Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwna praca silnika na lpg
Autor Wiadomość
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-19, 13:48    Dziwna praca silnika na lpg

Witam ponownie.
Juz jakiś czas temu miałem o to zapytać.
Mianowicie chodzi o spadki obrotów na gazie. Gaz jest pierwszej generacji. Kiedy przełączam na gaz, gadaczka od razu krzyczy, że " fuel injection system foulty ", w górnym prawym rogu zapala się ta kontrolka, chyba od wytrysku paliwa. I sobie czasem mruga, a czasem świeci.
Dojeżdżam przykładowo do świateł, silnik pracuje normalni,, ale w pewnym momencie zapala się ta kontrolka i silnik traci obroty, do tego stopnia, że czasem potrafi zgasnąć, jeśli nie zgaśnie, to pracuje tak na granicy zgaśnięcia przez kilkanaście sekund i kontrolka gaśnie i w tym momencie obroty wskakują do 1800 obrotów i od razu spadają do normalnego stanu, do momentu, kiedy kontrolka znów nie mignie, lub zaświeci się.
I sytuacja powtarza się do momentu, aż nie ruszę z miejsca.
Dodam, ze kontrolka ta, miga i zaświeca się podczas jazdy.
Pytanie dotyczy wyeliminowania problemu, jeśli takowa opcja istnieje.
 
 
 
SURU
[Usunięty]

Wysłany: 2016-07-19, 14:05    

Nie mam gazu i nigdy nie miałem i tutaj trzeba poczekać na kogoś kto Ci więcej podpowie ale zapraszam do siebie na clipa , masz blisko i zawsze może coś podpowie .
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-19, 20:34    

Hejka.
Instalację masz zapewne II-giej generacji, bo I-sza była do gaźników.
Objawy o których piszesz związane są z uszkodzeniem (bo o brak zamontowania raczej gazownika bym nie podejrzewał ) emulatora wtryskiwaczy. Wizyta u dobrego gazownika powinna rozwiązać problem. Wymiana emulatora i regulacja zakończy zapewne uciążliwości ;)

ps. Chyba, że masz zamontowany sterownik LPG "Lecho mini lambda", ten miał przypadłość "zbierania" dziwnych impulsów obrotów, ale i tak Cię gazownik nie ominie.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-20, 11:04    

Ważne, że problem jest do usunięcia:), niewiele tak naprawdę rozumiem z tego co napisałeś, ale jeśli gazownik to ogarnie, to już jest sukces: )

[ Dodano: 2016-07-20, 14:10 ]
U mnie to urządzenie nazywa się stag2 e4, i to urządzenie wypadało by zmienić, jeśli dobrze wszystko zrozumiałem

[ Dodano: 2016-07-20, 14:30 ]
A jesteś w stanie mi powiedzieć, czym się kierować przy doborze emulatora?? Bo być może ten który jest, jest niewłaściwy, dodaję zdjęcie obecnego
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-20, 15:59    

Może być ten sam model, kosztuje ok. 50 zł, chyba, że gazownik poleci Ci coś nowszego w podobnej cenie. I tak będzie trzeba potencjometrem ustawić czas wyłączenia wtrysków benzynowych w emulatorze, więc jak sam nie masz do tego smykałki, to odwiedzisz zakład instalacji LPG.

O tym emulatorze masz TUTAJ przykładowego linka.

Znajdź dobrego gazownika w Lublinie, lub okolicy. Ja gaz zakładałem u Pawła Finka ""Auto Gaz-Serwis" Lublin, Ulica: Sierpińskiego 41, ale nie musisz się tym sugerować. Omijaj Lubartowską ;) Jak poszperasz po forum to znajdziesz pochlebne opinie o Jacku Świdzińskim Charlęż 36 KLIK
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-20, 16:05    

jestem raczej ambitną osobą, więc na pewno postaram się sam wyregulować opóźnienie wyłączenia wtrysków, jeśli się nie uda, to pojadę do kogoś mądrzejszego:). Ale do charlęży chyba nie będę jechał, zadzwonię do finka

[ Dodano: 2016-07-20, 17:10 ]
próbuję znaleźć to w lbn, ale w mario np. nie mają, jestem niecierpliwy i już bym to montował, a tak będę musiał czekać na wysyłkę
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-20, 16:38    

Na alledrogo używki są po 19 zł, ale czy brać używany ? Jak coś, to może Gutek (Wiktor46) ma taki za kilka złotych, bo wiem, że jakieś posiadał.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-20, 16:46    

zaraz może zadzwonię do niego, u niego mógłbym sprawdzić, a od kogoś z allegro nie będę brał używki

[ Dodano: 2016-07-20, 18:48 ]
okazuje się, że to nie wina emulatora, dzwoniłem do gościa od którego wziąłem tą renię i powiedział,że gaz montował sam w garażu i źle podłączył emulator, a jest nowy.
Powiedział, że gdzieś na kable wpiął jakiś przekaźnik i dlatego tak się samochód zachowuje

[ Dodano: 2016-07-20, 18:53 ]
poprawka, nie ma przekaźnika, źle go zrozumiałem, jest tylko źle zamontowany emulator...ma ktoś pojęcie jak się powinno go podłączyć?? Jakiś schemat??

[ Dodano: 2016-07-20, 19:10 ]
schemat już mam, tylko teraz czy mogę emulator wpiąć na przewody od wtrysków , bezpośrednio za nimi??
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2016-07-20, 18:47    

Ładniej to wygląda, jak wepniesz się w przewody sygnałowe wtryskiwaczy w wiązce od ECU, ale jeśli nie zależy Ci na estetyce, to możesz tak, jak pomyślałeś - bezpośrednio za nimi.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Glifiarz 
Pisarz

Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: Vi
Typ pojazdu: B543
Wiek: 42
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-07-20, 18:55    

jeśli wiedział bym które to, to może bym się wpiął:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16