Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Safrane Ph2 2.5 automat + LPG dylematy przed zakupem
Autor Wiadomość
rasoir 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: 2.5
Wiek: 26
Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-05-30, 21:36    Safrane Ph2 2.5 automat + LPG dylematy przed zakupem

Witajcie forumowicze. Jestem tu nowy ale na przywitania jeszcze przyjdzie czas. Mam możliwość kupienia Safrane 2.5 w automacie z gazem. Bylem ja obejrzeć i jak dla mnie nie ma tragedii. Kilka niegroźnych ognisk rdzy, nie działają szyby z tylu (silniki kręcą ale szyby nie reagują), obrotomierz wariuje i nie ma podswietlenia licznika kilometrow i obecnej pozycji w automacie, stacyjka nie odbija i jak sie delikatnie nie cofnie kluczyka to rozrusznik caly czas kręci, przy odpalaniu raz na czas pusci białego dymka. Pytanie jakie mnie nurtuje to automat, jest to pierwsze moje auto z automatem i na moje pracuje ładnie bez szarpniec itp. ale gdy podczas jazdy wdepniesz pedal w podłogę to jakos marnie sie zbiera, tak jakby nie działał kickdown. Czy to cos poważnego? Druga sprawa to w prawym gornym rogu swieci zolta kontrolka w ksztalcie kwadratu z falowana linia. Co to?

Na przegladzie wyszlo ze amory, zawiasy i heble sa ok. Podwozie zdrowe. Cena 2150zl. W srodku skora. Auto potrzebuje do pracy.

Co o tym sadzicie?
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 61
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-05-30, 22:10    

Ale skaczesz po forach :rotfl: Auto godne uwagi,skrzynia japońska mało awaryjna a z elektryką powinien poradzić sobie każdy elektryk samochodowy ;)
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1785
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-30, 22:37    

Witaj.
Z opisu wynika, że są tam problemy z instalacją elektryczną. Mogą, choć nie muszą być poważne - zależy na ile ktoś ingerował lub coś padło ;) Może być to związane z instalacją LPG (pomarańczowa kontrolka sygnalizuję usterkę w układzie wtrysku) i uszkodzenie emulatora wtryskiwaczy instalacji LPG. Najczęściej ten element uszkodzony w instalacji gazowej jest sygnalizowany przez tą kontrolkę, choć jeśli miga na wolnych obrotach lub przy zwalnianiu, może być też sygnałem uszkodzenia w obwodzie immobilizera (choć raczej obstawiam to pierwsze). Jeśli na benzynie słabo przyspiesza i świeci się kontrolka to najlepiej podłączyć auto pod CLIP'a i zrobić pełną diagnozę - wyjdzie wszystko.
Co do automatu - jeśli był odpowiednio traktowany i wymieniano w nim olej (co max. 60 kkm) to jest praktycznie bezawaryjny. Na temat japońskiej skrzyni Aisin Warner 50-42 LE możesz poczytać na forum i w necie.
Ogólnie zapraszam do przestudiowania wszystkich działów forum, a na początek tego, w którym napisałeś - w wielu tematach podają odpowiedzi na najczęstsze pytania :)
Zerknij też TUTAJ - może być pomocne :)
Instrukcję obsługi samochodu z opisem wszystkich kontrolek masz TUTAJ
Jacek957 napisał/a:
Ale skaczesz po forach :rotfl: Auto godne uwagi,skrzynia japońska mało awaryjna a z elektryką powinien poradzić sobie każdy elektryk samochodowy ;)

Czyżbyś Jacku skakał też po forach udzielając tak samo wyczerpujących i pomocnych odpowiedzi jak ta ? ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
rasoir 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: 2.5
Wiek: 26
Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-05-30, 22:51    

Zauwazylem ze obrotomierz zwariowal jak przelaczylem na centralce lpg na benzyne. Wczesniej dzialal. Kontrolka swieci sie caly czas.

Skacze po forach bo dzis jestem w robocie cala noc a jutro chce po niego jechac. Na czytanie i inne pytania bedzie czas. Przepraszam ze wchodzę tak z butami jak jakis burak...
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2015-05-30, 23:08    

Bez Clipa niewiele można powiedzieć. Sam walczyłem z instalacją i bez podpięcia grzebałem nie tu gdzie trzeba.
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1785
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-30, 23:14    

Cały licznik w samochodzie jest elektroniczny podłączony kostkami , być może coś nie łączy lub sygnał gdzieś się gubi na stykach. Może to być też przyczyną braku podświetlenia niektórych wskazań, ale to już pewnie wina przepalonych żarówek.
Podejrzewam, że coś jest nie tak z podłączeniem instalacji LPG, ale to tylko gdybanie nie widząc samochodu. Jeśli kontrolka świeci cały czas (czyli nie gaśnie po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika), to oznacza błąd w układzie wtrysku.
Tak dla samego siebie, co możesz zrobić samemu siedząc w samochodzie, to włączyć tryb serwisowy i sprawdzić niektóre elementy i ewentualne błędy opisane TUTAJ . W jednej z pozycji jest sprawdzenie przepływomierza - przynajmniej tyle zobaczysz bez podłączenia do komputera.
Jeszcze co do braku kick-down w ASB - czy przy wciśnięciu pedału w podłogę skrzynia zmienia bieg na niższy ? i sprawdź, czy w trybie sport (ten mniejszy guzik na lewarku) zdecydowanie wyżej kręci silnik przed zmianą na wyższy bieg.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
rasoir 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: 2.5
Wiek: 26
Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 22
Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-05-30, 23:33    

Właśnie po wcisnieciu pedału w podłogę reaguje tak opieszale a chyba dwa razy sie zdarzyło ze przywalil w kopyta.
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1785
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-30, 23:43    

Pod pedałem gazu, w podłodze jest przycisk kicki-down - warto zerknąć i sprawdzić, czy słychać po wciśnięciu "kliknięcie". Można zrobić to też ręką, choć potrzeba troszkę siły ;)
Być może jak pisałem wcześniej tylko brak połączenia na kostkach, których jest w samochodzie sporo i czasami styki śniedzieją, ale jak napisał HIRO, najlepiej podłączyć pod Clip'a i wiedzieć wszystko o stanie samochodu :)
Co do układu przeniesienia napędu to sprawdź jeszcze stan półosi napędowych, stan ich osłon i ewentualnych luzów, bo dłuższa (prawa) jest dosyć droga. Zerknij też na szczelność połączeń, czy nie ma gdzieś wycieków.
Co do stacyjki, to nie ma potrzeby wymiany całej, tylko kostkę (jest z krótką wiązką), która jest odpowiedzialna za powrót kluczyka.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 61
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-05-31, 00:11    

arek napisał/a:
Czyżbyś Jacku skakał też po forach
Oczywiście że bywam i tu i tam ;) Co do odpowiedzi to mówię co mi moja "wiedza" podpowiada,A ze jest jaka jest to i odpowiedzi są mało wyczerpujące.Chodziło mi ogólny stan autka (wg.opisu) a problemy z instalacją są do ogarnięcia,czyż nie? :D
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1785
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-31, 00:19    

Jacku, problemy wszystkie bywają do ogarnięcia - kwestia czasu i ceny ;) Chodzi o to, aby nie wpakować kolegi na minę. Może to tylko instalacja elektryczna, ale zapewniam Cię, że w Safi nie każdy elektryk sobie poradzi ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14