Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrząd i kolizja silnika po zerwaniu paska
Autor Wiadomość
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-08, 09:22    Rozrząd i kolizja silnika po zerwaniu paska

Panowie, pytanie mam takie. Czy po zerwaniu paska rozrządu, kiedy dochodzi do kolizji silnika, powinno się, bez sprawdzenia, założyć od razu nowy pasek i próbować odpalić silnik? ?
Ostatnio zmieniony przez Glifiarz 2017-10-08, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 66
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-10-08, 19:17    

Nie sądzę :kwasny: Jest wielce prawdopodobne że tłoki uderzyły w zawory i po silniku :przestraszony:
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-09, 10:38    

To się juz stało ( nie w moim wozie) , a mechanik twierdzi, ze zawsze tak się robi ...ale dla mnie to nielogiczne ...
 
 
 
patrys4891 
Pisarz


Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-09, 12:14    

Pierwsze co się robi to się zagląda do środka i sprawdza górę tłoka. Choćby taką kamerką co ostatnio w bierdonce była za 99zł. Jak na tłokach nie ma śladów kolizji to można myśleć o próbie odpalania.
Jak są ślady kolizji, to raczej próba odpalenia może popsuć coś dalej.
_________________
Safrane
scenic-forum.pl
 
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-09, 12:22    

Kolizja była na sto procent podczas zerwania paska, wiec dlatego pytam, Cxy powinno die założyć drugi pasek i kręcić ...
 
 
 
patrys4891 
Pisarz


Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-09, 12:51    

Moim zdaniem zdecydowanie nie, bo to może tylko pogłębić uszkodzenia.

I jeszcze radził bym zmianę mechanika.
_________________
Safrane
scenic-forum.pl
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2017-10-09, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-09, 13:01    

Oczywiście, mechanik juz zmieniony, ale próbuje mi wciskać kity, wiec zasiegam języka na forum. Bo chcę udowodnić, ze to był błąd i wyegzekwowac zwrot części pieniazkow ...tym bardziej, ze ten sam mechanik robił rozrząd przed zerwaniem i samochód przejechał 3 tyś km na rozrzadzie gates.
 
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 66
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-10-09, 15:31    

Miałem podobny przypadek w fordzie mondeo>Przy wymianie rozrządu nie wymienili pompy wodnej i po 1500 km nowy pasek szlag trafił i przy okazji silnik.Ale nie wziąłem faktury i było po sprawie :kwasny: patrys4891, dobrze radzi,najpierw test i jeśli zawory dostały to to szkoda zachodu.A "mechanika" na drzewo ;)
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-09, 17:42    

Kolizja była na milon %, pytam was o tą sytuację, bo muszę byc pewny, ze popełnił błąd

[ Dodano: 2017-10-10, 07:36 ]
A nie powinno sie przypadkiem zdjąć pokrywy klawiatury?? I rzucić okiem? Ja naprawialem ten samochód i zdjąłem pokrywę ...w środku znalazłem kilka połamanych dźwigienek, z czego jedna dostała się jakoś w sprężynę i podpierala zawór....
 
 
 
Wiktor46 
Pisarz

Safrane ph: ph2 dwie Lale
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 109
Skąd: Liskeard,Cornwall
Wysłany: 2017-10-10, 16:19    

Glifiarz, Po zerwaniu paska można też dać na mszę ,odmówić paciorek i założyć pasek z nadzieją że cudownie kolizją ustąpiła :D
Zrywa się pasek,dzwoni się do mechanika który robił rozrząd,on to rozbiera i wtedy może sam stwierdzić co zawiodło lub co zj..ał i wtedy można się domagać naprawienia na jego koszt,jeśli było inaczej to popij wodą :)
_________________
Safrane części i wszystko w temacie. Telefon 881416444
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15