Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
słaby nadmuch ciepłego powietrza
Autor Wiadomość
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-25, 20:00    

fotki budowy mieszalnika oraz parownika lkimatyzacji i jego obudowy









_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Ostatnio zmieniony przez HIRO 2011-10-25, 21:10, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-25, 20:18    

Obrazki są przepiękne (poważnie), ale gdybyś jeszcze jakiś komentarz do nich zamieścił, byłaby to pełnia szczęścia. Tak, jak jest, co nieco rozumiem a całej reszty nie ;)
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
franczesko 
Użytkownik

Safrane ph: phII
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16V
Wersja wyposażenia: RXE
Wiek: 42
Dołączył: 25 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: zgora
Wysłany: 2011-10-25, 21:05    

ja się podłaczam jesteś wielki za to co zrobiłeś :padam:
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-25, 21:12    

mogę znacznie wiecej z racji posiadania safi na części
Przymierzam sie do sesji zdięciowej ASB to dopiero będzie "coś"
Niestety jestem kiepski w obróbce zdięć więc z opisami będzie kłopot

[ Dodano: 2011-10-25, 22:48 ]
kolejne fotki










[ Dodano: 2011-10-26, 01:53 ]
jak widac na ostatnim obrazku interesuje nas klapka oznaczona na zielono.
Stawiam na te właśnie klapkę a konkretnie na brak jej napędu
Ps mam nadzieje że podoba sie teraz obrazek? ;)

[ Dodano: 2011-10-26, 03:21 ]
"Nawiew na nogi pojawia się i znika, przy przełączaniu góra-dół, więc nie jest tak, że zupełnie nie ma tam sterowania". Coś takiego napisał na poprzedniej stronie chrisfox, i tak mnie tkneło czy aby kolega niema po prostu pozamykanych klapek ale w samych wylotach na twarz?

[ Dodano: 2011-10-26, 03:27 ]
przygladając sie klapce nogi-twarz niema innej możliwości skoro wieje na nogi a po przełączeniu na twarz przestaje wiac na nogi to znaczy że klapka zmieniła swoje położenie zamykając kanał nogi a otwierając kanał twarz, a tam już żadnej przeszkody na drodze do wylotu niema poza klapką w samej kratce wylotowej
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Ostatnio zmieniony przez HIRO 2011-10-26, 02:28, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 06:20    

Obrazki w ogóle śliczne a ten dolny... rewelacja :) Przeanalizuję, ale dopiero raczej późnym popołudniem.

Nie, wyloty w desce nie są zamknięte. W ogóle nie uznaję zamykania ich. Wszystko inne może być wyłączone a tamtędy musi mi dmuchać.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-26, 09:50    

HIRO czy możesz napisać jak te klapki zbudowane i na jakiej zasadzie się obracają ? Czy jest to jednolity element (czyli tuleja plastikowa z łopatkami jest przytwierdzona do białego trybu) czy łopatki klapki są przyczepione do tulejki i jako całość nasuwana na jakąś oś ? Mam takie przypuszczenia. Jakby tutaj opisać co mogłoby być przyczyną przy takiej konstrukcji. Dajmy na to, że mamy silniczek, który jest połączony z trybem (na zdjęciu to jasne zakończenie z zębami na 3/4 obwodu), a tryb jest połączony z ośką tworząc z nią jedną całość. Na ośkę tą jest ciasno założona wcześniej wspomniana przeze mnie tulejka z łopatkami. Z racji tego, że nasze auta nie są młode więc z racji wieku materiał przez dłuższy czas był poddawany na przemian wysokim i niskim temperaturom więc jako tako się przepracował/przegrzał/przechłodził. Do czego zmierzam ? Mianowicie do tego, że jeżeli jest zimne powietrze to tulejka z łopatkami siedzi ciasno na osi i nie ma problemu z jej sterowaniem, natomiast w momencie kiedy następuje podgrzanie owej tulejki z łopatkami przez ciepłę/gorące powietrze, tulejka ta rozszerza się nieznacznie ale wystarczająco aby oś na którą jest założona nie była w stanie zmienić jej pozycji. To by po części tłumaczyło dlaczego przy zimnym powietrzu nawiew jest mocny a przy ciepłym znacząco słabszy a nawet nieodczuwalny.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
HIRO 
Klubowicz


Safrane ph: phII
Rocznik: 98
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: RXE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 22 Wrz 2011
Posty: 388
Skąd: ŁĘCZYCA
Wysłany: 2011-10-26, 10:00    

jak widać na tej fotce jest to jednolity twór
Poza tym kolega napisał że klapka zamyka kanał nogi a twzrz nie otwiera, a to przeciesz ta sama klapka :zly:
_________________
Wszystko się zmienia gdy wozi Cie Renia
Ostatnio zmieniony przez HIRO 2011-10-26, 10:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-26, 10:29    

Kurcze :/ najgorsze jest to, że nie mogę tego osobiście pomacać. Wydaję mi się, że najlepszym wyjściem, byłoby zdemontowaniu kratek wylotowych na twarz i włożeniu ręki (chyba wystarczy miejsca) w okolice tej klapki w celu sprawdzenia jej zachowania przy próbie puszczenia nadmuchu na twarz a nie wydaję mi się żeby część izolująca wylot na twarz byłą złamana. Chyba, że coś jest nie tak z zakresem obrotu samego silniczka tzn próbie zamknięcia nawiewu na nogi, część klapki odpowiedzialna za to wykonuje nieznaczny ruch wystarczający na to, że nadmuchu na nogach nie jesteśmy w stanie poczuć (nawet jak nawiew na nogi jest otwarty to nie jest to jakaś szałowa siła wylatującego powietrza) ale nie jest to wystarczający ruch na otwarcie części klapki odpowiedzialnej za nawiew na twarz. Tak też mogło by być patrząc na budowę tej klapki, część odpowiedzialna za nogi jest ustawiona pod kątem a nie idzie w linii prostej z częścią klapki twarzowej, więc jeśli klapka odpowiedzialna za nogi zamknie się w połowie to część twarzowo otworzy się tylko nieznacznie.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-26, 12:16    

HIRO napisał/a:
kolega napisał że klapka zamyka kanał nogi a twzrz nie otwiera

Zaraz się pogubimy ;)

Może inaczej opiszę:
1. Klapka sterująca nawiewem na nogi, działa - choć jakby nie zawsze do końca. Tu są dwa stany: przy zimnym nawiewie wieje mocno, podczas zwiększania temperatury nawiew słabnie. Oczywiście, można go w ogóle wyłączyć.
2. Nawiew na twarz: zimny w porządku, w miarę wzrostu temperatury słabnie, prawie do całkowitego zaniku przy ustawieniu temperatury na max.
3. Nawiew na szybę, w pozycji odparowywania/odmrażania - idealny, wszystko działa.

Krótko mówiąc - nawiew na twarz się otwiera - chyba, że ustawiona jest wysoka temperatura, wtedy nie za bardzo. I to akurat nie jest problemem, bo nie potrzebuję gorącego nawiewu na głowę. Podałem to raczej jako ciekawostkę, bo mnie zastanowiło. Problem jest z nogami, ciepłe powietrze wieje tam słabo. Słuchając długiej i bardzo nierównej pracy silniczka (jakby raz za razem podejmował próbę ruszenia czegoś) podejrzewam, że napotyka on tam na jakiś opór, którego do końca nie może pokonać. Pochodzi trochę, popróbuje i poddaje się w końcu - pewnie jest jakoś zabezpieczony, żeby mu się nic nie stało przy zbyt dużym oporze ruchu klapki.

Próbowałem tego, co mi ostatnio zalecałeś:
- ciepło na max
- wszystko powyłączane
- przełączanie: nogi-twarz

Nic się nie zmieniło, słyszę przynajmniej dwa silniczki. Po podkręceniu wentylatora, ciepłe powietrze wieje na nogi niezbyt mocno, na twarz prawie wcale. Zimne w obu wariantach wieje aż miło.

Muszę pozdejmować plastiki i popatrzeć, chociaż z lewej strony. Niestety, takie możliwości mam dopiero w przyszłym tygodniu.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-10-26, 13:57    

skoro temat sie tak ladnie rozwinal to io moze ja sie podlacze:
otoz zauwazylem,ze w tym sezonie po wcisnieciu "auto" zalacz sie nawiew szyba-nogi. Niestety nawiewu na nogi nie ma ;/ sila wentylatora spada do 2 kresek i musze recznie "podniesc" sile nawiewu.
W zeszlym roku nawiew byl i tu i tu. ale za to przy temp 16 stopni daje mi cieplym powietrzem dopiero po pewnym czasie "leci" chlodne
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16