Safrane ph: phII
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2dT
Wersja wyposażenia: RX
Wiek: 37 Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 13:40 Wycieraczki nie wracają.
Witam. No tak jak w temacie. Co może być przyczyną? Gdy dźwignię ustawie w pozycji wyłączonej to wycieraczki zatrzymują się tam gdzie są w danym momencie.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-06, 13:49
Witam
Sprawdz bezpiecznik odpowiedzialny za wycieraczki. Ja tak kiedys mialem w Clio, zmienilem na nowy i wycieraczki dzialaly jak nalezy.
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 14:54
Sprawdź, czy na kostce od silnika wycieraczek na którymś z pinów (przy włączonej stacyjce - w pozycji "zapłon włączony" lub przy wyjętym kluczyku) występuje napięcie 12V. Jeśli napięcie występuje a wycieraczki nie wracają, to masz prawdopodobne uszkodzony wyłącznik powrotu w mechanizmie wycieraczek.
Jeśli napięcia nie ma, to jest gdzieś przerwa w obwodzie zasilania wycieraczek lub może być uszkodzony wyłącznik wycieraczek, który po wyłączeniu powinien podawać 12V na silnik wycieraczek powodując ich powrót do pozycji spoczynkowej.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-11-06, 16:33
A czy czasami wycieraczki nie są powiązane też z jakimś przekaźnikiem ?
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 17:11
Owszem jest przekaźnik od impulsowej pracy wycieraczek, ale według schematu, przy pracy na pierwszym i drugim biegu pracy ciągłej silnik wycieraczek zasilany jest bezpośredni z wyłącznika wycieraczek.
Wydaje się, że powrót może być realizowany przez przekaźnik przerywanej pracy wycieraczek. Proponuję wyjąć układ przerywanej pracy wycieraczek i zobaczyć czy styki przekaźnika nie są wypalone.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach