Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Napalony na Szafkę, prośba o rzucenie okiem.
Autor Wiadomość
gibons84 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 11
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-11-08, 20:56    Napalony na Szafkę, prośba o rzucenie okiem.

Cześć, jestem tu nowy. Nie mam jeszcze Safrane, ale w jestem fanem motoryzacji od momentu chyba kiedy nauczyłem się chodzić:) Miałem wiele aut (14 różnych), w tej chwili jeżdżę Jaguarem XJ, który jednak nie nadaje się do codziennej eksploatacji.
W związku z tym potrzebuję wygodnego, dużego i komfortowego samochodu,
a te kryteria spełnia właśnie Safrane.
Mam nadzieję, że pomożecie mi w zakupie tego jakże zacnego auta, w którym kiedyś się "zauroczyłem", ale to już inna historia...

Jutro jadę oglądać ten egzemplarz:

http://otomoto.pl/renault-safrane-C26762649.html
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-11-08, 23:04    

Ciężko coś powiedzieć po zdjęciach nie oglądając auta na żywo, po za tym że to golas.
Jak w każdym aucie stan techniczny jest najważniejszy, miałeś trochę aut więc pewnie złomka nie kupisz ;)
Na forum jest kilka tematów na co zwracać uwagę, w większości to jak przy każdym innym aucie. Sprawdź elektrykę, czy nie huczą łożyska w tylnych piastach bo są drogie, standardowo mogą pukać poduszki nad amortyzatorami, sporo części pasuje od laguny więc eksploatacja jest tania.

W benzynie możesz zrobić test zegarów:
Przy włączonym zapłonie nacisnąć lewy przycisk na liczniku *-> (Top Depart) + przycisk ...> na szczycie przełącznika wycieraczek – ten od wyboru wyświetlania danych komputera pokładowego. Po chwili zegary i kontrolki zaczną się testować.
Wyjście z tego trybu następuje po ponownym naciśnięciu *-> (Top Depart).
Na prawym wyświetlaczu jest sześć miejsc (cyfr, liter):
Zaczynamy od lewej:
pierwsza: "-" - oryginalny panel kontrolny instrumentów
"C" - wymieniany panel
druga: "-" - nie ma błędów kontroli temperatury oleju
"t" - wykryto błąd kontroli temperatury oleju
trzecia: "-" - nie wykryto błędów pomiaru poziomu paliwa
"j" - znaleziono błąd pomiaru poziomu paliwa
czwarta: "-" - nie znaleziono błędów przepływomierza(?) (flowmeter)
"d" - znaleziono błędy przepływomierza
piąta: "-" - nie wykryto błędów ciśnienia oleju
"P" - wykryto błąd ciśnienia oleju
szósta: "-" - nie wykryto błędów odczytu poziomu oleju
"h" - znaleziono błąd odczytu poziomu oleju

W każdej wersji z klimatronikiem test klimy:
Test i błędy climatronica Safrane

Szukaj tylko zadbanego egzemplarza ;)
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
patrys4891 
Pisarz


Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 09:00    

Niby golas, ale z drugiej strony mniej do zepsucia :D Ja też taka wersję kupiłem i w taka celowałem.
Nie ma oryginalnego radia - niektórzy mogą to uznawać za minus.
Tylna klapa po prawej stronie trochę się rozjeżdża brzegiem z błotnikiem, ale to może być tylko kwestia gumowego odboju.
Szkoda że nie ma zdjęcia fotela kierowcy.
Te 6,5l to jest do osiągnięcia, ale chcąc się przemieszczać w miarę sprawnie, to raczej będzie więcej palił.
_________________
Safrane
scenic-forum.pl
 
 
 
SURU
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-09, 14:43    

Proszę zwrócić uwagę czy są napisy lub naklejki dotyczące wymiany paska rozrządu i oleju. Często są zmywane kiedy licznik cofany . Jeśli pali się jakakolwiek kontrolka to nie kupuj . Proszę zobaczyć jeszcze stan paska osprzętu tego 6 rowkowego czy żeberka się nie wyłamują oraz poduszkę silnika tę po prawej stronie od kierowcy , jest na zewnątrz i jest do niej dobry dostęp. W moim był wycięty katalizator więc to też zobacz . Jak ma jakikolwiek wyciek - nie kupuj. Dopuszczalne są piski i trzeszczenia plastików . Należy też sprawdzić przełączniki zespolone , kierunki czy dobrze odbijają itp. Te silniki są bardzo dobre i żywotne . Silnik powinien pracować równo . Jakiekolwiek dymienie z wydechu bądź z bagnetu - nie kupować pod żadnym pozorem. Białe plamy w płynie chłodniczym - nie kupować . Ogólnie upewnić się czy auto przypadkiem nie jechało bez wody . Sprawdzić czy nie cieknie z pod połówki silnika - naprawa bardzo kosztowna . Jeśli będzie mokro przy świecach żarowych to może to być z nadmiaru oleju i jest jeszcze dopuszczalne . Maglownica - sprawdzić mieszek gumowy czy cały . Zima bez mieszka i magiel do wymiany . Proszę o poprawienie jeśli coś nie tak . Simering w podporze pół osi prawej czy nie cieknie . Mieszek pół osi lewej czy nie cieknie .
Ostatnio zmieniony przez SURU 2012-11-09, 14:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrys4891 
Pisarz


Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-09, 14:55    

rysio123 napisał/a:
Należy też sprawdzić przełączniki zespolone , kierunki czy dobrze odbijają

Z tego co czytałem to ciężko znaleźć egzemplarz, gdzie kierunki dobijają i u mnie nie odbijają, ale to raczej pierdoła i ja się tym nie przejmuję.
_________________
Safrane
scenic-forum.pl
 
 
 
gibons84 
Użytkownik

Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 11
Skąd: Ełk
Wysłany: 2012-11-10, 10:11    

Witam, kupiłem ten egzemplarz. Cudo to nie jest, ale i tragedii nie ma i 6,5 tys zł to chyba nie duża cena za 2000r. Także witam siebie i Was w zacnym gronie posiadaczy tego ciekawego auta:)

Z grubsza:
Z zewnątrz-gdzieniegdzie wgniotki, z tyłu na klapie odpada lakier płatami.
Wewnątrz-bardzo dobry stan wnętrza, fotele super stan, trochę przycisków nie świeci na desce.
Mechanicznie- zawiecha zero luzów, zero stuków, jedzie prosto. Silnik suchutki, nie kopci i dobrze się zbiera. Tarcze przód biją. Tłumik gdzieś farfoli. Przy ruszaniu trochę coś świergoli-usłyszałem jak już wjeżdżałem pod dom, obawiam się że dwumas:/
Dziś wjade na kanał to dopiero zobacze jak wygląda od spodu.

[ Dodano: 2012-11-10, 10:15 ]
Aha, rozrząd wymieniony na wiosnę 6 tyś. km temu, także na plus.
I mam też wrażenie, że któraś poducha pod silnikiem pada, bo przy całkowitym puszczeniu gazu czuć jak silnik tak jakby się przsuwa-typowy objaw przy padniętej poduszce.
 
 
markoo170 
Użytkownik
markoo170

Safrane ph: II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.2
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 33
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 24
Skąd: wola studzieńska
Wysłany: 2012-12-02, 08:52    

jesli chodzi o kierunkowskazy to tam sa 2 sprezynki wystarczy rozebrac plastiki kolo kierownicy mi ostatnio wlasnie padla jedna z poduszka to masz racje ja tez jak kupilem swoja szafke mialem ten problem to jest czeste przy dieslach jesli np chce sie gwaltownie ruszac ja ostatnio tak zerwalem srube z poduszki jesli chodzi o spalanie to faktycznie mozna zejsc nawet do 6.5 moja pali srednio kolo 7 pozdrawiam
:)
_________________
markoo
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16