Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-14, 18:54 Diody LED
A więc na początku zaznaczę że temat nie dotyczy samochodu lecz garażu, tak czy inaczej chodzi o elektronikę więc może ktoś coś poradzi, chodzi mi o to że w garażu zamontowałem sobie diody led do oświetlenia całego garażu, zasilanie jest 12v w drugim garażu jest zasilacz podłączony do 230v i kabelkiem leci do tamtego garażu 12v, problem jest taki że po podłączeniu zasilacza i wyłączeniu kontaktem diod led (kontakt taki jak na 230v) diody dalej się świecą, a raczej żarzą, po odłączeniu zasilacza gasną całkiem, jest to jednak męczące chodzenie między garażami żeby włączyć oświetlenie, nie chce w tym garażu podłączać zasilania 230v bo jest tam nie potrzebne diody oświetlają bardzo ładnie i wystarczają, ale czy to żarzenie, nie skróci ich żywotności? jak z prądem ile one mogą pobierać? A może da się to żarzenie jakoś zlikwidować? W samochodzie jak montowałem ledy we wnętrzu to nie miałem takiego problemu. Diody to SMD paski ledowe,
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-12-14, 20:26
Przez jakiś element musi Ci sie obwód zamykać, jeżeli diody sie podświetlają. Jeżeli układ masz szeregowy i tak zamontowałeś wyłącznik, to nie powinno być problemu. Dobrze by było, gdybyś naszkocował schemat tego połączenia, bo nie wiem co odłączasz ? - zasilacz, czy napiecie wyjściowe z zasilacza.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-14, 22:12
A więc tak, mam nadziej że się nie pomyliłem, a teraz opis:
Z głównego rozdzielacza idą 3 kable do 3 włączników kolor CZARNY, kable BRĄZOWE są to kable wychodzące z włączników, każdy włącznik jest podwójny.
Włącznik 1 uruchamia LEDY 1 i LEDY 4
Włącznik 2 uruchamia LEDY 1 i LEDY 2 (Tu nie ma pomyłki, LEDY 1 są głównym oświetleniem i dlatego jest możliwość uruchamiania ich dwoma włącznikami, od strony drzwi i od strony bramy garażowej.
Włącznik 3 uruchamia LEDY 3 i LEDY 0 (Nieopisane)
Żarzą się wszystkie LEDY
Czyli odpowiadając na pytanie, zasilacz jest cały czas w sieci, odłącza się tylko jeden kabel włącznikami ZERO albo FAZĘ (Nie mam pojęcia który dokładnie)
Słyszałem że LEDY potrzebują bardzo małego zasilania do świecenia/żarzenia, tylko pytanie skąd mają to zasilanie jak włącznik je odłącza?
Dodając na włącznikach nie ma diod.
Kable wychodzące od zasilacza mają napięcie 12V, i w Garażu 2 jest tylko i wyłącznie 12V, nie ma tam podłączonego 230V, tak jak wcześniej pisałem nie jest tam potrzebne.
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2011-12-14, 22:15, w całości zmieniany 2 razy
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-12-15, 21:10
Diody LED do normalnego świecenia potrzebują ok. 20mA natężenia prądu. Diody te inaczej niż żarówki reagują na połączenie jakie zastosowałeś i niewielki prąd jaki dostają powoduje ich delikatne świecenie. Moim zdaniem zamykasz obwód pomiędzy włącznikiem 1 i 2, jeżeli zastosowałeś włączniki typu "schodowego".
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-17, 18:48
Sprawdziłem dziś i niestety po odłączeniu jednego z włączników dalej się świecą, jak dotknie się kabla blisko którejś diody to wszystkie diody świecą troszeczkę mocniej, chyba muszę całą instalację zerwać i podłączyć od nowa, bo nie mam pojęcia o co może chodzić.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-12-18, 18:45
Na plusie, zapewne po zamontowaniu wyłączników które odcinają plus i minus to nie było by problemów z żarzeniem się, niestety nie mogę znaleźć takich wyłączników, zależy mi na tym żeby były to wyłączniki takie jak w domu, a nie jakieś malutkie.
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2011-12-18, 18:46, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-12-18, 18:54
Jeżeli chcesz zostawić takie włączniki jak masz, to powinieneś je troszkę zmodyfikować i zamiast mostków w nich zamontowanych pobawić się wstawiając diody prostownicze. Wówczas diody zapobiegną zamykaniu się obwodu.
Właściwie, to pobór mocy LED-ów nie jest duży, więc czy nie warto zrobić jednego obwodu, zamiast czterech ?
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2011-12-27, 20:52
jeśli obwód jest otwarty to nie mają prawa świecić, bo nie ma przepływu ładunków elektrycznych.
pies jest prawdopodobnie pogrzebany w miejscu gdzieś w okolicy wyłącznika 1 i 2.
Sprawdź czy na minusie po stronie wtórnej prostownika (zasilacza) nie ma czasem śladowego napięcia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach