Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Safrane 1998 2.0 + LPG
Autor Wiadomość
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-04, 09:16    

mizera2007 napisał/a:

a możesz mi powiedzieć jak z awaryjnością tego silnika ?? i ile Ci pali gazu ??

Z awaryjnością, na szczęście nie wiem co to takiego :hyhy: bo nic się nie dzieje ale to może zasługa konkretnego egzemplarza, a z tego co wiem znajomi też nie mają z tym silnikiem żadnego problemu. Co do spalania gazu to na długiej trasie w wakacje udało mi się zejść poniżej 10l gazu przy spokojnej jeździe, a teraz zimą po mieście wychodzi koło 13-15l gazu tzn tak na pełnym 37l zrobię ok 280km przeważnie po mieście.
Wszystko zależy od stanu auta więc warto szukać tylko naprawdę zadbanego egzemplarza.
A co do silników to faktycznie lepszym wyborem byłby 2,5 bo jest bardziej dynamiczny i zadbany w świetnym stanie nie będzie dużo droższy w utrzymaniu, pozostaje tylko problem znalezienia ładnej sztuki, ale 2,0 naprawdę da się jeździć i to tanio i bezawaryjnie ;)
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-04, 10:09    

Nie no myślę, że 2.0 nie jest taki zły. Z tego co słyszałem ludzie chwalą sobie te silniki i nie narzekają na nie. Moim zdaniem wystarczy mieć dobry gaz, dobrze wyregulowany i można w miarę oszczędnie jeździć jeśli się jeździ normalnie. Silnik Volvo, a więc bardzo popularny bo stosowany nie tylko w Safrane, także z częściami nie ma żadnego problemu. Rozrząd około 400zł i to dobrej firmy:

http://allegro.pl/rozrzad...2036300859.html

Generalnie problemów żadnych nie ma, ale jeśli kupisz zadbany egzemplarz. Ten wygląda na jakąś rzeźbę co nie oznacza że jest całkowicie zły, ale jeśli nie znasz się i nie lubisz mechanikować to stanowczo odradzam. Z doświadczenia wiem, że jednak takie auta po przejściach przysparzają ludziom wiele problemów i później tylko trzeba dokładać. Jakby okazało się, że nie była mocno walona i główne podzespoły pojazdu są zdrowe to można ją wziąć ale za jakieś 4800 max, żeby było z czego dokładać. Ale to mówię żeby ją wyprowadzić to trzeba i czasu i pieniędzy i umiejętności i pracy. Dlatego czasem warto zaczekać bo może trafi się coś w znacznie lepszym stanie i praktycznie w tych samych lub ciut większych pieniądzach. Prawda natomiast jest taka, że do każdego samochodu trzeba dołożyć, tylko do jednych mniej a do drugich więcej :)
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-04, 17:52    

pawelsafrane napisał/a:
Co do spalania gazu to na długiej trasie w wakacje udało mi się zejść poniżej 10l gazu przy spokojnej jeździe

A mówią, że 2,5 więcej pali ;) Przy niezbyt delikatnej jeździe, w pełni obciążony, w trasie (nic nadzwyczajnie długiego, niecałe 500 km) palił mi poniżej 10 litrów. Wprawdzie benzyny, ale... A dwulitrowy silnik, to przecież to samo, co u mnie, tylko o jeden cylinder krótszy. Więc silnik bym raczej polecał, choć mógłby być nieco mocniejszy.

Ale tak całkiem poważnie, jak przedmówca: jeśli nie lubisz dłubać - a zwłaszcza, nie masz gdzie, jak np ja - szukaj raczej czegoś, co nie wygląda podejrzanie. Później wyskoczą jakieś głupoty i będziesz się martwił byle czym, zamiast z wielką radością tym cudem francuskiej techniki jeździć.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-07, 11:58    

Witam serdecznie drogich użyszkodników zacnej limuzyny :P
miałem kiedys konto na starym forum, bo zamierzam nie pierwszy raz kupić safri, ale tak wysżło ze kupiłem wtedy lagune z 95 3.0 , teraz obecnie mam również lagune 95 tyle ze 2.0 która uzywam na codzien oraz L2 ot tak do kościoła :)

mam zamiar kupić safrankę, po prostu sprzedać L1 i trochke dołożyc. Jako że do auta w temacie miałem jakieś 40km wczoraj je oglądałem. Wrażenie zrobiło na mnie prawie pełne wyposażenie, np gadaczka(francuska), zmieniarka, strerowanie radiem przy kierownicy.. to z rzeczy których nie widac na fotkach. Tak to tak jak widac, komputer,dmuchane fotele, xenon.. w zasadzie dla mnie to wystarczy, szczególnie ze fotele są elektrycznie sterowane z pamięcią i podgrzewane, a za skóra nie przepadam..
Więc tak, kilka rzeczy trzeba w tym wozie naprawic, sam mysle o jego kupnie ale póki co chyba jednak poszukam jakiejs alternatywy w ogłoszeniach, żeby miec punkt odniesienia..

Na szybkości trzeba wymienić wentylator kabiny, bo przy zwiekszeniu nadmuchu nawet do 1/3 maxa zaczyna trześć całym autem :) pewnie łożysko czy cos w każdym razie szyby paruja i nic nie widac.. kluczyk jest tylko jeden i troche sfatygowany, poklejony taśmą, xenony działaja ale nie ma sprysków, rozwalony lewy halogen, nie za bardzo działaja pompki fotela kierowcy, czasem zatrybia ale raczej rzadko, pasazera działa ok, ale troche sie "gibocze". szyber działa otwiera się bez zarzutu. ładne zimowe opony, autko delikatnie ściaga w prawo, ale to może przez niezbyt równa drogę po której jechałem i wydaje mi sie że hamulce sa odrobinke przysłabe ale podobno klocki są nowe a ja jechałem pierwszy raz safraną.. cos stuka z tyłu w zawieszeniu, sprzedający twierdzi ze jakaś poduszka amortyzatora. nie jezdziłem daleko bo parowało nic nie widziałem i lał deszcz, więc nie wiem czy dzia ła tempomat. Auto ogólnie odpala bardzo ładnie i cicho równo pracuje na benzynie i gazie. Mam krótki filmik po odpaleniu pani gada o błedach moge wrzucic, świeci sie serv razem z kontrolka od braku płynu do szyb, po dolaniu płynu serv nie gasnie.. auto przyjechało z francji 6 lat temu z uszkodzonym prawym bokiem, stad nierówna szczelina miedzy prawymi drzwiami i blotnikiem, było przetarte do tylnych drzwi, a obecne wgniecenie na tylnych drzwiach to robota małżonki własciciela, ale rdzy tam nie widac zbytnio, ogólnie auto trzyma się kupy i jest dośc zadbane, moze na fotkach wygląda to średnio ale źle nie jest. Butla jest w kole i niedawno zrobione OC i przegląd. Co do ceny to mysle że poniżej 5tki da się go wydrzeć. Jeśli jeszcze jakies pytania to piszcie, może cos mi sie przypomni:)

PS: lewa strona jest ok, na zdjęciach wygląda jakby tylne drzwi były ciemniejsze ale nie sa, na przedniej szybie jest maleńki pajaczek, ledwie widoczny a auto ma przebieg 231000
Ostatnio zmieniony przez blaz 2012-01-07, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-07, 12:37    

Bardzo szybko, więc tylko drobniutkie uwagi.

- Wszelkie drobne niedociągnięcia elektryki, potrafią zatruć życie a ich usunięcie wcale nie musi być łatwiutkie, ani bardzo tanie.
- Hamulce, moim zdaniem, Laguna ma wyraźnie słabsze. Jeśli pierwszy raz wsiadłeś do Safranki i nie byłeś zachwycony, nie jest chyba najlepiej. Ja bym na miejscu sprzedającego też mówił, że nowe klocki i wszystko się ułoży.
- Gadaczka to nic nadzwyczajnego - a jeśli na dzień dobry nawija o błędach...
- Drobny pajączek na szybie, zaraz się może zrobić większy i wiadomo... ;)
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
chocapic 
Pisarz


Safrane ph: phase I x 2
Rocznik: 1996 i 95
Pojemność: 2.5 x 2
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B548
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 102
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-07, 13:13    

A miała coś z dokumentów czy tylko to co potrzebne do rejestracji? A jeśli tylko bok był przetarty to można to 4tys. chyba dać :niepewny:
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-07, 17:33    

No właśnie te elektryczne sprawy mogą być kosztowne w naprawie, jeśli będzie się chciało doprowadzić do sprawności wszystkich elementów. Co do hamulców to rzeczywiście coś musi być nie tak, laguna tak jak napisał Chrisfox ma wyraźnie słabsze hamulce, ja jak kupowałem swoją Safi to nie mogłem się na początku przyzwyczaić do tak dobrych hamulców. Lekkie naciśnięcie i samochód mocno hamuje. W safranie hamulce są bardzo dobrze wspomagane i powinny przede wszystkim działać lekko (przy użyciu małej siły) i skutecznie. Na pewno więc coś w układzie nie gra, czyli wydatki. Do tego wentylator nawiewu, być może szyba w niedługim czasie, jakieś elementy zawieszenia + zbieżność, zagięte drzwi, no i skoro kluczyk poklejony to także nie wiadomo ile ten pilot wytrzyma i to także są wydatki. Jeżeli nie była mocno walona to jeśli ma się czas, miejsce i chociaż niewielkie doświadczenie w naprawie pojazdów to jakieś 4-4,5 tys można dać, pod warunkiem że reszta podzespołów jest faktycznie zdrowa.
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-07, 17:34    

ona jest zarejestrowana w polsce więc nie pytałem o zagraniczne dokumenty, zreszta po tylu latach pewnie by sie nie znalazły.. w dowodzie juz nie było miesjca na przeglądy ale skoro przegląd zrobiony to tym bym sie nie martwił jeśli ktoś by oczywiścia chciał troche pojezdzic nie przerejestrowujac.. :) heble w lagunie fakt przysłabe szczególnie ze ja mam bębny, ale w v6 też miałem troche mocniejsze jak w tej safranie to napewno bo były tak zwana "żyletą" a miałem te same hamulce co safrana, kumpel tez stwierdził że słaby hamulec a w swojej baccarze 2.0 ma identyczne więc chyba jednak cos nie tak :) pozatym tył jakos mały ślad zostawiał na tarczy, znaczy się tarcza jest starta tylko na środku taki pasek może ze 2.5cm, tak jakby klocek był taki cieniusieńki, obok tego paska rdza więc dawno to nie hamowało.. lewe koło niezbyt ręczny trzymało ale ogólnie jak się mocno pociągnie to auto się nie stoczy z górki. Za 4 to nie wiem czy by poszedł, szczególnie że nowy pregląd i OC, ale kto wie, ja usłyszałem że "5tke trzeba by wziąć". aha gaz załozony w 2007 widziałem w dowodzie.

A powiedzcie jak to jest z tym zawieszeniem? to nie jest chyba takie proste jak budowa cepa jak w lagunie? to zawias z espaca? chodzi oczywiście o tył. jakies drążki, zbieżnośc sie tam ustawia?
_________________
każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba" :)
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5

A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie ;)
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-07, 17:51    

Tak, zbieżność się z tyłu ustawia. Nie znam szczegółów, ale lagunowe zawieszenie jest prostsze.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-07, 20:15    

w lagunie tylko poduszke gumowa czasem sie zmienia, moja ma dopiero 163tys i jest jak nowa, u kolegi przy ponad 320 juz postukuje, ale za to nie ma spręzyn:) a ten zawias jest kosztowny w obsłudze? czy np trudno lub często sie robi ta zbieznośc badz wymienia wahacze?

a jeszcze takie pytanko, co tej safranie z aukcji brakuje do fulla? skóry i navi czy czegoś jeszcze?
Ostatnio zmieniony przez blaz 2012-01-07, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 15