Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2010-10-06, 21:25
Renault Safrane - Wprowadzenie
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-06, 21:24    Renault Safrane - Wprowadzenie




A tutaj coś dla graczy:
Safrane GTA


Należący do klasy średniej wyższej model Safrane to pojemna, komfortowa limuzyna produkowana w latach 1992-2000. Ten następca modelu R25 formą przypominał poprzednika, występował jako pięciodrzwiowy liftback z dużą klapą bagażnika. Aerodynamiczna linia nadwozia była prosta i pozbawiona udziwnień, rzec nawet można – konserwatywna.
Safrane był sporo cięższy od R25, a to za sprawą wzmocnionego podwozia i hojnie stosowanych materiałów wygłuszających kabinę. Występował z napędem na przednią oś lub wszystkie koła i był dostępny głównie z silnikami benzynowymi. Był to też pierwszy model Renault wyposażony w poduszki powietrzne. Z resztą bogate wyposażenie było jednym z atutów Safrane.
W 2001 roku stonowaną elegancję Safrane zastąpiono w ofercie Renault modelem bardziej radykalnym stylistycznie o nazwie Vel Satis.

Samochód ten był bardzo bogato wyposażony, m.in. w:

* podgrzewane, pompowane w 5 punktach fotele z elektryczną regulacją
* dwustrefowy klimatronik
* skórzaną tapicerkę
* podwójna turbosprężarka (wersja Bi-Turbo 4x4)
* napęd na cztery koła
* komputer pokładowy z syntezą mowy
* pneumatycznie sterowane zawieszenie
* elektrycznie podgrzewana przednia szyba
* system audio
* system nawigacji satelitarnej

Gama silników obejmowała jednostki benzynowe: 2.0, 2.2, 2.5 20v, 3.0 V6, oraz diesle 2.1, 2.2, 2.5. Do wyboru była skrzynia ręczna o pięciu przełożeniach, lub automatyczna.

Wersje specjalne:

* Dużo emocji budzi wersja Bi-Turbo z silnikiem 3.0 V6 o mocy 263 KM zaopatrzona w podwójną turbosprężarkę i układ napędowy typu 4x4. Model ten dysponuje przyspieszeniem 7,2 do 100 km/h i prędkością maksymalną 250km/h.
* Wersja Baccara oraz po faceliftingu Initiale oferują kompletne wyposażenie łącznie z mahoniowymi wstawkami na desce rozdzielczej i obszytą deskę rozdzielczą.


Ważniejsze daty z historii modelu

1992 – pierwsza prezentacja podczas salonu samochodowego w Genewie,
1993 – wprowadzenie w listopadzie wersji Biturbo,
1996 – zmiany stylistyczne (m.in. nowy grill, reflektory) i nowa gama silników,
1999 – ostatnia modernizacja modelu,
2000 – zakończenie produkcji.



Źródła: "motonews.pl, motofakty.pl"
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17