Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
słaby nadmuch ciepłego powietrza
Autor Wiadomość
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-26, 14:03    

chrisfox napisał/a:
Nawiew na szybę, w pozycji odparowywania/odmrażania - idealny, wszystko działa.
ale jakie leci powietrze zimne czy ciepłe? stawiam za zimne wiec strumień powietrza omija nagrzewnice.
chrisfox napisał/a:
Nawiew na twarz: zimny w porządku, w miarę wzrostu temperatury słabnie, prawie do całkowitego zaniku przy ustawieniu temperatury na max.

za te nastawyodpowiedzialna jest klapka sterująca nawiewem nagrzewnica-poza nagrzewnicą.
W sterowaniu tą klapką zapięte do pracy są 1 silnik z dźwignią 2 lącznik(pręt) dźwignia na klapce.
Sprawdz jeszcze czy przy nastawianiu na pasarzer kierowca (ciepło zimno) jest jakaś różnica bo to 2osobne klapki i 2 silniki

[ Dodano: 2011-10-26, 15:17 ]
Cris w Twoim przypadku to raczej kwestia czujników i samego panelu niż mieszalnika
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-26, 14:36    

Criss napisał/a:
Niestety nawiewu na nogi nie ma ;/ sila wentylatora spada do 2 kresek i musze recznie "podniesc" sile nawiewu.

Crissu wspomniałem wcześniej o tym, że przy niskich temperaturach zewnętrznych tak się klimatronik zachowuje czyli zmniejsza obroty tak aby temperatura jaka panuje na zewnątrz nie działała na Ciebie w końcu mamy w samochodzie ma być ciepło (przynajmniej temp pokojowa) a nie wychładzać. Po tym jak czujnik przy nagrzewnicy odbierze, że temperatura cieczy osiągnęła odpowiednią temperaturę wtedy stopniowo zaczyna przyspieszać wentylator. U mnie przeważnie przy każdym odpaleniu silnika klimatronik uruchamia się w automacie i wieje szyba+nogi. W okresie letnim przy bardzo wysokich temperaturach odpalał się w automacie i wiał wszystkimi możliwymi kanałami, przynajmniej takie informacje wyświetlane były na panelu klimatronika. Przy sile nawiewu równej dwom kreskom to nawet ciężko wyczuć podmuch z nawiewów twarzowych, więc przy nogach nie będzie odczuwalne w ogóle gdyż są to tylko 4 otwory 2x5cm, o których też wcześniej wspomniałem.

[ Dodano: 2011-10-26, 15:56 ]
Poszedłem do samochodu sprawdzić jak to się u mnie przedstawia i wnioski są takie, jeżeli ustawimy z automatu, bo tylko tak się da ustawić, nawiew stopy+szyba to przy 2 kreskach tego nawiewu praktycznie na stopy nie czuć ani na szybie, dopiero wyraźnie odczuwalne robi się w połowie skali kresek. Natomiast jeżeli ustawimy same stopy to na nogach czuć wyraźnie przy 2 kreskach. Dlaczego nie jest odczuwalne tak bardzo, na wolnych obrotach, przy nawiewie stopy+szyba ? Podejrzewam, że wynika to z tego, że wlatujące do mieszalnika powietrze musi zostać podzielone na dwa strumienia i powietrze to też ma spore kawałki tunelli do przebycia, tuneli bardziej lub mniej zawiłych. Odnośnie zmiany nawiewów z ustawienia stopy -> twarz -> szyba nie odczuwa się różnicy w sile wylatującego z nawiewów powietrza sprawdzane tylko na zimnym (jest nie znacząca różnica w sile nawiewów bocznych twarzowych a centralnych twarzowych, te drugie są minimalnie słabsze), jaka sytuacja będzie z ciepłym to się okaże.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 07:45    

HIRO napisał/a:
chrisfox napisał/a:
Nawiew na szybę, w pozycji odparowywania/odmrażania - idealny, wszystko działa.
ale jakie leci powietrze zimne czy ciepłe? stawiam za zimne wiec strumień powietrza omija nagrzewnice.

Nie ma tak łatwo ;) Zimne, ciepłe, do wyboru. Jakie jest nastawione, takie leci.

Analizowałem wczoraj Twój piękny schemat przepływu powietrza i naprawdę coraz bardziej jestem głupi :( Za słaby nawiew ciepłego na nogi, powinna być odpowiedzialna klapka rozdzielająca góra/dół. Ale przecież w momencie, gdy otwarcie nawiewu na nogi jest niepełne - przynajmniej ja tak ten obrazek rozumiem - powinno automatycznie lecieć trochę na twarz. Sądząc po odgłosach pracy silniczka, z ruchem tej klapki może być jakiś problem. Ale to chyba nie jest jedyny, bo wszystkich objawów jakoś mi ta jedna klapka nie wyjaśnia.

A przy okazji. Wczoraj stwierdziłem, że nawiew na szybę pojawia się przy każdym nastawieniu - niezależnie od tego, czy jest ustawiony na głowę, czy nogi. Czasem na wyświetlaczu palą się trzy strzałki, czasem dwie albo jedna - a na szybę wieje zawsze.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-27, 11:46    

Sam zaczynam miec mętlik w glowie. Chyba jakieś czary dzieją sie w Twoim mieszalniku, choć to proste ustrojstwo jak budowa cepa. Chyba bez zwalenia oslon nic sie nie wyduma
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-27, 15:20    

chrisfox napisał/a:
A przy okazji. Wczoraj stwierdziłem, że nawiew na szybę pojawia się przy każdym nastawieniu - niezależnie od tego, czy jest ustawiony na głowę, czy nogi. Czasem na wyświetlaczu palą się trzy strzałki, czasem dwie albo jedna - a na szybę wieje zawsze.

Tutaj może być pies pogrzebany. Załóżmy, że klapka, odpowiedzialna za przełączanie twarz -> nogi nie otwiera się do końca i dlatego taka a nie inna siła nawiewu, w dodatku siła ta być może bardziej się zmniejsza ze względu na to, że właśnie klapka odpowiedzialna za nawiew na szybę się nie zamyka. Logicznym wydawałoby się, że jeżeli mamy 3 kanały wylotu i każdy otworzymy to będziemy mięli siłę 3x 1/3, natomiast kiedy zostawimy tylko jeden nawiew a zamkniemy resztę to teoretycznie całość wdmuchiwanego powietrza parła by na otwarty nawiew. Dzisiaj u siebie zauważyłem, że przy AUTO+AC włączył mi się nawiew szyba+twarz+nogi i szczerze powiem, że w żadnym z możliwych kanałów nie było znacząco czuć podmuchu powietrza a skala prędkości dmuchawy ustawiła się przynajmniej na połowę natomiast po zmianie na pojedynczy kanał nawiewu sytuacja zmienia się diametralnie. Proponowałbym jeszcze podjąć testy przy odłączonym termistorze/wentylatorze znajdującym się z tyły panelu klimatronika wtedy układ będzie działał jakbyśmy mieli sterowanie manualne. Może doszukujemy się awarii a faktycznie może być tak, że siłą nawiewu, temperatura i ustawienie klapek jest ustawiane z automatu przez elektronikę :) To by nawet tłumaczyło włączenie się wszystkich strzałek w upalne dni, po prostu układ dąży do jak najszybszego schłodzenia wnętrza do temperatury mniej więcej takiej jaką zadaliśmy na wyświetlaczu. Kiedyś też miałem taki komunikat z gadaczki, przy włączonym ogrzewaniu ale wyłączonym AUTO i AC, że jeżeli chcę mieć odpowiednią temperaturę wewnątrz pojazdu to muszę uruchomić automatyczne sterowanie, a faktycznie w samochodzie zrobiło się bardzo duszno też Crissu miał taki komunikat jak dobrze pamiętam.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-27, 15:31    

zaraz zaraz ale kazałem koedze wyłączyć AC właśnie dla tego żeby wyeliminować automatyczne sterowanie klapkami- czyżby mnie nie posłuchał :)
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 17:45    

Posłuchał.

I właśnie - tak sobie myślę od jakiegoś już czasu - chyba bez zwalenia osłon się nie obejdzie. Teraz proszę o instrukcje, jak to zrobić. Fajnie się zapowiada :(
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-27, 17:59    

chrisfox napisał/a:
Teraz proszę o instrukcje, jak to zrobić. Fajnie się zapowiada

toż to dziecinna igraszka :) na bank dasz radę bez instukcji.
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-27, 18:23    

Igraszka, to jest jak się ma przy domu garaż. Można dłubać, pójść sobie, za dwa dni wrócić i znów dłubać. U mnie jest nieco gorzej. Mam garaż, 45 km od domu. Tam, żeby coś większego zrobić, muszę jechać na 2-3 dni. Nie jest to bardzo łatwe, tyle czasu wykroić z normalnego życia.

Da się zdjąć lewą osłonę bez wyjmowania całości? Bo na Twoim zdjęciu mieszalnik jest chyba właśnie bez niej.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-27, 18:33    

chwileczkę!!! mówimy tutaj o samych plastikach nad nogami a nie mieszalniku
Na mieszalnik potrzeba conajmniej 1 dzień i ja bym 10 razy wszystko posprawdzał nim bym zabrał sie za wyciąganie
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Ostatnio zmieniony przez HIRO 2011-10-27, 18:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15