Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
No więc mam problemy z przełącznikiem, nie zawsze wycieraczki działają jak chce ich użyć, a jak się włączy i wyłączy je to nie zawsze wracają na swoją pozycję trzeba delikatnie ruszyć przełącznikiem wycieraczek żeby wróciły, chciałbym go wymienić pierwsze pytanie czy ktoś ma taki przełącznik na sprzedaż? Oczywiście musi być z przyciskiem komputera bo to jest drugie pytanie. Po montażu licznika elektrycznego okienko komputera pokładowego owszem jest nie używane lecz jest ustawione na pokazywaniu za ile kilometrów trzeba zatankować, po przejechaniu 500m ukazują się tam same 99999KM gdyż nie ma kompa podłączonego, chciałbym przełączyć ten ekran LCD w pozycję żeby pokazywał przejechany dystans od ostatniego użycia przycisku TOP RESET, wie ktoś pod jakie piny trzeba się podpiąć w liczniku żeby przełączyć ten ekran w inną pozycję? czy ktoś miał już przyjemność zabawy z tym i jest w stanie mi pomóc czy muszę sam to rozpracować?
W skrócie
1. Przełącznik wycieraczek z przyciskiem komputera pokładowego jak ktoś ma to chętnie kupię
2. Przełączanie ekranu komputera pokładowego.
powrót wycieraczek zależny jest od ustrojstwa wbudowanego w korpus przekładni wycieraczek a nie przełącznika. Obawiam sie że czeka Cię nie miła zabawa z demontażem mechanizmu wycieraczek
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-24, 20:32
HIRO napisał/a:
powrót wycieraczek zależny jest od ustrojstwa wbudowanego w korpus przekładni wycieraczek a nie przełącznika.
Niekoniecznie, również za to odpowiada jeden z bezpieczników, co prawda wycieraczki wracają i pracują ale bez biegów i bez czasowych postojów, jednym słowem machają w te i na zad bez odpoczynku a przy próbie wyłączenia ich manetką zatrzymują się w tym miejscu, w którym się znajdywały w momencie użycia manetki. Zauważyłem też u siebie, że czasami przy wyłączaniu wycieraczek ustawiają się one sporo przed właściwym położeniem, trzeba wtedy je uruchomić ponownie i poczekać aż wrócą i zrobią pauzę, wtedy wyłączam.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-24, 21:32
Goalkeper napisał/a:
Zauważyłem też u siebie, że czasami przy wyłączaniu wycieraczek ustawiają się one sporo przed właściwym położeniem, trzeba wtedy je uruchomić ponownie i poczekać aż wrócą i zrobią pauzę, wtedy wyłączam.
Dokładnie mam to samo, ale to chyba nie wina manetki.
Dodam że jak zatrzymają mi się w niewłaściwym miejscu to wystarczy lekko dotknąć manetkę i wycieraczki się ruszają, stąd wiem że to wina manetki a nie ogranicznika w wycieraczkach, niestety w sklepie nie mogę dostać tej manetki, dlatego może ktoś ma na sprzedaż z jakieś Safranki oczywiście z przyciskiem komputera pokładowego. Co do bezpiecznika to jest dobry, nie mam problemów z biegami i czasowym postojem, czasem jak chce przełączyć na wyższy bieg to zdarza się że zatrzymują się w miejscu w którym były i muszę lekko manetkę dotknąć żeby ruszyły, za pewne styki w manetce się starły i nie zawsze działa.
_________________ Clip - Lubelskie
Ostatnio zmieniony przez Predator 2011-10-24, 21:33, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-24, 21:34
Jest, jest, kiedyś zimą zapomniałem wycieraczek wyłączyć, przymarzły i działo się później tak jak wyżej napisałem, na szczęście u mnie padł tylko bezpiecznik u niektórych również padał mechanizm o którym wspomniałeś.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-10-25, 07:52
Kolego też tak miałem i wcale nie musisz szukać nowej manetki ponieważ naprawa jest umiarkowanie prosta. Po latach używania wyciera się taki styk w manetce w kształcie tulejki, wynika to z tego, że pracuje on tylko w jednej pozycji. Naprawa polega na demontażu całego zespołu włącznika, dostaniu się do styku, wyczyszczeniu wszystkiego, a następnie trzeba obrócić ten styk o 90 stopni, żeby dotykał częścią nie wytartą do bieżni. Można jeszcze troszkę rozciągnąć sprężynkę, żeby lepiej dociskała. Na koniec wszystko smarujesz smarem silikonowym (dostępny w sklepach elektronicznych w małych pojemnikach) i działa jak nowe. U mnie tak samo jak włączyłem wycieraczki to czasem się zatrzymywały i pomagało dotknięcie manetki w kierunku górnym i wycieraczki wracały. Niestety nie posiadam żadnych zdjęć z tej naprawy. Jeżeli nie czujesz się na siłach lub nie masz narzędzi to poproś kogoś znajomego, nie jest to naprawdę trudne. U mnie już rok działa i wszystko jest ok. Co do komputera nie pomogę.
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-25, 16:34
W takim wypadku jak da się to naprawić to super, z naprawą nie będę miał problemów, nie z takimi rzeczami sobie radziłem to będzie sama przyjemność. Dzięki za radę
Gdzie można kupić ten bezpiecznik? Może także go wymienię...
Pytanie jeszcze co z LCD od kompa pokładowego? jak przełączyć go w inny tryb? Nie mam pojęcia jakie piny w liczniku za to odpowiadają, prędkościomierz udało mi się naprawić wystarczyło znaleźć jeden pin który przekazuje dane z impulsatora na licznik, tu jest chyba gorzej, jakieś dwa piny łączą się za pomocą przycisku i wyświetlacz się przestawia, no chyba że jest to jakoś inaczej zrobione, jakieś info?
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34 Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2011-10-25, 21:16
Jedynie co Cię ratuje to schemat licznika i podłączenia manetki. Inaczej nie ma co zgadywać, bo jak zewrzesz nie te co trzeba to dopiero można szkód narobić...
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-10-25, 21:42
Predator napisał/a:
tu jest chyba gorzej, jakieś dwa piny łączą się za pomocą przycisku i wyświetlacz się przestawia, no chyba że jest to jakoś inaczej zrobione, jakieś info?
Pozdrawiam
Manetka a raczej przycisk w niej, zwiera czyli podaje masę na odpowiedni pin.
Zresztą, spojrzyj proszę na schemat, oznaczony numerem 145 to manetka wycieraczek razem z przyciskiem od kompa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach