Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Swap z Safrany 2,5 20v do Laguny ph1
Autor Wiadomość
gines16v 
Użytkownik
Pozdrawiam Gines16v

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2012-04-01, 12:42    Swap z Safrany 2,5 20v do Laguny ph1

Witam,
Zapytanie moje jest takie czy taka przekładka według was da rade i na co mnie więcej muszę zwrócić uwagę ?

Moim zdaniem jest to trudne do zrealizowania ale czekam na wasze opinie.

A tak na marginesie to nie jest mój pomysł tylko brata ale ten prosił abym mu pomógł, zaznaczę że jestem w posiadaniu safranki z silnikiem 2,5 20v z przeznaczeniem na części i dlatego brat się uparł abym mu odsprzedał serce bo jego 2,0 8v żre już olej i niedomaga.

Pozdrawiam i liczę na pomoc. :)
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-04-01, 12:58    

Nie ma trudnych pomysłów do realizacji, są tylko kosztowne :)
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2012-04-01, 14:55    

A zmieści się w ogóle pięć cylindrów w rzędzie w lagunie ?
_________________
 
 
 
gines16v 
Użytkownik
Pozdrawiam Gines16v

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2012-04-01, 15:06    

Skoro v6 się mieści to i na moje 5 cylindrów się zmieści,
a po za tym o ile szerszy jest blok 2,5 od 2,0 bo takowy był pakowany do lagun.
Zresztą bardziej mnie martwi elektryka, łapy silnika oraz półosie.
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-04-01, 15:08    

gines16v napisał/a:
Skoro v6 się mieści to i na moje 5 cylindrów się zmieści,
a po za tym o ile szerszy jest blok 2,5 od 2,0 bo takowy był pakowany do lagun.
Zresztą bardziej mnie martwi elektryka, łapy silnika oraz półosie.


Tak, tyle ze V6 to 3 cylindry, a tutaj chcesz włożyć ich 5.
Zmieścić to myślę że to się zmieści, trzeba będzie jedynie tworzyć inne łapy silnik-skrzynia no i rzeźbić z półosiami.
Kwestia elektroniki do ogarnięcia w miarę łatwo.
 
 
gines16v 
Użytkownik
Pozdrawiam Gines16v

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2012-04-01, 21:24    

Dzisiaj zmierzyłem rozstaw kielichów laguny oraz safrany, laguna jest węższa o 2 cm więc tragedii nie ma ;p .
Przy okazji dokonałem porządków w garażu :p .
 
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-04-01, 22:03    

Robiliśmy przymiarki w przypadku Laguny 2.0 Volvo i Szafy 2.5 Volvo - oba auta postawione obok siebie. Uznaliśmy że ni dy rydy, ale nie ma rzeczy niemozliwych ;) pamietaj o skrzyni, o połosiach nawet nie wspominam.
 
 
 
Mauer 
Starszy pisarz


Safrane ph: ph1 & Pacifica
Rocznik: 1994 & 2005
Pojemność: 3.0v6 & 3.5v6
Wersja wyposażenia: niczego nie brakuje :)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 199
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-04-07, 07:26    

Panowie macie bajeczną sytuację. Dwa samochodu obok siebie.
W takiej sytuacji nie ma obcji żeby się nie udało :hyhy:
Zamiast zamieniać skrzynię dużo łatwiejszym zadanim będzie przyspawanie flanszy i zamocowanie skrzyni od lalki. Minus taki, że skrzyni od safranki już nie sprzedaż :hyhy:
Najpierw wyjmijcie oba silniki na stół i oblukajcie je dokładnie ;) Ważna rzecz, zwróćcie uwagę na koło zamachowe.
_________________
Mauer się nie zna
 
 
gines16v 
Użytkownik
Pozdrawiam Gines16v

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,5 20V
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 36
Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 17
Skąd: Barlinek
Wysłany: 2012-04-17, 20:41    

W ostatnie dni zostały poczynione ruchy, mianowicie :

Brat wymontował silnik z safy ( Sobota)

Dzisiaj pomogłem mu dokończyć wyjmowanie silnika z lagi.

! spostrzeżenie to to że trzeba będzie dorobić łapę do skrzyni, według wstępnych mało dokładnych pomiarów wynika że rozstaw między łapami silnika ( góra od rozrządu a dołem przy skrzyni ) brakuje 5 cm :kwasny:
ale jak to mówią nie ma rzeczy nie do zrobienia.
Na dniach będzie małe przymierzanie ale to wkrótce...

A teraz trochę zdjęć


foto

Pozdro

[ Dodano: 2012-04-17, 21:43 ]
A co do skrzyni od lagi to nie ma opcji jest zbyt awaryjna, a po 2 nie wytrzyma temperamentu mojego brata ( 4 już się posypały ).
 
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-04-18, 10:53    

Skrzynie w lagunie mają tendencje do wycia, nie wiedzieć czemu. JCx rzadziej.
Mierzyliście ogólnie zespół silnik+skrzynia w komore Lagi?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16