Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana łożysk kolumny McPhersona
Autor Wiadomość
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-02-14, 22:14    Wymiana łożysk kolumny McPhersona

Niestety nadszedł kres łożysk McPhersona w mojej Safranie, tzn. strzelają one podczas skręcania, a także górna część sprężyny się obraca (przeskakuje), co także jest słyszalne. Objawy wskazują na łożyska.

I tutaj moje pytania:

1. Czy dysponując podnośnikiem dam radę samemu to wymienić ??? Jeśli tak to ile mniej więcej czasu na to potrzeba wg Was ???

2. Jakiej firmy zakupić łożyska, mam dokupienia SNR za 25zł sztuka, podobno takie szły na pierwszy montaż, prawda to ? Jeśli nie to jakie inne firmy polecacie ???

3. Jakie narzędzia mi są potrzebne oprócz ściągaczy do sprężyn i kluczy ???

4. Czy do wyjęcia kolumny, muszę wybijać końcówkę lub sworzeń ze zwrotnicy, czy nie jest to konieczne ???

5. W jakiej kolejności wykonać wszystkie czynności, aby praca poszła szybko sprawnie i dobrze ???

6. Na co dodatkowo zwrócić uwagę, rady praktyczne, być może ktoś z Was zmagał się już z tym ???

Za wszelkie informacje z góry dziękuje i pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony przez szymon503 2012-02-14, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2012-02-14, 22:47    

Wymienisz bez problemu. Końcówki ani sworznia nie musisz wybijać, wystarczy, że odkręcisz amortyzator od zwrotnicy (dwie śruby na klucz 24), łącznik stabilizatora (on czasem jest oporny dlatego radzę dobrze wyczyścić przed odkręceniem szczotką drucianą), no i poduchę (trzy śruby 13 od góry, czasem potrafią się urwać a więc nic na siłę ;) ). No i masz już amortyzator ze sprężyna na wierzchu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez krzysiek 2012-02-14, 22:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-02-14, 22:54    

Aha to fajnie. Te śruby 24 w lecie były odkręcane do wymiany osłon przegubów i zasmarowane smarem miedzianym więc powinny pójść. Te górne także myślę że też się uda. Już jak odkręcę to kolumna na stół i odkręcić górną nakrętkę amortyzatora, przytrzymując imbusem czy lepiej ją poluzować jeszcze jak kolumna będzie w aucie ??? Jak łatwiej chyba na samochodzie ??? Po rozkręceniu kolumny jak dostać się do łożysk, są one w dolnej części tu gdzie opiera się sprężyna ???
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2012-02-14, 23:02    

Jak odkręcisz tą górną nakrętkę to już bez problemu dostaniesz się do łożysk. Są dokładnie tam gdzie napisałeś. Myślę, że poluzować tą nakrętkę możesz już w aucie.
_________________
 
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-02-14, 23:05    

Domniemam że zamontowana kolumna na aucie ma mozliwość dostania sie kluczem do górnej śruby amora i radze spróbować ją popuścić gdy jest jeszcze sztywna i zakrecona, ja to zawsze robie pneumatem. Uderzenia szybciej to poluzują niż wieszanie sie na kluczu.

SNR za 25PLN? Bardzo tanio, bierz w ciemno jeśli takie własnie ;)

Jeśli poduszka jest standardowa (czyli typowa jak w bliźniaczych Renault) to łożysko ma na dole, czyli wywalasz sprezyne i pod dolnym 'oparciem' sprężyny masz łożysko.

Z reszta. Jeśli (odpukać) bedzie u góry to po prostu po odkreceniu nakretki ściągasz góre, wywalasz stare, wkładasz nowe i zakrecasz ;)

Jak masz pneumata to tak bez agresji 30minut na strone.
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-02-15, 07:33    

Tak będę miał dostęp do pneumatyka, także myślę że dobrze pójdzie, aby ten łącznik się odkręcił. Od odkręcenia jego zacznę, jeśli się nie uda to odłożę robotę dopóki nie przyjdą nowe łączniki. Te są jeszcze bardzo dobre, w sumie rdzy nie ma na nich (jakieś mocniejsze lepszej firmy mam założone), więc może się uda. Co do SNR to dobra firma tak ??? Patrzyłem w wielu sklepach to tak do 30zł max. cena, więc tak kosztują. Najpierw to wszystko porządnie umyje karcherem, po tym syfie zimowym, nie lubię robić w brudzie. Myślałem także żeby od razu poprawić konserwację kielichów jak już będę miał to wszystko rozebrane i umyte, co wy na to ???

A właśnie czy dysponuje ktoś może schematem Dialogysa z budowy kolumny MCPhersona z Safrany, to by sobie zerknął dokładnie jak z tym łożyskiem itd ???
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-02-15, 09:10    

Max 30PLN - dobrze wiedzieć, do 19stki potrafią SNRy kosztować po 50-60PLN.
Myśle że jak masz pneumata to nie ma sie co bać śrub. Konserwacja to już Twój zapał i możliwości, czego ja bym niestosował, szczególnie na panującą wilgoć wszedzie, może to nie spełnić swojego zadania.

Dialogys akurat z 19stki ale powinno byc to samo (łożysko nr 1)

pkt. 6 Regulaminu...nie tolerujemy piractwa

[ Komentarz dodany przez: desperos: 2012-02-15, 18:29 ]
Powód edycji: usunięcie zdjęć niezgodnych z regulaminem.
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-02-15, 09:53    

Wszystko opisane jest TUTAJ wraz z rysunkami.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
silveradooo 
Silver

Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2,0 16V
Wersja wyposażenia: nrtw
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q
Dołączył: 12 Lip 2017
Posty: 1
Skąd: Pionki
Wysłany: 2017-07-12, 19:13    

witam poszukuje podstawy sprężyny amortyzatora do mojego autka 2.0 16V 1999 prawy przód. prosze o pomoc :)
_________________
Silver
 
 
SURU
[Usunięty]

Wysłany: 2017-07-12, 21:46    

Gutek ...czyli wiktor , nasz sprzedawca. Montaż gratis jak chcesz u mnie .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16