Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Chcę zakupić Safrankę
Autor Wiadomość
patrys4891 
Pisarz


Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-10, 16:00    Chcę zakupić Safrankę

Jak w temacie.
Kiedyś bardzo mi się podobały, ale że to była droga limuzyna, to nawet mi do głowy nie przyszło żeby myśleć o zakupie.
Dziś przyszedł taki czas że chcę zmienić samochód a Safranki są już w cenach osiągalnych dla mnie.
To co mnie skusiło najbardziej to cynkowana blacha.
Myślę o drugiej odsłonie, w silniku 2,2 diesel (jedyny diesel w ph2).

Jutro planuję pojechać i obejrzeć to:
http://otomoto.pl/renault-safrane-C23657812.html

Samochodzik z Francji. Obecny właściciel przejął go od wujka mieszkającego pod Paryżem i we wrześniu 2011 przyprowadził go do Polski.

Zestaw standardowych pytań, czyli na co byście zwrócili uwagę i przed czym ostrzegali?
 
 
 
chocapic 
Pisarz


Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-10, 18:03    

Safranka ładna i fajny kolorek. Brakuje tylko halogenów i ktos pomalował tą listwe zaraz pod grilem pod kolor ale to nic. Z własnego doświadczenia radziłbym dokładnie obejrzeć nadkola i sprawdzić podłoge pod kołem zapasowym (tam lubi zbierać się woda)
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-04-10, 18:57    

Xenony są, a co sie stalo ze spryskami?Przeciez to 98r juz
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-04-10, 19:16    

Brak halogenów wyjaśnia zmianę zderzaka. A że zderzak ze spryskami droższy i ciężej dostać to po najmniejszej linii oporu blacharze zakładają zwykły. Aczkolwiek np. u mnie zderzak był zmieniony na zwykły (o czym dowiedziałem się przy okazji naprawy spryskiwaczy) i ktoś podszedł do tego ambicjonalnie tzn. wyciął ładnie otwory w zderzaku i piance wewnątrz dzięki czemu spryskiwacze mógł zostawić jak w oryginale. Czyli jak widać jeśli ktoś chce załatwić temat w miarę solidnie to się da (piszę w miarę bo najlepiej to wiadomo byłoby założyć zderzak z otworami fabrycznymi).
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2012-04-10, 19:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dany 
Klubowicz

Safrane ph: Koleos Ph 2
Rocznik: 2017
Pojemność: 2.0 dci 177KM 4x4 CVT X-tronic
Wersja wyposażenia: Initiale Paris
Wiek: 48
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 89
Skąd: OKR
Wysłany: 2012-04-10, 20:46    

Nie zamknie się w 6 000 zł ale od 1-szego właściciela ciut mniej przejechane i raczej bez przejść

http://www.autoscout24.de...px?id=206021234 ;)

Chyba że chcesz zaszaleć ostatni wypust pierwszy wł. przy184tys. wym. rozż.amortyz. do dziś serwisowany w ASO http://www.autoscout24.de...px?id=212561092 :P
Ostatnio zmieniony przez Dany 2012-04-10, 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2,1dT
Wersja wyposażenia: RN
Typ silnika: J8S?
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 74
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-04-10, 21:05    

Jeżeli wymienili zderzak, a wymienili to na pewno było jakieś zdarzenie. Kwestia tylko jakie. Obejrzyj dobrze chłodnice. Z drugiej strony czy opłaca się dzisiaj dyzel? Sam mam i troche wychodzi. 10 spali po mieście. Gdybym teraz miał wybór to kupiłbym gaz lub benzyne pod gaz. Jest po prostu taniej. Nie jestem zwolennikiem gazu ale w aucie z tych lat to już można. Z drugiej strony dyzel dośc przyjemnie pracuje a 113KM wystarcza w zupełności. Zwróc uwage na stan turbiny (czy nie olei). Fakt, zabezpieczenie antykorozyjne jest dośc dobre. Sprawdź dokładnie każdy element elektrycznego i elektronicznego wyposażenia a jak coś będzie nie działac i koleś powie, że naprawa będzie tania i prosta to mu nie wierz. Auto ma już duży przebieg, musisz wiedziec że już coraz więcej elementów zacznie wysiadac (zwyczajnie, ze starości). Sprawdź skutecznośc ksenonów, jak będą zużyte to czeka cie wiele niezbyt przyjemnej zabawy. Ale ogólnie za tą kase zdecydowanie warto polecic Safrane, nie wiem tylko czy akurat ten egzemplarz. Sprawdź czy ma osłone silnika. Obadaj czy są wycieki ze skrzyni i z miski olejowej a także maglownicy (może ciec w 3 punktach). Rzuc okiem na opony, zarządaj też drugiego kompletu felg (na pewno poprzedni właściciel miał). Mnie osobiście ten przebieg troche przeraża, sam mam 313(w zasadzie to już ponad 314 :cool: ) i to już jest dużo. Raczej bym polecał poszukac z mniejszym kilometrarzem. Nie zapomni o teście klimy. I dokładnie oblukaj kontrolki na desce, jak się coś będzie palic to znaczy że trzeba się prawdopodobnie podpiąc pod kompa. To tyle ode mnie. Pozdro

A i jeszcze co do tych spryskiwaczy, których nie ma. Z tego co się orientuje (nie wiem tego na pewno) to przy ksenonach spryskiwacze są wymagane prawnie więc jak trafisz na kumatego diagnoste to ci nie podbije przeglądu.
Ostatnio zmieniony przez mercg 2012-04-10, 21:15, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
chocapic 
Pisarz


Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-04-10, 21:08    

Wydaje mi się, że jak na ten rocznik i jak na diesla to te 270 tys to mało
 
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2,1dT
Wersja wyposażenia: RN
Typ silnika: J8S?
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 74
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-04-10, 21:10    

To już jest duży przebieg, 150-170 to by było do przyjęcia.

[ Dodano: 2012-04-10, 22:11 ]
Może warto rozważyc te oferty które zapodał Dany

[ Dodano: 2012-04-10, 22:18 ]
A jak we wrześniu 2011 przyprowadził, pewnie dla siebie i już sprzedaje to lepiej się naprawde dokładnie przyjrzec. :)
 
 
patrys4891 
Pisarz


Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-10, 21:40    

Mój ojciec miał już 4 renówki, w tym pierwszego scenika 1,9 DTi. Z jego doświadczeń wynika że 300 000 km to przy normalnej eksploatacji i regularnym serwisie nie jest to duży przebieg.

Fakt, na pewno w Polsce do xenonów muszą byś spryskiwacze.
Facet powiedział że się rozstał z kimś i już mu nie potrzebny taki duży samochód. Moim zdaniem jak ktoś już tam wsiadł, to zamiana na coś mniejszego jest faktycznie mocno podejrzana.

Co do tych ogłoszeń, to ten francuz fajny, ale 3800 euro plus opłaty... Niemiec też fajny, ale... no właśnie, ja jestem trochę leniwy jeśli chodzi o sprowadzanie. A że mi się nie spieszy zupełnie, to na spokojnie bez napalania się poczekam.

Dzięki za rady i dam znać co zobaczę :)
 
 
 
mercg 
Forumowicz


Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2,1dT
Wersja wyposażenia: RN
Typ silnika: J8S?
Wiek: 38
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 74
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2012-04-10, 21:43    

Jak byś obejrzał jakiegoś z allegro to opisz czy warto czy nie, tak dla potomnych :)
Napisze też inaczej, mam znajomego, troszke zamożniejszego, zawsze kupuje ciekawe, drogie samochody, kilka lat temu MLa, ale zawsze z przebiegiem ok 150tys. Pojeździ 4-5 lat i sprzedaje. I dobrze na tym wychodzi, bo nie laduje w auto.
Ostatnio zmieniony przez mercg 2012-04-10, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15