Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
pompka sprzęgła - naprawa
Autor Wiadomość
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 09:14    pompka sprzęgła - naprawa

W zimie był z nią problem, płyn gdzieś uciekał a układ się mocno zapowietrzał. Mechanicy stwierdzili, że problemy dotyczą pompki i wysprzęglika - kupiłem uszczelki, wymienili. Nie bardzo im poszło odpowietrzenie, ale kilka dni jazdy po mieście i wszystko zaczęło pracować idealnie. Po kilku miesiącach...

Objawy są takie, że się nie chce wierzyć. Układ pracuje normalne, ale co jakiś czas, po lekkim naciśnięciu (tak gdzieś do połowy), pedał sam rusza w dół i wpada w podłogę, do oporu. Sprzęgło w tym czasie jest włączone - jeśli rzecz się dzieje na biegu, nawet nie mogę go wyłączyć, trzeba gasić silnik. Wychodzę z samochodu, ręką wyciągam pedał do góry (jest tak dociśnięty do podłogi, że but nie wejdzie), parę razy pedałem poruszę i znów na jakiś czas jest spokój.

Rozumiem mechanizm - pewnie płyn wchodzi w którymś momencie za tłok i pod ciśnieniem wywoływanym przez wysprzęglik, wpycha tłok, powodując ruch pedału w dół. Za parę dni chcę to sam zrobić, kupię reperaturkę i wymienię jeszcze raz uszczelki. Pytanie jest może śmieszne, ale dla mnie dość ważne, bo nie chcę rozwalić pompki. Jak się ją rozbiera? Nie chodzi mi o samo wyjęcie pompki, tylko o dostanie się do tłoka. Czy korpus się rozkręca?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Cakes 
Klubowicz
Sajt Destraktor :D


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 320
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2013-04-17, 18:40    

Z drugiego forum masz instrukcje odpowietrzania wysprzeglika:

reklama płatna/viewtopic.php?t=2017

Pozwole sobie przytoczyć posty:

Bieniu napisał/a:
Potrzebujemy:
strzykawkę pojemności 30 cm- lub większej
gwóźdź 3" zaostrzony na dosyć długi stożek
płyn hydrauliczny DOT-3 lub DA-1 zależy jakim było zalane wcześniej
2 godziny czasu i dużo cierpliwości


1. otwieramy zbiorniczek płynu i wyciągamy gumową membranę
2. przy wysprzęgliku odłączamy przewód poprzez wybicie zawleczki
3. strzykawką zalewamy wysprzęglik do pełna tak by nie było w nim powietrza
4. przewód musimy tak przełożyć żeby był trochę wyżej niż pompka
5. zalewamy zbiorniczek płynem
6. w koniec przewodu władamy strzykawkę wyciągamy w niej tłoczek do połowy
7. wciskamy pedał sprzęgła
8. gdy pedał jest wciśnięty (zostaje w dolnym położeniu) wyjmujemy strzykawkę i wypuszczamy z niej powietrze
9. ponownie instalujemy strzykawkę i odciągamy pedał sprzęgła i ponownie go wciskamy
10. w strzykawce powinno pojawić się powietrze i ewentualnie trochę płynu.
11. ponownie opróżniamy strzykawkę, instalujemy ją i odciągamy pedał sprzęgła.
12. czynności te powtarzamy aż do momentu gdy w strzykawce będzie tylko sam płyn bez bąbelków powietrza. Kontrolujemy przy tym cały czas poziom płynu w zbiorniczku
13. gdy już będzie w strzykawce sam płyn to nie wyjmując jej przekładamy przewód w swoje miejsce i szybkim ruchem wyciągamy strzykawkę a przewód wkładamy w wysprzęglik Przewód zabezpieczamy zaostrzonym gwoździem.
14. jeśli mamy kogoś do pomocy to musi wcisnąć pedał sprzęgła i go trzymać (tylko jedno wciśnięcie) jeśli jesteśmy sami to blokujemy pedał listewką o fotel
15. teraz sprzęgło powinno być lekko naprężone więc jedną ręką trzymamy za przewód a drugą wyciągamy gwóźdź tak żeby się cały nie wysunął, w pewnym momencie powinien nam płyn wystrzelić (uwaga na oczy)
16. jak płyn wystrzeli to pójdzie też powietrze, zaraz po wystrzale wciskamy przewód i gwóźdź ponownie na swoje miejsce.
17. odciągamy pedał i sprawdzamy czy jest opór na nim (jeśli jest to OK. Gratulacje, jeśli nie to powtarzamy wszystko od nowa)
18. jeśli już uda nam się to ustrojstwo odpowietrzyć to trzymając mocno przewód wyciągamy gwóźdź i wkładamy zawleczkę. do zbiorniczka wkładamy membranę i przykrywamy wszystko.

Za pierwszym razem bawiłem się 2 godziny, kolejny raz już poszło łatwo

czekam na jakieś innowacje mojej metody


Daroot napisał/a:
Ja opiszę to trochę inaczej, robiłem już to kilka razy i wydaje mi się iż to prostsza metoda.

Otwieramy zbiorniczek i wyciagamy membrane (czarna gumę) i dolewamy płynu do maxa.

Przy wysprzęgliku wybijamy zawleczkę (kołek) i wyciągamy przewód do góry. Wysprzęglika nie odkręcamy. Przewód powinien być jak najwyżej, powyżej zbiorniczka z płynem.
Zatykamy palcem koniec przewodu i przykrywamy rękę szmatką.

Druga osoba delikatnie zaczyna wciskać pedal sprzęgła do oporu (ruch powinien trwać około 4 sekundy) - w tym czasie jednocześnie musimy upuszczać palcem powietrze i płyn z przewodu czyli po prostu delikatnie uchylać palec

W momencie gdy pedał sprzęgła dochodzi do końca - zatykamy otwór w przewodzie mocno palcem. Pedał sprzęgła należy w takim samym w tempie wyciągać do góry. Będzie widać jak pompa zaciąga płyn ze zbiorniczka.

Tą czynność powtarzamy trzy razy.

Na koniec zatykamy palcem przewód aby nie dostało się powietrze, zalewamy wysprzęglik płynem i bardzo szybko trzeba ten przewód wcisnać w wysprzęglik.

Przedtem proponuję wyjąć uszczelkę z wysprzęglika i zalożyć ją na końcówkę przewodu.
Szybko wciskamy przewód w wysprzęglik i zatykamy zawleczkę.

Koniec.

Jeśli ktoś ma problem z włożeniem przewodu do wysprzęglika w tempie expresowym, można się pokusić i wykręcić wysprzęglik i złożyć go u gory na silniku.
Trzeba się jednak liczyć z tym, że przy wkładaniu przewodu do wysprzeglika, sam bolec (i tłoczek) powinien być wciśnięty do polowy, gdyż jeśli założymy w polożeniu neutralnym, to przy dokręcaniu zacznie się wciskać łapa od sprzęgła.

Próbowałem te cisnienie upuszczać na dokręconym wysprzęgliku i po wyciągnięciu zawleczki, ale jest takie ciśnienie że wszystko było mokre i ciężko to złożyć.
_________________

блог
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-17, 19:13    

Dzięki, ale akurat te instrukcje znam, jakiś czas temu do nich dotarłem. Odpowietrzenie układu, to krok późniejszy, mnie na razie interesuje sam demontaż pompki, żeby wymienić uszczelnienie tłoka. Miałem już ją kiedyś w ręku, wyjętą z samochodu. Chodzi mi o to, jak się dostać do wnętrza cylindra - czy obudowa pompki się rozkręca (gdzieś tak mniej więcej w połowie długości), czy trzeba się dobierać od strony, gdzie wystaje z niej tłoczysko?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
tomors6740 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: brak
Typ pojazdu: B54L
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 7
Skąd: zabrze
Wysłany: 2014-08-13, 14:07    

Witam mam problem z safrane II 2.0 16v 1997. rozsypala sie pompka wysprzeglika zakupilem uzywana tyle ze z rocznika 99r teraz pytanie czy bd. pasowac? mechanik mowi ze sie troche roznia :(
 
 
Śpioch 
Pisarz

Safrane ph: Safrane phI
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6
Wersja wyposażenia: Baccara
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 143
Skąd: Lublin/Zm.Do
Wysłany: 2014-08-13, 21:40    

Dobra po pierwsze. jest taki dział "Przywitaj się" od tego zaczynamy. po drugie profil trzeba uzupełnić do końca,a po trzecie tak będzie pasował jeśli mówi że nie to znaczy zmień mechanika :)
_________________

 
 
tomors6740 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: brak
Typ pojazdu: B54L
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 7
Skąd: zabrze
Wysłany: 2014-08-14, 10:58    

przywitalem sie juz. Jestem juz bardzo wsciekly gdyz nie mam auta jakos juz ponad trzech tyg. wedlug mechanika poszlo sprzeglo zamowilem tarcze docisk itd. ktore zdazylem juz odeslac gdyz okazalo sie ze to padl wysprzeglik ktory sie rozsypal. Cieknie plyn z niego jak cholera. znalazlem jakims cudem podobny niestety z roku 99 ktory jednak nie pasuje do 97. I co teraz robic? wydaje coraz wiecej pieniedzy a auto dalej stoi. wydzwanialem, pisalem i nigdzie nie maja takiego ktory by pasowal
 
 
Śpioch 
Pisarz

Safrane ph: Safrane phI
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6
Wersja wyposażenia: Baccara
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 143
Skąd: Lublin/Zm.Do
Wysłany: 2014-08-14, 13:32    

Pyknij zdjęcie bo ja mam chyba dwa w zapasie to zobacze czy taki sam mam.
_________________

 
 
tomors6740 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: brak
Typ pojazdu: B54L
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 7
Skąd: zabrze
Wysłany: 2014-08-14, 15:06    

ok zaraz wysle Ci zdjecie. dowiedzialem sie, ze sa dwa rodzaje... zdjecia mam tylko tej zlej ktora nie pasuje. Bo tej mojej jeszcze nigdy na oczy nie widzialem bo auto stoi kawałek ode mnie. Wiec nie mam jak tam teraz nawet podjechac. Wysylam jak sie bd. roznic a noz bedzie to ta odpowiednia wtedy bd. Cie prosil rowniez o zdjecia i moze dokonamy targu:)

[ Dodano: 2014-08-14, 17:16 ]


[ Dodano: 2014-08-14, 17:18 ]


[ Dodano: 2014-08-14, 17:19 ]
to jest ten jeden z dwóch i ten wlasnie nie pasuje :dobani:

[ Dodano: 2014-08-16, 14:58 ]
Pomoże ktoś ma ktoś na stanie drugi rodzaj tej pompki odrazu kupię
 
 
Śpioch 
Pisarz

Safrane ph: Safrane phI
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6
Wersja wyposażenia: Baccara
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 143
Skąd: Lublin/Zm.Do
Wysłany: 2014-08-18, 18:26    

No to ja właśnie mam ten typ co na zdjęcu..
_________________

 
 
tomors6740 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16v
Wersja wyposażenia: brak
Typ pojazdu: B54L
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2014
Posty: 7
Skąd: zabrze
Wysłany: 2014-08-20, 16:01    taka pompke potrzebuje to sa chyba po niej pozostalosci



[ Dodano: 2014-08-20, 17:02 ]
taka wlasnie pompke potrzebuje a wszedzie zero;/

[ Dodano: 2014-08-20, 17:25 ]
PRZEPRASZAM bardzo za zamieszanie ktore robie, ale teraz juz wiem wszystko.



To czego szukam to nie pompka tylko WYSPRZEGLIK który był produkowany tylko 2 lata 1996-1997. przy silnikach 2.0 i 2.5
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16