Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Parownik szeregowo czy równolegle??-podłączenie obiegu płynu
Autor Wiadomość
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 21:41    Parownik szeregowo czy równolegle??-podłączenie obiegu płynu

Jak w temacie jak powinien być podłączony parownik w układ chłodzenia?Czy równolegle czy szeregowo a dokładnie chodzi mi o to,że u mnie jest podpięty równolegle przed nagrzewnicą.To jest powodem słabego ogrzewania bo część płynu idzie na parownik a część na nagrzewnicę(na PB ogrzewanie jest miodzio więc zamulenie nagrzewnicy odpada).Opinie są takie,że parownik powinien być wpięty albo szeregowo przed nagrzewnicą co spowoduje według mnie również lipne ogrzewanie,bądź wpięcie szeregowo na wylocie z nagrzewnicy co powinno rozwiązać problem tylko czy wtedy w zimie parownik będzie odpowiednio dogrzany??
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-16, 22:23    

Sądzę że LPG masz wpięte poprawnie czyli na trójniku przed nagrzewnicą. Przejrzałem na szybko parę opinii i zdecydowana większość jest za podłączeniem równoległym, czytałem również posty w których użytkownicy twierdzili, że przy połączeniu szeregowym i zamuleniu nagrzewnicy do parownika przestanie dochodzić ciepły płyn.
Jestem za tym abyś jednak spróbował odpowietrzyć układ (to że grzeje nie znaczy, że grzeje dobrze), w następnej kolejności możesz wymienić węże od parownika na takie o mniejszej średnicy ograniczając dopływ wody do niego. Najgorszą rzeczą jaka może Ci się przydarzyć to padająca pompa wody ale o tym przekonasz się dopiero w lecie Wesoly
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 22:40    

Co do odpowietrzenia to nie jest zapowietrzony...znalazłem trzy odpowietrzniki i każdym wypływał tylko płyn,jeden to nawet cały wykręciłem ten właśnie za nagrzewnicą i płyn się sączył spokojnie zaś za chłodnicą dosłownie tryskał z dość dużym ciśnieniem...niestety z braku czasu nie mogłem podjechać do Arka coby jeszcze zaczerpnąć jego opini ale może w najbliższym czasie.Zresztą nurtuje mnie ten temat strasznie nie tyle,że ogrzewanie kiepskie bo i tak nadchodzą ciepłe pory roku ale co jest tego przyczyną...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-16, 22:46    

Tak tylko dla pewności zapytam, czy przed odpowietrzaniem rozgrzałeś porządnie silnik i otworzyłeś ogrzewanie kabiny na max ??
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-03-16, 22:46    

A sam reduktor/parownik nie hamuje Ci przepływu płynu? Widziałem kiedyś parownik strasznie zasyfiony w środku - przepływ był tragiczny.
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 22:53    

Darek silnik był rozgrzany,odpowietrzanie rozpocząłem chwilę po tym jak włączył sie wentylator chłodnicy...ogrzewanie jest na maxa cały czas otwarte inaczej było by całkowicie zimno Jezyk dobrze,że grzanie pupsa działa Hyhy
Daroot wlot płynu parownika jest wpięty poprzez trójnik przed nagrzewnicą a wylot też trójnikiem za nagrzewnicą wiec ewentualnie zamulony parownik nie rzutuje na ilość płynu dostającego się do nagrzewnicy.. Zalamany
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-17, 16:51    

Parownik powinien być wpięty równolegle do obwodu nagrzewnicy, czyli masz dobrze Wesoly Jeżeli jednak nagrzewnica jest zamulona, to nie będzie dobrego ogrzewania, bo płyn wybierze sobie łatwiejszy obieg, przez parownik Mruga
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-17, 19:10    

Arek Ty to umiesz pocieszyć człowieka Jezyk
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-03-17, 21:10    

desperos napisał/a:
<ciach>na PB ogrzewanie jest miodzio więc zamulenie nagrzewnicy odpada


Ja się zastanawiałem czy to na czym pracuje silnik (PB czy LPG) ma znaczenie do obiegu nagrzewnicy... uważam że nie.
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-17, 21:37    

Cytat:
Ja się zastanawiałem czy to na czym pracuje silnik (PB czy LPG) ma znaczenie do obiegu nagrzewnicy... uważam że nie.

Przyjedz,sprawdź jak jest u mnie...a skoro Ci się nie wydaje to może rozwiń swoją teorię...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15