Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przełącznik wycieraczek/komputer
Autor Wiadomość
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-25, 22:12    

Hmmm... czyli wystarczy dać masę tylko na jeden pin w liczniku a nie jakieś dwa piny z licznika łączyć ze sobą? przycisk z manetki można zastąpić innym to już nie problem, tylko teraz pod który pin dać tą masę żeby przełączyć wyświetlacz?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-10-25, 22:23    

Masz wszystko opisane, z dwóch różnych wtyczek (biało niebieskiej i czerwono-czarnej) wychodzą przewody koloru CZARNO-ZÓŁTY - sprawdź czy to jest masa.

Wg schematu poprzez manetkę łączą się one z pinem nr 12 we wtyczce czerwono-białej.
Pin z przewodem koloru szaro-zielonym. Wg schematu to ten pin dostaje sygnał (masę) do przełączenia funkcji komputera.
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-26, 16:33    

Kolory kabelków nie za dużo mi mówią gdyż nie posiadam komputera pokładowego i te piny zapewne są nieużywane, nie wiem czy dobrze rozumiem, wystarczy dać masę na pin 12 we wtyce czerwono-czarnej z kabla czarno-zółtego wychodzącego z wtyczki niebiesko-czarnej? Nie za bardzo rozumiem te schematy elektryczne, niestety nie jestem elektronikiem i z łatwymi rzeczami sobie poradzę ale jeśli chodzi o schematy to tu jest ciężej.

Druga sprawa, jak masz gdzieś schemat i możesz mi powiedzieć co się dzieje z kontrolką rezerwy? A mianowicie po zatankowaniu paliwa połowa może trochę mniej paliwa, kontrolka rezerwy jak i service świeci się a czasem miga (co 1-3 minuty zapala się i za 1-3 minuty gaśnie) jak poziom paliwa dochodzi do rezerwy, czyli normalnie powinna zapalić się teraz kontrolka rezerwy i service, to te kontrolki gasną i się już nie zapalają, możliwe że kabel od rezerwy jest podpięty pod zły pin w liczniku i nie podaje masy na licznik jak trzeba? tylko w takim razie dlaczego rezerwa świeci się jak jest więcej paliwa i miga co jakiś czas.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-10-26, 17:58    

Rezerwa zacznie Ci dzialac prawidlowo, jak podepniesz sie pod odpowiedni pin zegarami. Tak mi sie wydaje, skoro w safranach z komp pokladowym, rezerwa jest obliczana na podstawie przebytego dystansu i spalania.
Niech ktos madrzejszy sie wypowie.
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-28, 20:34    

Tylko nie wiem w jaki pin się podpiąć z tą rezerwą, być może teraz jest podpięta w nie ten co trzeba, ma może ktoś schemat podłączenia rezerwy i może powiedzieć w takim pin jest podpięta teraz a w taki powinna być? Jutro zajmę się podłączeniem przełączania komputera. A tak swoją drogą ciekawe czy dużo pracy z podłączeniem komputera pokładowego żeby obliczał spalanie itp?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2011-10-28, 20:42    

Predator napisał/a:
ciekawe czy dużo pracy z podłączeniem komputera pokładowego żeby obliczał spalanie itp?

Nie wiem jak w ph1 ale w ph2 z silnikami volvo jest to kwestia poprowadzenia jednego przewodu z wiązki idącej z komory silnika do kostki zegarów.
_________________
 
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-28, 21:16    

Predator napisał/a:
Tylko nie wiem w jaki pin się podpiąć z tą rezerwą, być może teraz jest podpięta w nie ten co trzeba
badając i opisując wczoraj (pół nocy :zly: ) piny w liczniku z kompen nie odkryłem pinu łączącego się z samą kontrolką rezerwy
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-10-29, 09:43    

Daroot napisał/a:
Tak mi sie wydaje, skoro w safranach z komp pokladowym, rezerwa jest obliczana na podstawie przebytego dystansu i spalania.

Zdaje się, że jest również klasyczny sposób zapalania się tej kontrolki. U mnie przy niskim poziomie paliwa zapala się przy ostrym skręcie w lewo. Mniemam, że jest to związane z jakimś pływakiem w zbiorniku.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-29, 10:50    

Darek napisał/a:
Zdaje się, że jest również klasyczny sposób zapalania się tej kontrolki. U mnie przy niskim poziomie paliwa zapala się przy ostrym skręcie w lewo. Mniemam, że jest to związane z jakimś pływakiem w zbiorniku.
ale ktory to pin? bo tak jak pisałem wcześniej ja takowego nie znalazłem :zly:
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-29, 15:06    

krzysiek napisał/a:
Predator napisał/a:
ciekawe czy dużo pracy z podłączeniem komputera pokładowego żeby obliczał spalanie itp?

Nie wiem jak w ph1 ale w ph2 z silnikami volvo jest to kwestia poprowadzenia jednego przewodu z wiązki idącej z komory silnika do kostki zegarów.


A z silnikiem Renault PHI? skąd ten kabel powinien iść? Ze sterownika silnika? Może jak my udało się podłączyć komputer to i rezerwa się naprawi?

HIRO napisał/a:
Predator napisał/a:
Tylko nie wiem w jaki pin się podpiąć z tą rezerwą, być może teraz jest podpięta w nie ten co trzeba
badając i opisując wczoraj (pół nocy :zly: ) piny w liczniku z kompen nie odkryłem pinu łączącego się z samą kontrolką rezerwy


To w takim razie w jaki sposób jest zapalana kontrolka rezerwy w którym nie ma kompa?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16