Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 3.0 V6
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ silnika: Z7X740 Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-02-18, 21:55 Przekładka ASB na manual
Witam, chcę wsadzić do mojej renatki manuala, bo AD8 jest najgorzej jeżdżącą skrzynią z jaką miałem do czynienia. Jest taka sprawa, że brakuje mi nieco informacji co do potrzebnych elementów. Po pierwsze czy przy 3.0 v6 wysprzęglanie jest realizowane mechanicznie czyli linka, czy hydraulika/ Druga rzecz, koło zamachowe pasuje od innego silnika? Prawda, że półosie są takie same? I ostatnia kwestia, co dokładnie trzeba zrobić przy instalacji, żeby odpalał i nie świecił błąd.
Swoją drogą może ma ktoś jakieś fotki z takiej operacji? będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Sprzęgło jest hydrauliczne,koło zamachowe chyba raczej od innej nie pasuje,półosie są takie same,trzeba wymienić tylko taki kołnierz przy bloku silnika i półoś ładnie wchodzi,
poduszka skrzyni jest też inna.
Oczywiście wiesz że jeszcze do tego potrzeba Ci pedałów i drążka zmiany biegów..
Robiłem to dwa razy,i wymieniałem też całą instalacje na silniku łącznie z kompem,wiem że się jakoś da zrobić żeby nie wymieniać elektryki ale ja nie wiem.
Pozdrawiam.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Śpioch 2014-02-21, 21:06, w całości zmieniany 1 raz
plusminus
Safrane ph: II
Rocznik: 98
Pojemność: 3.0 24V
Wersja wyposażenia: Concorde
Typ silnika: L7X
Wiek: 29 Dołączył: 29 Mar 2014 Posty: 1 Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2014-03-29, 17:39
Witam!
Właśnie również zbieram informacje o takim zabiegu, tylko w lagunie z tym samym silnikiem (i skrzynią 4HP-20, masakryczną skrzynią niestety..)
Z uzbieranych mi informacji półosie należy trzeba zmienić, ponieważ jest inny wieloklin przy wejściu do skrzyni, ile w tym prawdy, nie wiem. Tyle pisało kilku użytkowników na innych forach. Kolejną rzeczą jest sprzęgło. Przy tym silniku jest ono uruchamiane hydraulicznie, ale pompka sprzęgła jest wadliwie wykonana (brak odpowietrzenia), dlatego niektórzy ludzie wkładają tam całą kasetę pedałów z laguny 2.2 dci, która pasuje i jest lepiej wykonana. Koło zamachowe należy zmienić na te od manuala, stare jest inaczej zbudowane. I właśnie mam pytanie co z instalacją elektryczną.. Według niektórych należy podmienić kompa od manuala, inni piszą, ze trzeba zmostkować kostkę od pozycjonometru, aby on cały czas pokazywał położenie 'P'. Najlepiej byłoby też zmienić zegary, aby to wyglądało łądnie i nie świecił się wyświetlacz od biegów, skoro jest to manual.
Autorze tematu- fajnie jakbyś się wymienił informacjami co do typu skrzyni biegów, bo też nurtuje mnie ten temat. Będę tu regularnie zaglądał i ewentualnie wymieniał się wiedzą jaką zasięgnąłem (teoretycznie czy praktycznie) na temat swapu skrzyni.
Pozdrawiam!
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 3.0 V6
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Typ silnika: Z7X740 Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 04 Lut 2013 Posty: 27 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-10-03, 01:56
Ja właśnie przy okazji pewnego projektu, którym się niebawem podzielę jak skończe temat i wszystko zacznie śmigać, wymieniam skrzynię biegów. Wszystko co do pedałów, lewarka sprzęgła itp jest dokładnie plug&play oprócz samej poduszki skrzyni biegów, w manualu jest inna i jeszcze trochę inaczej umiejscowiona. Stąd moje pytanie jak rozwiązać ten problem, jest tam jakiś dodatkowy wspornik, czy sama buda w maualu jest inna niż przy ASB i jest tam inne mocowanie tej poduchy? Potrzebowałbym jakiś konkretnych informacji, bo nie ukrywam, że urlop mi się niedługo kończy, a mam pracy do sylwestra
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach