Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Safrane 1998 2.0 + LPG
Autor Wiadomość
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-12, 10:41    

oki sprawdzę te xenony oraz zapytam o wspomaganie, póki co nie moge sie dodzwonić wiec troche czasu jest na przemyślenia ;) instrukcję ściągnąłem już jakis czas temu, wyczytałem ze może nawet jest w tej wersji opca z opuszczanym prawym lusterkiem przy parkowaniu :)
a da sie życ bez spryskiwaczy xenonów? jakoś te dziury zaslępic czy zastapić innymi spryskami np od L2 gdzie są popularniejsze?
_________________
każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba" :)
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5

A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie ;)
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-12, 10:52    

szymon503 napisał/a:
Dobrze że kontrolka gaśnie oznacza to że być może poduszki i napinacze podczas uderzenia nie strzeliły, a więc uderzenie nie było zbyt mocne. No chyba że ktoś je zmienił

Jeśli strzeliły, to musiały być wymienione ;) I chyba powinno się też wówczas wymienić sterownik poduszek - jeśli wszystko będzie sprawne, kontrolka zgaśnie, łaski nie robi.

Przy okazji. Czy komputer (wybaczcie głupie pytanie) pamięta przypadki wywalenia poduch? Mnie diagnosta powiedział najpierw, że poduszka kiedyś strzeliła, potem pokombinował głębiej i stwierdził, że jednak nie, tylko powinienem wymienić sensor. A w końcu i tak się okazało, że wszystko dobrze, poducha raczej oryginał (sprawdzałem po dacie produkcji) a za błędny odczyt odpowiadała pozycja przedniego prawego fotela - przewód się napinał i nie stykało, trzeba było podjechać parę cm do przodu (albo do tyłu, nie pamiętam).
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2012-01-12, 16:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2012-01-12, 15:54    

blaz napisał/a:
a da sie życ bez spryskiwaczy xenonów? ?

Wszystko się da tylko czy auto przejdzie przegląd :)
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-12, 20:06    

przeglad przegladem;) chodzi mi o to czy to jest bardzo odczuwalne np świecąc brudną lampą gdzieś w kosmos ;) nie miałem nigdy xenonow i nie wiem jak się to je :oczami: jutro jestem umówimy na oględziny, macie pomysl co jeszcze sprawdzic w tym autku? i ewentualnie jaka cene warto zaproponowac? mi sie wydaje ze zwazywszy na usterki ktore trzeba od razu po kupnie naprawic uczciwie bedzie zaproponowac 4k pln?
_________________
każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba" :)
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5

A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie ;)
 
 
 
chocapic 
Pisarz


Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-12, 20:10    

Można by było jeszcze sprawdzić VIN
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-12, 21:29    

chrisfox napisał/a:
eśli strzeliły, to musiały być wymienione I chyba powinno się też wówczas wymienić sterownik poduszek - jeśli wszystko będzie sprawne, kontrolka zgaśnie, łaski nie robi.

Przy okazji. Czy komputer (wybaczcie głupie pytanie) pamięta przypadki wywalenia poduch? Mnie diagnosta powiedział najpierw, że poduszka kiedyś strzeliła, potem pokombinował głębiej i stwierdził, że jednak nie, tylko powinienem wymienić sensor. A w końcu i tak się okazało, że wszystko dobrze, poducha raczej oryginał (sprawdzałem po dacie produkcji) a za błędny odczyt odpowiadała pozycja przedniego prawego fotela - przewód się napinał i nie stykało, trzeba było podjechać parę cm do przodu (albo do tyłu, nie pamiętam).


No wiesz Chrisfox,nie każdego stać na taką przyjemność i mało kto to robi, często po wypadku wkładają zamiast poduszek oporniki i czyszczą tzw Crash Data. albo podłączają kontrolkę poduszek pod kontrolkę ABS i wyjmują kontrolkę SERV. Uwierz mi są tacy kombinatorzy że głowa mała :)

Co do Twojego pytania to tak owszem komputer pamięta. Powiem więcej pamięta każde zdarzenie i to często ze szczegółami typu kąt uderzenia, siła, prędkość pojazdu itd. Tylko nie jest to tak łatwo odczytać. Trzeba mieć specjalny sprzęt oprogramowanie i się znać. Jeżeli na pokładzie masz wszystkie poduchy i napinacze sprawne ale komp jest po wypadku to kontrolka nie zgaśnie i poduszki nie zadziałają. Trzeba sterownik wtedy "wyczyścić" lub założyć taki bezwypadkowy. Jeżeli u Ciebie kontrolka gaśnie a zapalała się tylko jak ruszysz fotelem to winna jest kostka, ale sterownik się w ten sposób nie uszkodzi, poprostu czasem nie łączy. Uszkodzony napinacz można rozpoznać po wciągniętym w głąb fotela zapięciu od pasa. Chowa się wtedy ok 2cm niżej niż standard.
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-13, 10:51    

w clio miałem wystrzelony napinacz to fakt czasem trudno było pas zapiac jak ktos sobie fotel w góre podniosł ;)
jak tylko nie bedzie sypac snieg to kolo 15 jestem umówiony na oględziny, postaram sie wziąć vin jeśli nie zapomne. chyba ze będzie sypac to pojade może pojutrze bo znów szyba będzie cała zaparowana i nie będzie sie dało jechac:P a z tym wentylatorem to może da się go uratować? może jakieś jego łożysko padło że takie wibracje ma?
_________________
każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba" :)
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5

A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie ;)
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-13, 15:30    

szymon503 napisał/a:
Jeżeli u Ciebie kontrolka gaśnie a zapalała się tylko jak ruszysz fotelem to winna jest kostka, ale sterownik się w ten sposób nie uszkodzi, poprostu czasem nie łączy.

Spoko, to wiem. W Lagunie przećwiczyłem bardzo dokładnie. Tu, póki się pasażer zanadto nie wierci ;) , wszystko dobrze. Nie wpadam w panikę.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-13, 18:50    

więc tak, vin udało mi sie sfocic, może ktoś zerknie, trzeba kliknąc w miniaturkę


moje uwagi na dzis, serv juz nie świeci, fotele dobrze grzeja i pompuja się prawidłowo ale strasznie sie kiwaja, siedzisko razem z oparciem, oba :/ nieprzyjemne to trochę. Wydech przy gazowaniu chodzi jak wrc choc podobno nowy tłumik pierwszy, czyzby pusty? auto dalej delikatnie ściaga w prawo i ma słaba przyczepnośc, na dobrych zimówkach delikatnym śniegu przy nawracaniu powolnym przód prawie zero przyczepności, może amory sie kończa? jakis ospały sie wydaje, powoli wchodzi na obroty. Odkryłem ze cały prawy bok był malowany, niedbale (zacieki na uszczelkach), błotnik nierówno złożony z drzwiami z przodu. Oprócz tego, xenony działaja, poziomuja sie jak należy, na klimatronie wszystkie cyferki po obu stronach w teście-przy każdej "b". hhm chyba tyle.. cena minimalna 4800..
_________________
każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba" :)
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5

A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie ;)
 
 
 
chocapic 
Pisarz


Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-13, 19:10    

moim zdaniem się nie opłaca <_<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15