Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki zalać olej Renault Safrane 1997r 2.5 20v
Autor Wiadomość
norbert123 
Obserwator

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 3
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-11-09, 08:54    Jaki zalać olej Renault Safrane 1997r 2.5 20v

Witam, wczoraj kupiłem Renault Safrane 2.5 20v + gaz 1997r , teraz pytanie moje jaki najlepiej zalać olej ? sprzedawca mówił że był wymieniany( nie pamięta na jaki+ nie ma karteczki) przebieg 250tyś ( nie wiadomo czy prawdziwy ) Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-11-10, 11:14    

Fabrycznie silniki te jeżdżą na oleju 5W40, ale spokojnie i chyba najbardziej rozsądnie jak nie wiadomo co zostało wlane jest zalać 10W40. Przy tym przebiegu nie zaszkodzi zupełnie. Ja stosuję Elf Competition (teraz chyba zostaje już zastąpiony przez Evolution). Filtr oleju bierz jak największy - jest miejsce :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Lukasz737 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bez skóry, ksenonów i tempomatu
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 35
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-11-27, 09:20    

Na oleju 5w-40 będziesz miał lepszy rozruch zimą bo gęstnieje przy niższych temperaturach niż 10w-40 co jest lepsze dla popychaczy... Nie sugeruj się przebiegiem. Jeśli nie masz wycieków to lej syntetyk 5w40 lub 5w50. Im wyższa klasa oleju tym wyższa litera alfabetu przy literce S na etekiecie. Obecnie najwyższa klasa oleju to SM dla benzynowych silników. Ja jeżdże na Motulu 5w40. Do laguny z silnikiem n7q leję syntetyk a ma przejechane grubo ponad 300 tysìęcy.
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 66
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-11-27, 21:31    

Jeśli miał syntetyk to masz rację ale jeśli nie to broń cię Boże :kwasny:
 
 
Lukasz737 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bez skóry, ksenonów i tempomatu
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 35
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-11-27, 23:39    

Jacek nie powielaj mitów. Ja z mineralnego przeszedłem na syntetyk i nic się nie stało. Wcześniej jeszcze użyłem płukanki do silnika - to dopiero czyści:) Jeśli w silniku masz dobre uszczelki, drożną odmę i nie za wysoki poziom oleju nic się nie stanie ale jak coś ma się zepsuć to i tak się zepsuje. Im lepszy olej tym lepiej.
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 66
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-11-28, 15:18    

Ale nie do auta które ma 300000 lub więcej przebiegu.To nie mit jak zapewne wiesz pełny syntetyk jest rzadki więc w leciwym(wyeksploatowanym) aucie może wystąpić słabe ciśnienie oleju,czyż nie? :P
 
 
Lukasz737 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bez skóry, ksenonów i tempomatu
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 35
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-11-30, 11:08    

Jacek - czemu twierdzisz, że syntetyk jest rzadki? Jak czytam takie rzeczy to nie powiem co mi sie chce robić. Poczytaj trochę o olejach i nie pisz takich rzeczy. Śmiało można lać syntetyk do silników z przebiegiem 300 tyś km i więcej. Jeśli twierdzisz, że cyfra przy literze "w" oznacza gęstość oleju to jesteś w błędzie. Tak samo liczba przy literze "w" nie oznacza tego, że olej to syntetyk czy mineralny.
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 66
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-11-30, 12:23    

Widzisz,nie jestem zawodowym mechanikiem tylko amatorem ale parę rzeczy udało mi się zrobić(zbudowałem wyczynowy samochód terenowy w latach 80-tych) i takie tam.Jeśli chodzi o oleje moja wiedza jest przeciętna i z tego co wiem cyfra 5 przed w oznacza syntetyk 10 półsyntetyk a 15 mineralny a następne lepkość oleju.Nie postawił bym głowy czy się mylę czy nie :P .Natomiast jeśli chodzi o syntetyk to uczono mnie że w niskich temperaturach (i nie tylko)po uruchomieniu silnika szybciej dochodzi on(olej)do ważnych elementów silnika czyli niemal natychmiast po uruchomieniu ma już ciśnienie właśnie dlatego że jest rzadki.I jeszcze jedna uwaga-Jeśli silnik fabrycznie przystosowany jest do syntetyka to taki olej powinien być używany natomiast jeśli miał pół syntetyk lub mineralny to nie powinno się go zamieniać na inny a tym bardziej jeśli już swoje kilometry przejechał.Jeśli się mylę to krytykę przyjmę z pokorą ale trzeba to czytelnie udowodnić ;) .
 
 
Wiktor46 
Pisarz

Safrane ph: ph2 dwie Lale
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 109
Skąd: Liskeard,Cornwall
Wysłany: 2014-11-30, 12:48    olej to;d

Jacek, Łukasz ,obydwaj macie rację,stara szkoła mówi po syntetyku pół syntetyk potem minerał, obecnie nie ma to znaczenia oleje i uszczelki są przystosowane do zmian na jakie stać ludzi.Gruby portfel Syntetyk :D obustronne zapalenie portfela :P Minerał(selektol najlepiej :oczami: ) Prawda jest taka że lepiej jeździć na oleju o tych samych parametrach, po 500 tys i tak silnik padnie :cool: ,
_________________
Safrane części i wszystko w temacie. Telefon 881416444
 
 
Lukasz737 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bez skóry, ksenonów i tempomatu
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 35
Skąd: Wyszków
Wysłany: 2014-11-30, 13:35    

Tu masz przykład oleju syntetycznego 15w-40 : http://www.valvolineeurop.../maxlife_15w-40 . Liczba przy literze "W" oznacza temperaturę, w której olej jest jeszcze płynny np 5w - to -32 stopnie, 10w - to -20 stopni, 15w - 10 stopni. Oczywiście są to tylko orientacyjne temperatury. Każdy olej posiada kartę charakterystyki i szereg parametrów po, których możemy stwierdzić jakie właściwości ma olej. Trzeba też zaznaczyć, że producent przewiduję takie oleje do stosowania i takie klasy oleju jakie były w czasach produkcji silnika. Nie umniejszam Twoich zdolności w budowie pojazdów o co do wiedzy odnośnie olejów wystarczy przeczytać kilka artykułów a nie powielać brednie powtarzane przez niektórych mechaników. Znaczenie ma to nie tylko jakim olejem zalewamy silnik ale jak często go zmieniamy. To prawda, że nawet najlepszy olej nie da silnikowi pożyć dłużej niż przewidzieli to konstruktorzy :) oczywiście przy użytkowaniu przewidzianym przez konstruktorów. Wiktor - dobra była ta anegdotka z taksiarzem i jego dolewkami :)
Ostatnio zmieniony przez Lukasz737 2014-11-30, 13:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11