Wysłany: 2014-07-28, 08:02 kilka pytan odnosnie problemow
witam w piatek kupilem safranke z silnikiem 2.0 16v i mam kilka problemow
1. nie dziala predkosciomierz i wyswietlacz pod nim
2. swieci sie kontrolka servis i absu
3. nie rowno pracuje na wolnych obrotach skacze od 2 do 3 tys po wyciagnieciu silniczka krokowego chodzi normalnie w okolicy 900
4. nie dziala wspomaganie pompa pompuje przekladnia nie cieknie czy jest jakis bezpiecznik do tego ewentualnie przekaznik ?
z gory dzieki za pomoc
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2014-07-29, 23:38
Witaj,
Ad.1 Prawdopodobnie impulsator padł albo coś nie łączy, impulsator masz nad nogami przechodzi on przez ścianę grodziową do komory silnika i do skrzyni, leci tam linka, ale to główne urządzenie masz nad pedałami, takie szare trzy kabelki ma (nie jestem pewny kolorów) żółty, czarny, i szary albo brązowy.
Ad.2 Nie wiem trzeba by kompa podpiąć, może któryś z czujników przy kole nie działa.
Ad.3 Masz odpowiedź.
Ad.4 Może i pompa pompuje ale nie koniecznie odpowiednie ciśnienie, może na tyle słabe że nie działa wspomaganie, warto sprawdzić.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-07-30, 16:54
Co do abs-u, to na początek zerknij do połączeń czujników w tylnych nadkolach (otwórz czarne, plastikowe puszki) i sprawdź połączenie na złączach -rozepnij i zepnij. To samo z przednimi czujnikami, ale tam połączenia znajdziesz po kablach od czujników.
Miejmy nadzieję, że to tylko to, bo jak nie, to trzeba dostać się do złącza pompy abs (przed przednim lewym kołem za nadkolem) czy czasem nie zaśniedziało. Jeżeli złącze jest czyste a system nadal nie działa, to pozostaje wymiana sterownika pompy. Raczej dostaniesz kompletną pompę, ale można przy odrobinie zabawy wymienić samo sterowanie - odpada wówczas wymiana płynu i odpowietrzanie układu.
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2014-08-02, 18:08
Predator napisał/a:
impulsator masz nad nogami
Impulsator umieszczony jest w obudowie skrzyni biegów w okolicach mechanizmu różnicowego.
Dopiero później zobaczyłem, że jednak w Twoim roczniku sygnał do prędkościomierza jest prawdopodobnie brany z abs-u a więc może jedna usterka jest powodem kilku usterek...
Na Twoim miejscu na dobry początek próbował bym podłączyć auto pod clip-a
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzysiek 2014-08-03, 05:02, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2014-08-03, 21:09
Najlepiej Clip, podobno ddt200 jakieś tam błędy idzie odczytać ale nigdy nie używałem tego.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2014-08-03, 21:36
Z tego co wiem są różne wersje impulsatora, to o czym mówisz wygląda mniej więcej tak:
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2014-08-03, 22:39
Czujnik montowany w skrzyni VM1 (manual przy silniku 2.0 16v oraz 2.5 20v) ma całkowicie inną konstrukcję i jest umieszczony w obudowie skrzyni biegów, w ostatnich rocznikach chyba od '98 sygnał do prędkościomierza był brany ze sterownika abs.
ja mam to troszeczke inaczej rozwiazane w miejscu linki jest czujnik ale sa tam tylko 2 kable potem postaram sie zrobic zdjecie i pokazac jak to wyglada
[ Dodano: 2014-08-04, 19:31 ]
jeszcze jedno pytanko wskaznik paliwa caly czas pokazuje max wyciagalem plywak ruszalem ale nic sie nie zmienia na desce po podlaczeniu miernika do plywaka zmienia wartosc oporu przy poruszaniu czy to ze wskaznik mimo dzialajacego plywaka pokazuje caly czas full moze bys spowodowane jakims blede kompa albo miec cos wspolnego z tym nie dzialajacym predkosciomierzem ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach