem na węzu dolotowym i ma za zadanie uchylać się w zależnosci od zapotrzebowania na gaz i oczywiscie zamykać się od razu po zgaszeniu silnika i nie wpuszcza resztek lpg do kolektora ssącego.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-07-27, 19:40
milesmm napisał/a:
Goalkeper napisał/a:
Jeżeli masz zwykły gaz z przełącznikiem odpalanie na PB/odpalanie na PB i przełączanie na LPG/odpalanie na LPG to przyczyna jest taka, że w starych generacjach gazu trzeba przez zgaszeniem silnika przełączyć instalację na PB i odczekać do momentu aż resztka LPG się nie wypali. Przynajmniej tak było w instalacja I generacji.
no właśnie ja przełanczam na benzyne przed zgaszeniem ale i tak muszę go długo później kręcić wcześniej palił mi z dotyku teraz coś mu się pozmieniało
Nie trzyma Ci elektrozawór - piszę z doświadczenia.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-28, 09:58
Daroot napisał/a:
albo stosuje się własnie instalacje gazowe II gen z komputerem ktory steruje zaworem krokowym
Należy pamiętać o tym, że nie we wszystkich instalacjach II gen były montowane na wężu silniki krokowe tylko dlatego by ciąć koszty całej instalacji i w większości przypadku na tym węży, o którym mowa stosowano śruby do regulacji przepustowości LPG.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-07-28, 13:24
Dokladnie. Dlatego większosc instalacji jest na srubie regulacyjnej zamiast na krokowcu, co wydaje się być oczywistą pomyłką.
No ale tak jak piszesz - zeby instalacja byla tansza.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-28, 13:54
Oczywista pomyłka ale ma to swój plus można według swojego widzi mi się skręcić tak śrubę aby spalanie było jak najniższe oczywiście kosztem dynamiki Mając jeszcze R25 pozwoliłem sobie na poddanie próbie zamontowanej w niej instalacji i powiem szczerze, że efekt był piorunujący, w trasie Renia schodziła poniżej 10l/100 ale o wiele dłużej się zbierała.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach