Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 21:41 Parownik szeregowo czy równolegle??-podłączenie obiegu płynu
Jak w temacie jak powinien być podłączony parownik w układ chłodzenia?Czy równolegle czy szeregowo a dokładnie chodzi mi o to,że u mnie jest podpięty równolegle przed nagrzewnicą.To jest powodem słabego ogrzewania bo część płynu idzie na parownik a część na nagrzewnicę(na PB ogrzewanie jest miodzio więc zamulenie nagrzewnicy odpada).Opinie są takie,że parownik powinien być wpięty albo szeregowo przed nagrzewnicą co spowoduje według mnie również lipne ogrzewanie,bądź wpięcie szeregowo na wylocie z nagrzewnicy co powinno rozwiązać problem tylko czy wtedy w zimie parownik będzie odpowiednio dogrzany??
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-16, 22:23
Sądzę że LPG masz wpięte poprawnie czyli na trójniku przed nagrzewnicą. Przejrzałem na szybko parę opinii i zdecydowana większość jest za podłączeniem równoległym, czytałem również posty w których użytkownicy twierdzili, że przy połączeniu szeregowym i zamuleniu nagrzewnicy do parownika przestanie dochodzić ciepły płyn.
Jestem za tym abyś jednak spróbował odpowietrzyć układ (to że grzeje nie znaczy, że grzeje dobrze), w następnej kolejności możesz wymienić węże od parownika na takie o mniejszej średnicy ograniczając dopływ wody do niego. Najgorszą rzeczą jaka może Ci się przydarzyć to padająca pompa wody ale o tym przekonasz się dopiero w lecie
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 22:40
Co do odpowietrzenia to nie jest zapowietrzony...znalazłem trzy odpowietrzniki i każdym wypływał tylko płyn,jeden to nawet cały wykręciłem ten właśnie za nagrzewnicą i płyn się sączył spokojnie zaś za chłodnicą dosłownie tryskał z dość dużym ciśnieniem...niestety z braku czasu nie mogłem podjechać do Arka coby jeszcze zaczerpnąć jego opini ale może w najbliższym czasie.Zresztą nurtuje mnie ten temat strasznie nie tyle,że ogrzewanie kiepskie bo i tak nadchodzą ciepłe pory roku ale co jest tego przyczyną...
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-16, 22:46
Tak tylko dla pewności zapytam, czy przed odpowietrzaniem rozgrzałeś porządnie silnik i otworzyłeś ogrzewanie kabiny na max ??
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-16, 22:53
Darek silnik był rozgrzany,odpowietrzanie rozpocząłem chwilę po tym jak włączył sie wentylator chłodnicy...ogrzewanie jest na maxa cały czas otwarte inaczej było by całkowicie zimno dobrze,że grzanie pupsa działa
Daroot wlot płynu parownika jest wpięty poprzez trójnik przed nagrzewnicą a wylot też trójnikiem za nagrzewnicą wiec ewentualnie zamulony parownik nie rzutuje na ilość płynu dostającego się do nagrzewnicy.. Zalamany
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-17, 16:51
Parownik powinien być wpięty równolegle do obwodu nagrzewnicy, czyli masz dobrze Jeżeli jednak nagrzewnica jest zamulona, to nie będzie dobrego ogrzewania, bo płyn wybierze sobie łatwiejszy obieg, przez parownik
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach