Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-09-18, 07:27
Ja mam motor 2.5 i nie przekroczyłem nigdy 14.2 litra głównie po mieście. W trasie poniżej 12 litrów
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-09-18, 08:25
Dzieki za podpowiedzi!! biorac pod uwage ze mam malo kasy to zaloze zwykly i mam nadzieje ze nie bede zalowal. niech mi spali nawet do 15l to bedzie dobrze. 3maj cie sie pozdrawiam!!
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-09-18, 10:46
Jeżeli ta wersja silnika 2.2Si jest taka sama jak 2.2i, która wkładalido R25 to powiem, że jednostki te bardzo dobrze się sprawują przy pracy zasilanej gazem. Silnik jest dość ekonomiczny bo w trasie idzie nawet zejść poniżej 10l przy spokojnej jeździe a w mieście to już zależy od umiejętności i kultury jazdy oraz od dobrej znajomości topografi swojej miejscowości
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Witam ja mam taką Safranke na gazie średnia wychodzi 13litrów gazu jeżdze głównie po mieście nawet sądzę że ten model lepiej się sprawuje na gazie niż na benzynie ja mam w swojej założony STAG 50 na trasie spokojnie zejdzie poniżej 10 Pozdrowiam
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-09-19, 22:09
Ja mam Safranke rok 1998 2.0 16V i jest wmontowana sekwencyjna instalacja gazowa od marca ( wtedy ją kupiłem a dokładnie mój ojciec .
Na gazie spisuje sie rewelacyjnie. w mieście przy spokojnej jeździe spala ok 11-11,5 litra gazu a poza miastem w tresie nawt do 9 litrów gazu. Polecam wszytskim.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-09-20, 08:24
Bieniu napisał/a:
A ja właśnie zamówiłem sekwencję do swojej.
No powiem szczerze, że sekwencja to rarytasik. Jak dobrze pamiętam to działa na zasadzie common rail. Bardzo dobrze się sprawdza, nie ma możliwości odczuwania momentu zamiany zasilania silnika. Niestety nie było mi dane jeszcze jeździć samochodem ze skrzynią manualną wyposażonego w taką instalację. Jak na razie tylko automaty Laguna phII 1999 2.0 i Dodge Caravan 2001 2.4 niestety w tym drugim gaz to nieporozumienie ale to chyba tylko ze względu na jednostkę napędzającą. Zbyt mała jak na gabaryty pojazdu i do tego paliwożerna około 16l/100km.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Ja miałem okazję jeździć z sekwencją w passacie VR6 i powiem że bardzo fajnie się spisuje... We wtorek chyba będzie już zamontowana sekwencja. A działa ona na zasadzie wtrysku gazu bezpośrednio na zawory. W kolektorze ssącym wiercone są dziury obok wtryskiwaczy benzyny i tam montowane wtryskiwacze gazu. Wszystko to razem jest podłączone do komputera sterującego który analizuje czasy wtrysku benzyny z oryginalnego kompa w samochodzie i podaje odpowiednią dawkę gazu. Dodatkowo mapę wtrysku gazu można łatwo zmienić po podpięciu do kompa także charakterystykę pracy silnika (a co za tym idzie osiągi i spalanie) można ustawić pod każdego klienta indywidualnie.
A że gazownik to mój dobry kumpel to będę mógł sobie do woli zmieniać i testować
Osobiście wybrałem na początek do 3500 obr/min ma być oszczędnie (ale w miarę dynamicznie), do 4300 obr/min trochę mniej oszczędnie, a powyżej to już max (tyle ile zdążą podać wtryski) powinno być dobrze a nawet lepiej niż na benzynie...(mam nadzieję)
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-09-26, 14:33
Przy moim silniku, spalanie w trasie przy spokojnej jeździe wyniosło 10,8l. Spokojna czyli tak do 110-120km/h. Jak narazie wszystko ładnie pracuje, problemów z nim nie mam
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2008-10-25, 20:40
Mam problem z gazem, na benzynie jest ok wymienilem parownik, filtry i... podczs jazdy włącza sie servis, brakuje mocy, na trasie pali 10l gazu ale po mieście ok 17! podłączałem pod komputer nie wykazał uszkodzeń sondy ani niczego. Co moze być przyczyną?
2,0 8v 79kw 1995r.
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach