Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2014-03-25, 17:16
Ja używałem sasic-a poduszek amortyzatorów z przodu i nie narzekałem, końcówki chyba też miałem od nich.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-03-26, 20:17
Jeżeli chodzi o jakość, to polecam LEMFÖRDER.
Jeżeli jakość/cena to TRW. Zdecydowanie lepsza jakość od SASIC-a, który to ostatnio z jakością znacznie poleciał w dół Różnica cenowa to ok. 10 zł, więc ja bym brał TRW.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-03-28, 18:05
Lobro jest montowany fabrycznie, a Krzysiek ma dobre ceny
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-03-29, 19:31
GKN Lobro, bo tak brzmi pełna nazwa firmy przy zachowaniu odpowiedniego stanu manszety i smaru w środku powinien wytrzymać przynajmniej ok. 150-180kkm. Skąd takie moje wyliczenia ? W obecnej safi pierwszy przegub wymieniłem przy przebiegu 165 kkm, a w poprzedniczce przy 218 kkm. Najważniejsze jest aby sprawdzać i w porę wymienić na dobrą manszetę przegubu, bo jeśli dostanie się tam woda i piach, to całość poleci po kilkuset kilometrach. Tak właśnie uszkodził mi się przegub wewnętrzny prawej półosi - osłona była przerwana i po trasie Poznań-Lublin w deszczową pogodę musiałem kupić nową półoś
Odpowiednio dbając o manszety zapewne pojeździ znacznie dłużej, bo są koledzy na forum, którzy mają grubo ponad 200 kkm przebiegu i nie wymieniali obydwóch przegubów.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-03-29, 23:11
Nie wiem ile wytrzyma zamiennik, ale jeżeli będziesz dbał o to, o czym napisałem wcześniej, to zapewne też jakiś czas
Od pierwszej Laguny PHI, a miałem ich 3 i teraz drugiego Safrana wiem, że nie warto kupować tanich części do samochodów francuskich. Teoretycznie zakup tańszej części daje pozorne oszczędności w danej chwili, ale jak policzyć całość kosztów to wychodzi drożej Fakt, kupiłem tanie łożysko na przód piasty, ale tylko dlatego, że nie było innego, a auto było rozgrzebane na lewarku.
Safrane to dość ciężki samochód, a nasze drogi nie są najlepszej jakości. Elementy zawieszenia i przeniesienia napędu staram się wybierać dobrej jakości, tak jak sworznie TRW i łączniki stabilizatora (wytrzymały bez problemu 6 lat), poduszki amortyzatorów Kleber z tyłu - 5 lat. Warto czasem zapłacić więcej i mieć spokój na dłuższy czas
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach