Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2013-01-12, 00:59 Spadaja obroty przy wysprzeglaniu...
Ostatnio dorwała się dziwna dolegliwość mojej Safi.
Otóż gdy jadę sobie spokojnie i zachce mi się zmienić bieg, naciskam sprzęgło i obroty spadają mi do około 200 obr/min lecz silnik nie gaśnie, zaraz wskakują na swoją normalną pozycję około 850 obr/min. Tak się dzieje jedynie gdy obroty są powyżej 1000, podczas jazdy.
Próbowałem na postoju podnieś obroty o nacisnąć sprzęgło. ale nic się nie działo. Obroty normalnie spadały do 850.
Dziwna sprawa, a najlepsze jest to, że nie za bardzo wiem od czego mam zacząć poszukiwania.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-01-12, 13:53
Chętnie dołączę się do tematu, mam identyczne objawy, u mnie to już jakiś czas trwa, lecz nie za bardzo się tym przejmowałem, auto nie gaśnie a obroty się normują. Sprawdzałeś czy masz tak samo na zimnym i ciepłym silniku?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2013-01-12, 20:32
Objaw niby taki, gdy jest nieszczelność na dolocie powietrza i objawia się w czasie poruszania samochodu. Można też sprawdzić odłączając silnik krokowy, czy czasem nie on jest przyczyną ? Ja bym jednak sprawdził układ od wlotu powietrza do kolektora dolotowego, czasem winna może być uszczelka przy przepustnicy.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2013-01-12, 23:34
Dzisiaj zrobiłem dłuższą trasę. Jak silnik jest dobrze rozgrzany to obroty nie spadaja.
Czyli trzy rzeczy do sprawdzenia:
Dolot
Uszczelka przy przepustnicy
Silnik krokowy.
Jednak krokowiec jakby padał to chyba bardziej by szalały obroty, w tym na jałowym by falowały albo w ogóle by ich nie trzymał ...
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: 2.2dT Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 32 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-02-06, 10:31
Witaj na początek proponuje sprawdzić dokładnie czujnik temperatury cieczy odpowiedzialny za mieszankę paliwowo powietrzną (ssanie) z jego wskazań sterownik wie jaką dawkę paliwa ma podać.
Co do lewego powietrza to bym się nie zgodził, bo gdy silnik dostanie większą dawkę paliwa niż zamierzona to obroty wzrosną a nie spadną.
Silnik krokowy możesz łatwo wyeliminować, jeśli odpalając autko obroty są podwyższone a gdy się zaczyna nagrzewać stabilizują się na prawidłowych to znaczy że silnik krokowy reguluje dawkę powietrza, możesz jeszcze delikatnie przydusić autko ruszając na samym sprzęgle jeśli obroty silnika się podniosą to znaczy że działa.
Za prawidłową pracę na biegu jałowym odpowiadają jeszcze MAP sensor , przepływomierz (lub czujnik powietrza zasysanego), sonda lambda .
Jeśli okaże się że czujnik temperatury cieczy jest 100% sprawny to zacznij od MAP sensora.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-02-06, 17:32
Map sensor można wyeliminować, mam dwa na stanie bo myślałem że mój jest zepsuty, niestety na obu jest to samo dla pewności mogę jutro rano wymienić na drugi i sprawdzę czy na 100%.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2013-02-06, 22:44
Dzisiaj zauważyłem że obroty są na 1100 obr/min przy odpaleniu na zimnym.
Jak na razie nie irytuje mnie to tak bardzo, ale jak znajdę chwilę to przeczyszczę krokowca.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-02-08, 19:39
Sprawdziłem zmieniając mapsensor na drugi i zero różnicy, także można go wyeliminować, pozostaje jeszcze do sprawdzenia silnik krokowy, w wolnej chwili się nim zajmę.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: 2.2dT Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 32 Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-02-08, 20:38
Nie wiem dlaczego zaczynasz od MAP sensora? Ja proponuję zacząć od czujników a dokładniej od tego który steruje ilością podawanego paliwa (ssaniem) czujnik może działać i błąd podczas diagnostyki komputerowej nie wyskoczy ale wystarczy że będzie przekłamywał, a zaczną się jaja.
Nie wiem jaki jest koszt tego czujnika, ale jeśli masz możliwość to podmień czujnik lub zmierz jego oporność w pełnym zakresie temperatur np. garnuszek z wodą, termometr i multimetr Na koniec porównaj swoje wyniki z tymi podawanymi przez producenta, jeśli będą się znacząco różnić to masz winowajcę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach