Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana przegubów
Autor Wiadomość
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-03-31, 12:41    Wymiana przegubów

A więc na wtorek zaplanowałem sobie wymianę przegubów, tylko pytanie czy da radę to zrobić w domu standardowymi narzędziami, czy trzeba do tego jakieś ściągacze itp? Dużo jest przy tym pracy? wiem jak to jest w innych autach jednak w w Safranie nie miałem jeszcze okazji tego robić i powiem szczerze że nie wiem jaki jest najszybszy sposób wymiany żeby nie trzeba było później ustawiać zbieżności i geometrii kół, jeśli ktoś już wymieniał to prosiłbym o pomoc i informację, oczywiście chodzi o przeguby napędowe zewnętrzne bez abs-u.

Pozdrawiam
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2013-04-01, 16:43    

Przeguby są typu Lobro, więc je jedynie "zbijasz" z zawleczek wewnętrznych. Montaż w odwrotnym kierunku. Uważaj tylko na lewą półoś, aby nie wyskoczyła ze skrzyni, bo zgubisz olej ;)
Przeguby nie mają wpływu na geometrię i zbieżność.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2013-04-02, 14:23    

Dzięki za info wiem już jak zdjąć przeguby, teraz pytanie jak się do nich dostać, podpowie ktoś co odkręcić żeby było najszybciej? Próbowałem go ściągnąć dziś i niestety nie chciał odpuścić...



Wystarczy odkręcić końcówkę (numer 1) i da radę już ściągnąć przegub czy także trzeba odkręcać numerki 2 i 3?

Jeszcze jedno pytanie ponieważ zauważyłem że poleciał mi sworzeń wahacza oznaczyłem go na zdjęciu



Po zdjęciu przegubu da radę go także wymienić, głównie chodzi mi o to czy po jego odkręceniu wahacz nie opadnie czy jak to jest? nie trzeba do tego jakiś ściągaczy do sprężyny? czy odkręcić go, wybić założyć nowy i zakręcić?

Będę bardzo wdzięczny za każde info.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Śpioch 
Pisarz

Safrane ph: Safrane phI
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6
Wersja wyposażenia: Baccara
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 143
Skąd: Lublin/Zm.Do
Wysłany: 2013-04-02, 18:54    

Tak jak zaznaczyłeś do wyjęcia półoski(przegubu) należy to wykręcić,odkręć i sworzeń. Piastę sobie podwież lub coś podłóż po nią. I wracając do sworznia to jego się wprasowywuje. Wiec najlepiej wyciągnąć cały wahacz,bo tak sobie go raczej nie wbijesz..
_________________

 
 
kim 
Forumowicz

Safrane ph: safrane II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,2 td
Wersja wyposażenia: pełna wersja
Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 81
Skąd: PL-NL-D-lubelskie
Wysłany: 2013-04-03, 09:24    

jak będziesz robił sworzeń to proponuje wymienić pozostałe 2 tuleje koszt niewielki a jeden bałagan sprawdż też drążek stabilizatoraobawiam się że jak swożeń mocno wybity to może być trup--ja raz w roku wiosną całe zawieszenie robie-wachacz, drążek stabilizatora, końcówka drążka kierowniczego łożysko mcpersona
 
 
Śpioch 
Pisarz

Safrane ph: Safrane phI
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6
Wersja wyposażenia: Baccara
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 143
Skąd: Lublin/Zm.Do
Wysłany: 2013-04-03, 09:39    

Kolega kim, dobrze mówi.Jak robić to robić wszystko,bo tak na raty się nie opłaca.
_________________

 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2013-04-03, 19:11    

Predator napisał/a:
Próbowałem go ściągnąć dziś i niestety nie chciał odpuścić...

Najlepiej zbić przegub uderzając w jego wewnętrzną, nieruchomą część znajdująca się na frezach półosi - przecinakiem i młotkiem, lub innym narzędziem, które masz pod ręką :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
SURU
[Usunięty]

Wysłany: 2014-04-17, 20:58    

Czy do wyjęcia wahaczy trzeba wyciągać półosie ze skrzyni .Mam AW . Auto 2.0 16V . Szkoda by mi było znowu olej wymieniać .
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-04-18, 08:08    

Nie trzeba :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
tom80 
Użytkownik

Safrane ph: była 2,2 si 93', 2,2dT 00', 2,5 20v 98'
Rocznik: *
Pojemność: *
Wersja wyposażenia: *
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 41
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 2014-04-19, 08:07    

rysio123,
A czy w jakimś aucie trzeba było ? ;)
Ostatnio zmieniony przez tom80 2014-04-19, 08:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15