Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup auta - doposażanie i eksploatacja ;)
Autor Wiadomość
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-01-11, 17:40    Zakup auta - doposażanie i eksploatacja ;)

Czesc ;)

Rozglądam się za Safraną w ph2, biore pod uwage 2,5 w automacie lub 3,0, przy czym moim faworytem jest 5cylindrowa jednostka :)

Ale nie o silnik tu chodzi a o wypas szeroko pojęty. Jestem mocnym fanem Renault 19 które posiadam także w najmocniejszej i najbardziej wyposażonej wersji dlatego ogólnie technika (i niektóre patenty Renault..... :/ nie są mi obce :) ) i szeroko pojęta mechanika własna jest na jakimś tam akceptowalnym poziomie.

Tak więc pytan mam kilka.

Czy grill zwykły i chromowany jest ze sobą zamienny? Czemu w jednych jest taki a w drugich inny? Co to oznacza?

Lampy ksenonowe - wiem że to kosmicznie droga zabawka, ale jak to wyglada od kwestii czysto montażowej, elektrycznej? Wiadomo że od razu zderzak ze spryskiwaczami - tutaj także jakieś zasadzki? Robił to ktoś?:)

Kolejna sprawa to kierownica. Czy ta 'nowsza' jest zamienna ze 'starszą'?

Co z hamulcami, czy są one różne przy 2,5 i 3,0? To problematyczny temat? (taki jak np z zawieszeniem o którym sie troche naczytałem)


Dzieki z góry ;) Mam nadzieje że już wkrótce zasile wasze szeregi :)
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2012-01-11, 18:13    

Grill jest wymienny, ten srebrny był w bogatszej wersji wyposażenia KLIK
Ksenony to nie tylko spryskiwacze i lampy, to jeszcze cały system ich samopoziomowania. Wątpię żeby na forum ktoś się w to już bawił.
Nie rozumiem co to znaczy nowsza i starsza kierownica w PHII ale powiedzmy że będą pasować.
Tarcze hamulcowe są takie same tak w 2.5 20v jak i 2.9 24v oraz 3.0 V6
Przód 280 mm średnicy, grubość 24 mm, średnica wew. 61 mm - wentylowana
Tył 265 mm średnicy, grubość 10.5 mm, średnica wew. 66 mm - pełna

Tak na marginesie to z silnikiem 2.5 20v montowany był sprawniejszy automat. :)
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2012-01-11, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-01-11, 18:32    

Jeżeli automat to tylko przy 2,5. Jeśli 3,0 to tylko w manualu. Naczytałem sie troche :)
Ogólnie 3,0 odstrasza chyba ewentualnymi kosztami, jak i samą eksploatacją. 2,5 wydaje sie akurat, tym bardziej że przesiadka z 1000kg / 137KM na pewnie z półtorej tony 170 bedzie taka akurat:)

O kierownice chodzi mi że w pierwszych modelach ph2 byly takie kierownice jak w ph1 (wiele takich na allegro) - stąd pytanie własnie o kierownice (chodzi o wizualne odczucia :) )

[ Dodano: 2012-01-11, 18:49 ]
Wiem co jeszcze. Czy da sie zrobić coś z przednim zawieszeniem? Patrząc z profilu jak dla mnie jest nienaturalnie (może nawet brzydko) wysoko w porównaniu do tyłu, linia nadwozia akceptowalna ale przód średnio wygląda.

Może jestem przyzwyczajony do:


Ale taki widok to chyba wysoko :)
 
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-01-11, 19:20    

teoretycznie akurat taki egzemplarz trafiles tudziez pare innych,ale jak poszukasz wiecej to znajdziesz takie egzemplarze z tylami w gorze.
Co do przedniego zawieszenia to ciezko dostac sprezyny obnizajace, jak jest to w przypadku r19, gdzi emozna jakies mts technik tanio zakupic.
Powiem tak niech Cie nie zmyli moc auta. Moze i po prostej daje sobie Safranka swietnie rade, natomiast z zakretami nie radzi sobie jak r19 1.8 16v.
Ze wzgeldu na mase szerokosc i wysokosc zawieszenia. Konstruktorzy mieli stowrzyc wygodne limmo,duze przestronne i w tym kierunku skierowali swa mysl- co im wyszlo
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-01-11, 19:50    

Oczywiscie jest dla mnie jasne że tam gdzie 19stką był gaz w podłodze przy szafce może być problem z utrzymaniem sie na swoim torze jazdy ale właśnie dlatego chce kupić takie auto. Chyba sztywność i uważanie gdzie sie wjeżdza, omijanie wyrw i dziur powoli przestaje bawić, co prawda to prawda że killer z 19stki jest niezły ale czas na troche więcej pobłażliwości i wygody, a że w razie czego jest czym przycisnąć...:)

Czyli generalnie jak sie trafi furka z takim profilem to nic z tym nie poradze? No to mamy klops.
 
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-01-11, 19:56    

tu moze tez byc zludzenie apteczne ;) oraz profil opony :)
ten przerazajaco niski tyl dla Ciebie nie jest taki straszny :) ale wpsomne raz jeszcze, sa egzemplarze ktore maja tyle zadarty do gory. Ja sam mam niski tyl,ale mocno to nie przeszkadza.
Ujrzalem tez w tylnym zawieszeniu tuleje(gumowa) ktora byc moze odpowiada za owa wysokosc, u mnie jest ona dosc mocno spekana i wyrobiona,jednakl nie moglem jej odszukac w Dialogysie
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-01-11, 20:01    

kolejne pytania. tylne zawieszenie. standard belka? + drogie amory, jeszcze drozsze poduszki i drogie sprezyny? nie wiem jak testowac auto ktore bede ogladac ewentualnie po za podstawową wiedzą którą wyciągam z 19stki jak sam wiesz.
 
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2012-01-11, 20:19    

maestro napisał/a:
standard belka?


zbyt ciezkie auto na belke,

maestro napisał/a:
drogie amory


tyl jest cenowo znosny ok 200zl ale spr na alegro sa dostepne

maestro napisał/a:
jeszcze drozsze poduszki

poduchy tyl ok 120zl klebera

sprezyn nie wymienialem,ale Krzysztof Fly byc moze jeszcze ma,tanio chcial sprzedac
maestro napisał/a:
nie wiem jak testowac auto ktore bede ogladac ewentualnie po za podstawową wiedzą którą wyciągam z 19stki jak sam wiesz.


zajrzyj w tylne kielichy dokladnie pod swiatlo, zajrzyj pod tylna kanape i wykladzine w jakim stnaie podloga jest

zerknij tutaj http://renaultsafrane.eu/...p?t=481&start=0

i tutaj http://renaultsafrane.eu/viewtopic.php?t=823

i zerknij tu http://renaultsafrane.eu/viewtopic.php?t=415
_________________
من يجرؤ يفوز!
Ostatnio zmieniony przez Criss 2012-01-11, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
maestro 
Starszy pisarz
majster


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.9 24V V6
Wersja wyposażenia: najbogatsza
Typ silnika: L7X
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Łask
Wysłany: 2012-01-11, 20:43    

a z tym pneumatem z tylu? po czym to poznac po za tym że jest guzior po lewej stronie lewarka zmiany biegów? jak sprawdzic czy działa? w ogole jak to działa, jak to sie robi, co sie z tym robi? :)
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2012-01-11, 20:45    

maestro napisał/a:
Jeżeli automat to tylko przy 2,5. Jeśli 3,0 to tylko w manualu. Naczytałem sie troche :)


To kolega szuka ph I czy ph II ?
Pytam, gdyż kolega chyba naczytał się nie tego co trzeba ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16