Nawiew na szybę, w pozycji odparowywania/odmrażania - idealny, wszystko działa.
ale jakie leci powietrze zimne czy ciepłe? stawiam za zimne wiec strumień powietrza omija nagrzewnice.
chrisfox napisał/a:
Nawiew na twarz: zimny w porządku, w miarę wzrostu temperatury słabnie, prawie do całkowitego zaniku przy ustawieniu temperatury na max.
za te nastawyodpowiedzialna jest klapka sterująca nawiewem nagrzewnica-poza nagrzewnicą.
W sterowaniu tą klapką zapięte do pracy są 1 silnik z dźwignią 2 lącznik(pręt) dźwignia na klapce.
Sprawdz jeszcze czy przy nastawianiu na pasarzer kierowca (ciepło zimno) jest jakaś różnica bo to 2osobne klapki i 2 silniki
[ Dodano: 2011-10-26, 15:17 ]
Cris w Twoim przypadku to raczej kwestia czujników i samego panelu niż mieszalnika
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-26, 14:36
Criss napisał/a:
Niestety nawiewu na nogi nie ma sila wentylatora spada do 2 kresek i musze recznie "podniesc" sile nawiewu.
Crissu wspomniałem wcześniej o tym, że przy niskich temperaturach zewnętrznych tak się klimatronik zachowuje czyli zmniejsza obroty tak aby temperatura jaka panuje na zewnątrz nie działała na Ciebie w końcu mamy w samochodzie ma być ciepło (przynajmniej temp pokojowa) a nie wychładzać. Po tym jak czujnik przy nagrzewnicy odbierze, że temperatura cieczy osiągnęła odpowiednią temperaturę wtedy stopniowo zaczyna przyspieszać wentylator. U mnie przeważnie przy każdym odpaleniu silnika klimatronik uruchamia się w automacie i wieje szyba+nogi. W okresie letnim przy bardzo wysokich temperaturach odpalał się w automacie i wiał wszystkimi możliwymi kanałami, przynajmniej takie informacje wyświetlane były na panelu klimatronika. Przy sile nawiewu równej dwom kreskom to nawet ciężko wyczuć podmuch z nawiewów twarzowych, więc przy nogach nie będzie odczuwalne w ogóle gdyż są to tylko 4 otwory 2x5cm, o których też wcześniej wspomniałem.
[ Dodano: 2011-10-26, 15:56 ]
Poszedłem do samochodu sprawdzić jak to się u mnie przedstawia i wnioski są takie, jeżeli ustawimy z automatu, bo tylko tak się da ustawić, nawiew stopy+szyba to przy 2 kreskach tego nawiewu praktycznie na stopy nie czuć ani na szybie, dopiero wyraźnie odczuwalne robi się w połowie skali kresek. Natomiast jeżeli ustawimy same stopy to na nogach czuć wyraźnie przy 2 kreskach. Dlaczego nie jest odczuwalne tak bardzo, na wolnych obrotach, przy nawiewie stopy+szyba ? Podejrzewam, że wynika to z tego, że wlatujące do mieszalnika powietrze musi zostać podzielone na dwa strumienia i powietrze to też ma spore kawałki tunelli do przebycia, tuneli bardziej lub mniej zawiłych. Odnośnie zmiany nawiewów z ustawienia stopy -> twarz -> szyba nie odczuwa się różnicy w sile wylatującego z nawiewów powietrza sprawdzane tylko na zimnym (jest nie znacząca różnica w sile nawiewów bocznych twarzowych a centralnych twarzowych, te drugie są minimalnie słabsze), jaka sytuacja będzie z ciepłym to się okaże.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 07:45
HIRO napisał/a:
chrisfox napisał/a:
Nawiew na szybę, w pozycji odparowywania/odmrażania - idealny, wszystko działa.
ale jakie leci powietrze zimne czy ciepłe? stawiam za zimne wiec strumień powietrza omija nagrzewnice.
Nie ma tak łatwo Zimne, ciepłe, do wyboru. Jakie jest nastawione, takie leci.
Analizowałem wczoraj Twój piękny schemat przepływu powietrza i naprawdę coraz bardziej jestem głupi Za słaby nawiew ciepłego na nogi, powinna być odpowiedzialna klapka rozdzielająca góra/dół. Ale przecież w momencie, gdy otwarcie nawiewu na nogi jest niepełne - przynajmniej ja tak ten obrazek rozumiem - powinno automatycznie lecieć trochę na twarz. Sądząc po odgłosach pracy silniczka, z ruchem tej klapki może być jakiś problem. Ale to chyba nie jest jedyny, bo wszystkich objawów jakoś mi ta jedna klapka nie wyjaśnia.
