Wysłany: 2012-04-01, 12:42 Swap z Safrany 2,5 20v do Laguny ph1
Witam,
Zapytanie moje jest takie czy taka przekładka według was da rade i na co mnie więcej muszę zwrócić uwagę ?
Moim zdaniem jest to trudne do zrealizowania ale czekam na wasze opinie.
A tak na marginesie to nie jest mój pomysł tylko brata ale ten prosił abym mu pomógł, zaznaczę że jestem w posiadaniu safranki z silnikiem 2,5 20v z przeznaczeniem na części i dlatego brat się uparł abym mu odsprzedał serce bo jego 2,0 8v żre już olej i niedomaga.
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2012-04-01, 14:55
A zmieści się w ogóle pięć cylindrów w rzędzie w lagunie ?
Skoro v6 się mieści to i na moje 5 cylindrów się zmieści,
a po za tym o ile szerszy jest blok 2,5 od 2,0 bo takowy był pakowany do lagun.
Zresztą bardziej mnie martwi elektryka, łapy silnika oraz półosie.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2012-04-01, 15:08
gines16v napisał/a:
Skoro v6 się mieści to i na moje 5 cylindrów się zmieści,
a po za tym o ile szerszy jest blok 2,5 od 2,0 bo takowy był pakowany do lagun.
Zresztą bardziej mnie martwi elektryka, łapy silnika oraz półosie.
Tak, tyle ze V6 to 3 cylindry, a tutaj chcesz włożyć ich 5.
Zmieścić to myślę że to się zmieści, trzeba będzie jedynie tworzyć inne łapy silnik-skrzynia no i rzeźbić z półosiami.
Kwestia elektroniki do ogarnięcia w miarę łatwo.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sty 2012 Posty: 258 Skąd: Łask
Wysłany: 2012-04-01, 22:03
Robiliśmy przymiarki w przypadku Laguny 2.0 Volvo i Szafy 2.5 Volvo - oba auta postawione obok siebie. Uznaliśmy że ni dy rydy, ale nie ma rzeczy niemozliwych pamietaj o skrzyni, o połosiach nawet nie wspominam.
Panowie macie bajeczną sytuację. Dwa samochodu obok siebie.
W takiej sytuacji nie ma obcji żeby się nie udało
Zamiast zamieniać skrzynię dużo łatwiejszym zadanim będzie przyspawanie flanszy i zamocowanie skrzyni od lalki. Minus taki, że skrzyni od safranki już nie sprzedaż
Najpierw wyjmijcie oba silniki na stół i oblukajcie je dokładnie Ważna rzecz, zwróćcie uwagę na koło zamachowe.
W ostatnie dni zostały poczynione ruchy, mianowicie :
Brat wymontował silnik z safy ( Sobota)
Dzisiaj pomogłem mu dokończyć wyjmowanie silnika z lagi.
! spostrzeżenie to to że trzeba będzie dorobić łapę do skrzyni, według wstępnych mało dokładnych pomiarów wynika że rozstaw między łapami silnika ( góra od rozrządu a dołem przy skrzyni ) brakuje 5 cm
ale jak to mówią nie ma rzeczy nie do zrobienia.
Na dniach będzie małe przymierzanie ale to wkrótce...
[ Dodano: 2012-04-17, 21:43 ]
A co do skrzyni od lagi to nie ma opcji jest zbyt awaryjna, a po 2 nie wytrzyma temperamentu mojego brata ( 4 już się posypały ).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach