Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
PH2, 2.9 V6, 2000
Autor Wiadomość
Atropos 
Obserwator

Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2.9 24V
Wersja wyposażenia: RXT
Wiek: 39
Dołączył: 20 Lip 2014
Posty: 2
Skąd: Ustroń
Wysłany: 2018-02-02, 20:52    PH2, 2.9 V6, 2000

PH2, 04.2000, RXE z podgrzewaną przednią szybą + częściowy upgrade do Baccara/Initiale Paris, 245 tkm i rośnie, pełna dokumentacja serwisowa (moich prac od samego początku do samego końca). Zadbane i doinwestowane jak mało które. Letnie koła po 3 sezonach (alufelgi po regeneracji + komplet opon Vredestein), zimowe koła w trakcie 3 sezonu (felgi stalowe po regeneracji + komplet opon Vredestein). Sporo faktur z ASO. Po zakupie zrobione profesjonalne zabezpieczenie antykorozyjne u lokalnego przedstawiciela Noxudol. Działa podświetlenie każdego przycisku, całe wyposażenie sprawne, półeczka przy dźwigni ręcznego w idealnym stanie (nie widziałem tego w żadnej innej Safrane). Po każdej zimie myte podwozie i w razie potrzeby poprawki zabezpieczenia, prane wnętrze + dywaniki. Co kwartał czyszczona i impregnowana skóra, drewno, plastiki i uszczelki. Moje przywiązanie do detali dobrze obrazuje wymiana przycisków tempomatu na takie z niewytartymi opisami. Drewna z Initiale kupiłem u Gutka, ale brakowało dwóch elementów, które kupiłem w Czechach przez czeskie forum Safrane. Przed montażem całość polerowana i zabezpieczona woskiem. Wnętrze w stanie idealnym. Wszystkie używane cześci, które były monotwane zawsze były najpierw czyszczone i konserwowane/malowane. Zero wgniotek, auto myte zawsze ręcznie z zachowaniem podstawowych zasad detailingu. Silnik nie bierze grama oleju, wymiany co 12-13 tkm. Olej Liqui Moly 10W-40 + płukanka, co druga wymiana oleju wymieniany filtr paliwa. Wyeliminowane newralgiczne dla modelu tematy, jak podstawy sprężyn, tylne zaciski, cewka, skrzynia (po zakupie skrzynia na pół, filtr + olej, faktura na 1800 PLN), manetka kierunkowskazów.

O Szafie można poczytać tu:

reklama płatna/viewtopic.php?t=5869
http://automobilownia.pl/...-po-raz-trzeci/
https://autogaleria.pl/forum/showthread.php?31293-Renault-Safrane-2-9-V6-24V



Modyfikacje:

rozpórka przedniego zawieszenia z 2.0
wkładka filtra powietrza K&N
nakładki na pedały z Baccara
poliuretany przy stabilizatorze przód + tył
uchwyty drzwi Bacarra
oflokowany tunel, daszki przeciwsłoneczne i schowek na okulary
tylna wycieraczka z Laguny 2 + modyfikacja ustawienia (start z pozycji pionowej)
wieża z PH1 Philips 22DC982/62B + pilot, wyświetlacz i okablowanie
usunięte oznakowania z tylnej klapy
usunięta okleina ze słupków i ramek szyb
boczne kierunkowskazy czarne
drewno z Initiale Paris
tapicerka bagażnika z Initiale Paris
tapicerowane osłony tylnych okienek z Initiale Paris
uszczelki drzwi z tapicerowanym pasem z Bacarra
tweetery ze zwrotnicami Audio System m165
osłona akumulatora z PH1

serwis 2017:

amortyzatory tył Bilsetein, poduszki SNR, osłony i odboje Monroe
amortyzatory przód KYB, poduszki Sasic, łożyska SNR, osłony KYB
tuleje przód OEM + Hutchinson, sworznie Lemforder
osłony przegubów zewnętrznych
czyszczenie odpływów na ścianie grodziowej
czyszczenie i impregnacja mas szyby przedniej
naprawa peszla wiązki klapy
geometria zawieszenia
poprawki zabezpieczenia antykorozyjnego
czyszczenie przepustnicy + nowa uszczelka
sonda Lambda
czujnik temperatury płynu chłodzącego
ozonowanie wnętrza i klimatyzacji
tylna prawa piasta
naprawiony tempomat (elektrozawór za prawą przednią lampą)
regulatora napięcia i szczotkotrzymacz alternatora
zlikwidowane bujanie foteli przednich
rura dolotu


Wady:

nie działa odtwarzanie kaset – pasek do wymiany, nie naprawiałem, bo nie używam
mały odprysk na szybie – od dwóch lat, brak pęknięć
zapocona chłodnica w prawym dolnym rogu, płynu nie ubywa
po malowaniu w 2016 początkowo źle spasowano tylny zderzak, przez co rant tylnej klapy się otarł i ma powierzchowną korozję, widać po otwarciu klapy. Ten sam lakiernik listwę pod zderzakim pomalował w sposób nieodpowiedni dla elastycznych elementów – farba się łuszczy
czasem zawiesza się obrotomierz
czasem hałasuje silnik klapy obiegu zamkniętego, obieg działa, mam zapasowy silnik
ja bym pewnie wymienił tuleje sanek, czasem przy wolnej jeździe słychać trzeszczenie i mnie to denerwuje

W moim harmonogramie serwisowym najbliższe pozycje to zmiana oleju w skrzyni (80 tkm temu), wymiana przednich hamulców (hamują dobrze, brak wibracji, ale na wiosnę tarcze mogą już nie trzymać wymiaru), świece za 10 tkm, olej wymieniony przy 241 tkm). Jak po każdej zimie pojechałbym umyć podwozie i sprawdzić czy przez zimę nie podziało się coś, co wymaga interwencji. Gdybym nie sprzedawał auta, to zrobiłbym korektę lakieru, ale jak widać na zdjęciach to raczej moje umiłowanie do perfekcjonizmu, niż jakiś problem z powłoką.


Cena dla Forumowiczów: 15000 PLN. Mam nadzieję, że Szafa pójdzie w dobre ręce, dlatego póki co nie wystawiam auta nigdzie indziej.

















[ Dodano: 2018-03-12, 07:13 ]
Podbijam temat:

http://www.gieldaklasykow...900-pln-ustron/

Dle forumowiczów konkretny rabat, jestem gotowy na negocjacje :)
_________________
The weak must kneel !
Ostatnio zmieniony przez Atropos 2018-02-02, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15