A przy okazji. Wczoraj stwierdziłem, że nawiew na szybę pojawia się przy każdym nastawieniu - niezależnie od tego, czy jest ustawiony na głowę, czy nogi. Czasem na wyświetlaczu palą się trzy strzałki, czasem dwie albo jedna - a na szybę wieje zawsze.
Sam zaczynam miec mętlik w glowie. Chyba jakieś czary dzieją sie w Twoim mieszalniku, choć to proste ustrojstwo jak budowa cepa. Chyba bez zwalenia oslon nic sie nie wyduma
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-27, 15:20
chrisfox napisał/a:
A przy okazji. Wczoraj stwierdziłem, że nawiew na szybę pojawia się przy każdym nastawieniu - niezależnie od tego, czy jest ustawiony na głowę, czy nogi. Czasem na wyświetlaczu palą się trzy strzałki, czasem dwie albo jedna - a na szybę wieje zawsze.
Tutaj może być pies pogrzebany. Załóżmy, że klapka, odpowiedzialna za przełączanie twarz -> nogi nie otwiera się do końca i dlatego taka a nie inna siła nawiewu, w dodatku siła ta być może bardziej się zmniejsza ze względu na to, że właśnie klapka odpowiedzialna za nawiew na szybę się nie zamyka. Logicznym wydawałoby się, że jeżeli mamy 3 kanały wylotu i każdy otworzymy to będziemy mięli siłę 3x 1/3, natomiast kiedy zostawimy tylko jeden nawiew a zamkniemy resztę to teoretycznie całość wdmuchiwanego powietrza parła by na otwarty nawiew. Dzisiaj u siebie zauważyłem, że przy AUTO+AC włączył mi się nawiew szyba+twarz+nogi i szczerze powiem, że w żadnym z możliwych kanałów nie było znacząco czuć podmuchu powietrza a skala prędkości dmuchawy ustawiła się przynajmniej na połowę natomiast po zmianie na pojedynczy kanał nawiewu sytuacja zmienia się diametralnie. Proponowałbym jeszcze podjąć testy przy odłączonym termistorze/wentylatorze znajdującym się z tyły panelu klimatronika wtedy układ będzie działał jakbyśmy mieli sterowanie manualne. Może doszukujemy się awarii a faktycznie może być tak, że siłą nawiewu, temperatura i ustawienie klapek jest ustawiane z automatu przez elektronikę To by nawet tłumaczyło włączenie się wszystkich strzałek w upalne dni, po prostu układ dąży do jak najszybszego schłodzenia wnętrza do temperatury mniej więcej takiej jaką zadaliśmy na wyświetlaczu. Kiedyś też miałem taki komunikat z gadaczki, przy włączonym ogrzewaniu ale wyłączonym AUTO i AC, że jeżeli chcę mieć odpowiednią temperaturę wewnątrz pojazdu to muszę uruchomić automatyczne sterowanie, a faktycznie w samochodzie zrobiło się bardzo duszno też Crissu miał taki komunikat jak dobrze pamiętam.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 17:45
Posłuchał.
I właśnie - tak sobie myślę od jakiegoś już czasu - chyba bez zwalenia osłon się nie obejdzie. Teraz proszę o instrukcje, jak to zrobić. Fajnie się zapowiada
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 18:23
Igraszka, to jest jak się ma przy domu garaż. Można dłubać, pójść sobie, za dwa dni wrócić i znów dłubać. U mnie jest nieco gorzej. Mam garaż, 45 km od domu. Tam, żeby coś większego zrobić, muszę jechać na 2-3 dni. Nie jest to bardzo łatwe, tyle czasu wykroić z normalnego życia.
Da się zdjąć lewą osłonę bez wyjmowania całości? Bo na Twoim zdjęciu mieszalnik jest chyba właśnie bez niej.
chwileczkę!!! mówimy tutaj o samych plastikach nad nogami a nie mieszalniku
Na mieszalnik potrzeba conajmniej 1 dzień i ja bym 10 razy wszystko posprawdzał nim bym zabrał sie za wyciąganie
_________________ Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Ostatnio zmieniony przez HIRO 2011-10-27, 18:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach