Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Kto ma sekwencję?
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 18:02    

Mam silniczek 2.0 12V. Ponieważ mój gaziarz wydał podobną opinię co do wtrysku RENIXA, założyłem gaz 3 generacji IGS Landi Renzo zamiast sewencji. Przede wszystkim nie muszę spinać czapki nad przepustnicą opaskami bo nie miałem ani jednego wybuchu (przy II generacji lubi strzelać). Spalanie nie jest zbyt zadowalające. W trasie przy 130 - 140 pali ok 13l gazu. Średnie po okolicy wychodzi jakieś 14-15 litrów w zależności od nogi. Gaz spisuje się dobrze bez większych problemów. Jedny problemik miałem z niskimi obrotami. Czasami się zaduszał przy załączeniu klimy, bądz ostrym skręceniu kołami na postoju. Problem rozwiązalem wzbogacając mieszanke na niskich obrotach.
 
 
fizyk 
Użytkownik

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 10
Wysłany: 2009-01-08, 14:49    

nie wiem dlaczego suerujecie ze do renixa nalezy zakladac inny gaz, gaz jest taki sam (niezaleznie ktore j generacji) z tym ze przy sekwencji nalezy zmienic opcje w sterowniku ze obslugujemy reniksa a z pozostralych gazach nalezy tylko zastosowam modulator wstryskiwaczy ro reniksa (inne wartosci rezystorow)
osobiscie polecam zalozyc blosa (montowalem w swojej accara 3.0, oraz do bmw 520 R6, chodzilo i chodzi bezproblemoo, jedynym leprzym rozwiązniem jest tylko sekwencja
wszelkie instalacje1,2,3 generacji tak naprawde niezbyt znacząco sie różnią miedzy sobą (w temacie dawkowania gazu a nie w temacie pobierania i oszukiwania sgnalow sterownika beznyowego
pozdrawiam fizykk
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-08, 23:53    

Blos, czyli gaźnik gazowy to dobre, proste rozwiązanie, jednak przepisy UE wyraźnie obecnie nakazują elektroniczne sterowanie dawkowania gazu, z czego wynika, że Blos jest niedozwolony Mruga Oczywiście wszystko rozbija się o przegląd techniczny ( znajomość tematu przez diagnostę i jego życzliwość).
Cena blos'a nadal jest dość wysoka, więc przeróbka posiadanej instalacji nie za bardzo się opłaca. Oczywiście, można zrobić to samemu, ale samo ustawienie tego urządzenia we własnym zakresie jest na "chybił-trafił".
Nie ma się co oszukiwać, że blos pozwala na oszczędną jazdę Mruga
Dzięki jego zastosowaniu, nie tracimy na mocy auta jeżdżąc na LPG - chyba nawet dynamika lepsza niż na sekwencji, ale z pewnością nie spali mniej gazu.
Cena oczywiście zdecydowanie mniejsza niż instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu, a i w tym przypadku - tam nie ma się co popsuć (może jedynie jedna sprężynka) Mruga
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
fizyk 
Użytkownik

Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 10
Wysłany: 2009-01-10, 17:01    

co do oszczędnosci spalania to nie do kona sie z tym zgodze
ja swooja baccara potrafilem zejsc do 9,5l/100km bardzo spokojnej jazdy w trasie (3,0 manual) a initiale bez blosa spalalo w trasie jakies min 12litrow(mozna pominąc to ze byla na automacie, bo w trasie oboroty bylinizsze niz w przypadku recznej skrzyni)
poza tym nie łudźdzcie sie ze "fachowcy" wam dobrze ustawią gaz
jezdze aktualnie osmym samochodem na gaz (w czterech zakladalem sam) i powiem wam ze dobrze ustawic gaz w konkretnym egzemplazu i pod konkretnego kierowce (harakterystyka jazdy) potrafi tylko kierowca tego samochodu
zadne ustawianie na analizatorach nie daje dobrego efektu, w trakcie jazdy podczas róznych obciązeń występują calkiem inne warunki niz gdy ato stoi w miejscu z wscisnietym pedalem gazu wzadzonym analizatoremi panem ktory mowi ze ma byc igla..
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-10, 23:39    

i o to chodzi na szczęscie mój gazownik zakłada pod maske sonde podłącza ją do komputera serującego gazem i każe przejechać 10-20 km i przyjechać spowrotem przy czym jechać tak jak zwykle jeśli jeździ się cyklem mieszanym to tak mniejwięcej w połowie ani nie do dechy ani nie za wolno, następnie podłącza tą sonde do laptopa i jakiś program analizuje wszystko potem podlącza samochód do kompa i wgrywa przygotowanego softa Wesoly jeszcze nie do końca mam to wszystko dostrojone bo zawór mam do wymiany oczywiście na gwarancji od początku coś pieprzył i w końcu trzeba założyc nowy. W poniedziałek pojade Mruga pozdrawiam
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
Maciekb 
Użytkownik

Safrane ph: I
Rocznik: 1994
Pojemność: 3.0
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 40
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-10-17, 16:00    

a właściwie po co do Safrany montować instalację sekwencyjną skoro nie ma OBD II i spokojnie może pracowac na najzwyklejszej instalcji ciągnącej gaz przewodami powietrznymi ?
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-10-17, 20:52    

Safrane PHII mają OBD II, nie wiem przypadkiem czy wersję 3.0 PHI nie miały już, ale to niech powie ktoś kto posiada takową.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15