Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-02-25, 15:55
Bieniu napisał/a:
gdyby nie ta cena paliwa to pewnie każdy z nas by instalke LPG na złom oddał...
święte słowa, dobrze gada chłopak polejcie mu
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-02-27, 22:22
Messi odpowiadając na pytanie zawarte w pierwszym poście powiem tak: szkoda, że ma być, ale powinien
Na pierwszym miejscu ekonomia przy autach więcej ważących, jak i o większych pojemnościach, a dopiero potem przyjemność. Niestety, dla osób używających samochodu co dzień rachunek wychodzi dość prosty. Pomijam osoby (choć szanuję), które mają awersje do instalacji LPG (ja tak samo podchodzę do diesla - nie znam, nie miałem, nie wypowiadam się). Jeżeli ktoś powtarza w stylu: "ja nie mam, ale kolega kolegi ma i są problemy" to nie traktuje tego poważnie. Zaznaczam,że nie mam nic do samochodów zasilanych ON
Jeżeli ktoś od dłuższego czasu był w posiadaniu aut zasilanych LPG (z odpowiednio zadbaną instalacją i osprzętem), to nie powie złego słowa.
Do Safi zakładać można LPG, ale należy o silnik dbać. Dobra instalacja (dobry zakład montujący), częste regulacje i wymiany filtrów, dbałość o układ zapłonowy i nie ma się czego obawiać.
Zresztą, nie dotyczy to wyłącznie Safrane, ale każdego samochodu.
Gdybym nie musiał mieć LPG, to bym z pewnością pozostał przy PB.
Nie mam sekwencyjnego wtrysku gazu, więc mogę jedynie powiedzieć, że gdy musiałem wyjeździć część PB ze zbiornika (wymiana pompy paliwa), to frajda z jazdy jest zupełnie inna. Jak zdjąć mikser gazowy, to samochód zaczyna być innym autem. Jednym słowem - naciskasz i jedziesz , ale to tylko w przypadku gdy jesteś królem nafty, masz nadmiar funduszy na paliwo, lub miesięcznie pokonujesz niewielkie odległości.
Podsumowując. Tak jak koledzy wcześniej wspomnieli - ceny benzyny zmuszają do szukania tańszych rozwiązań.
LPG nie nie złym rozwiązaniem dla Safi, ale też raczej koniecznością Zawstydzony
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-17, 10:04
Podzielam zdanie Arka. Złego słowa nie dam powiedzieć o LPG. Mam najprostszą instalację. Serwisuję ją regularnie w ASO Renault gdzie przegląd i wymiana filtrów kosztuje około 30 pln. Na razie w ciągu prawie trzech lat miałem jeden "wystrzał" którego skutkiem było jedynie otwarcie zaworu bezpieczeństwa. Po jego zamknięciu pojechałem dalej i tak jest do dziś. Poza tym zero problemów.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-18, 17:54
Co do spalania safranki z silnikiem 2.0 12 V J7R najlepiej zobrazuje poniższy plik
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-05-24, 14:04
Witam,
patrząc na wzrastające ceny paliw powoli zaczynam myśleć o motorze z instalacja LPG, a nie jak wcześniej planowałem na ropę.
Analitycy rynku paliwowego przewidują wzrost ceny ropy do 6zł/litr a PB95 do 5zł/litr
a konkretnie,
miał ktoś styczność z zagazowanym silnikiem 3.0 V6 (L7X) ?
lub też z fabryczną instalacją LPG tj. butle w podłodze?
lub też jaki jest przybliżony koszt intalacji sekwencji do wyżej wymienionej V6?
znalazłem na francuskiej stronie szafe z 80litrowym zbiernikiem LPG, jakiej pojemności zbiorniki posiadacie? wydaje mi się że to jest właśnie szafa z seryjnym gazem
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-05-24, 15:37
wazzabii napisał/a:
jaki jest przybliżony koszt intalacji sekwencji do wyżej wymienionej V6?
Ja do swojego 2.5 placilem 4200zl a jest to ta sama instalacja co do V6. Uzytkuje od pol roku i zadnych problemow, zreszta to nie moj pierwszy zagazowany pojazd wiec szczerze polecam LPG. Najwazniejsze zeby dobrze dobrac instalacje do silnika.
wazzabii napisał/a:
znalazłem na francuskiej stronie szafe z 80litrowym zbiernikiem LPG, jakiej pojemności zbiorniki posiadacie? wydaje mi się że to jest właśnie szafa z seryjnym gazem
Zalezy gdzie chcesz miec butle z gazem. Ja mam w miejscu kola zapasowego wiec tylko 45litrow ale gdybys zalozyl normalnie w bagazniku to moze byc o wiele wieksza. Jaka masz pewnosc ze ta Safranka ma seryjny gaz? Pokaz jakies zdjecia bo moze poprostu ma zwykla butle w bagazniku o pojemnosci 80 litrow.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-05-24, 15:44
Jordan napisał/a:
Zalezy gdzie chcesz miec butle z gazem. Ja mam w miejscu kola zapasowego wiec tylko 45litrow ale gdybys zalozyl normalnie w bagazniku to moze byc o wiele wieksza. Jaka masz pewnosc ze ta Safranka ma seryjny gaz? Pokaz jakies zdjecia bo moze poprostu ma zwykla butle w bagazniku o pojemnosci 80 litrow.
Moja również w kole ma 60 litrów zasięg w trasie jakieś 400 kilometrów
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach