Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-03-31, 12:41 Wymiana przegubów
A więc na wtorek zaplanowałem sobie wymianę przegubów, tylko pytanie czy da radę to zrobić w domu standardowymi narzędziami, czy trzeba do tego jakieś ściągacze itp? Dużo jest przy tym pracy? wiem jak to jest w innych autach jednak w w Safranie nie miałem jeszcze okazji tego robić i powiem szczerze że nie wiem jaki jest najszybszy sposób wymiany żeby nie trzeba było później ustawiać zbieżności i geometrii kół, jeśli ktoś już wymieniał to prosiłbym o pomoc i informację, oczywiście chodzi o przeguby napędowe zewnętrzne bez abs-u.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2013-04-01, 16:43
Przeguby są typu Lobro, więc je jedynie "zbijasz" z zawleczek wewnętrznych. Montaż w odwrotnym kierunku. Uważaj tylko na lewą półoś, aby nie wyskoczyła ze skrzyni, bo zgubisz olej
Przeguby nie mają wpływu na geometrię i zbieżność.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-04-02, 14:23
Dzięki za info wiem już jak zdjąć przeguby, teraz pytanie jak się do nich dostać, podpowie ktoś co odkręcić żeby było najszybciej? Próbowałem go ściągnąć dziś i niestety nie chciał odpuścić...
Wystarczy odkręcić końcówkę (numer 1) i da radę już ściągnąć przegub czy także trzeba odkręcać numerki 2 i 3?
Jeszcze jedno pytanie ponieważ zauważyłem że poleciał mi sworzeń wahacza oznaczyłem go na zdjęciu
Po zdjęciu przegubu da radę go także wymienić, głównie chodzi mi o to czy po jego odkręceniu wahacz nie opadnie czy jak to jest? nie trzeba do tego jakiś ściągaczy do sprężyny? czy odkręcić go, wybić założyć nowy i zakręcić?
Tak jak zaznaczyłeś do wyjęcia półoski(przegubu) należy to wykręcić,odkręć i sworzeń. Piastę sobie podwież lub coś podłóż po nią. I wracając do sworznia to jego się wprasowywuje. Wiec najlepiej wyciągnąć cały wahacz,bo tak sobie go raczej nie wbijesz..
Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 81 Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2013-04-03, 09:24
jak będziesz robił sworzeń to proponuje wymienić pozostałe 2 tuleje koszt niewielki a jeden bałagan sprawdż też drążek stabilizatoraobawiam się że jak swożeń mocno wybity to może być trup--ja raz w roku wiosną całe zawieszenie robie-wachacz, drążek stabilizatora, końcówka drążka kierowniczego łożysko mcpersona
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2013-04-03, 19:11
Predator napisał/a:
Próbowałem go ściągnąć dziś i niestety nie chciał odpuścić...
Najlepiej zbić przegub uderzając w jego wewnętrzną, nieruchomą część znajdująca się na frezach półosi - przecinakiem i młotkiem, lub innym narzędziem, które masz pod ręką
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach