Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-25, 22:12
Hmmm... czyli wystarczy dać masę tylko na jeden pin w liczniku a nie jakieś dwa piny z licznika łączyć ze sobą? przycisk z manetki można zastąpić innym to już nie problem, tylko teraz pod który pin dać tą masę żeby przełączyć wyświetlacz?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-10-25, 22:23
Masz wszystko opisane, z dwóch różnych wtyczek (biało niebieskiej i czerwono-czarnej) wychodzą przewody koloru CZARNO-ZÓŁTY - sprawdź czy to jest masa.
Wg schematu poprzez manetkę łączą się one z pinem nr 12 we wtyczce czerwono-białej.
Pin z przewodem koloru szaro-zielonym. Wg schematu to ten pin dostaje sygnał (masę) do przełączenia funkcji komputera.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-26, 16:33
Kolory kabelków nie za dużo mi mówią gdyż nie posiadam komputera pokładowego i te piny zapewne są nieużywane, nie wiem czy dobrze rozumiem, wystarczy dać masę na pin 12 we wtyce czerwono-czarnej z kabla czarno-zółtego wychodzącego z wtyczki niebiesko-czarnej? Nie za bardzo rozumiem te schematy elektryczne, niestety nie jestem elektronikiem i z łatwymi rzeczami sobie poradzę ale jeśli chodzi o schematy to tu jest ciężej.
Druga sprawa, jak masz gdzieś schemat i możesz mi powiedzieć co się dzieje z kontrolką rezerwy? A mianowicie po zatankowaniu paliwa połowa może trochę mniej paliwa, kontrolka rezerwy jak i service świeci się a czasem miga (co 1-3 minuty zapala się i za 1-3 minuty gaśnie) jak poziom paliwa dochodzi do rezerwy, czyli normalnie powinna zapalić się teraz kontrolka rezerwy i service, to te kontrolki gasną i się już nie zapalają, możliwe że kabel od rezerwy jest podpięty pod zły pin w liczniku i nie podaje masy na licznik jak trzeba? tylko w takim razie dlaczego rezerwa świeci się jak jest więcej paliwa i miga co jakiś czas.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-10-26, 17:58
Rezerwa zacznie Ci dzialac prawidlowo, jak podepniesz sie pod odpowiedni pin zegarami. Tak mi sie wydaje, skoro w safranach z komp pokladowym, rezerwa jest obliczana na podstawie przebytego dystansu i spalania.
Niech ktos madrzejszy sie wypowie.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-28, 20:34
Tylko nie wiem w jaki pin się podpiąć z tą rezerwą, być może teraz jest podpięta w nie ten co trzeba, ma może ktoś schemat podłączenia rezerwy i może powiedzieć w takim pin jest podpięta teraz a w taki powinna być? Jutro zajmę się podłączeniem przełączania komputera. A tak swoją drogą ciekawe czy dużo pracy z podłączeniem komputera pokładowego żeby obliczał spalanie itp?
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2011-10-28, 20:42
Predator napisał/a:
ciekawe czy dużo pracy z podłączeniem komputera pokładowego żeby obliczał spalanie itp?
Nie wiem jak w ph1 ale w ph2 z silnikami volvo jest to kwestia poprowadzenia jednego przewodu z wiązki idącej z komory silnika do kostki zegarów.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-10-29, 09:43
Daroot napisał/a:
Tak mi sie wydaje, skoro w safranach z komp pokladowym, rezerwa jest obliczana na podstawie przebytego dystansu i spalania.
Zdaje się, że jest również klasyczny sposób zapalania się tej kontrolki. U mnie przy niskim poziomie paliwa zapala się przy ostrym skręcie w lewo. Mniemam, że jest to związane z jakimś pływakiem w zbiorniku.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Zdaje się, że jest również klasyczny sposób zapalania się tej kontrolki. U mnie przy niskim poziomie paliwa zapala się przy ostrym skręcie w lewo. Mniemam, że jest to związane z jakimś pływakiem w zbiorniku.
ale ktory to pin? bo tak jak pisałem wcześniej ja takowego nie znalazłem
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-29, 15:06
krzysiek napisał/a:
Predator napisał/a:
ciekawe czy dużo pracy z podłączeniem komputera pokładowego żeby obliczał spalanie itp?
Nie wiem jak w ph1 ale w ph2 z silnikami volvo jest to kwestia poprowadzenia jednego przewodu z wiązki idącej z komory silnika do kostki zegarów.
A z silnikiem Renault PHI? skąd ten kabel powinien iść? Ze sterownika silnika? Może jak my udało się podłączyć komputer to i rezerwa się naprawi?
HIRO napisał/a:
Predator napisał/a:
Tylko nie wiem w jaki pin się podpiąć z tą rezerwą, być może teraz jest podpięta w nie ten co trzeba
badając i opisując wczoraj (pół nocy ) piny w liczniku z kompen nie odkryłem pinu łączącego się z samą kontrolką rezerwy
To w takim razie w jaki sposób jest zapalana kontrolka rezerwy w którym nie ma kompa?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach