Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Darek
2011-09-03, 09:09
Klimatyzacja - nawiew ciwepłego powietrza - czujniki temp
Autor Wiadomość
sylwsz 
Forumowicz
Sylwek

Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2 DT
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 55
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 54
Skąd: Rąpice Lubuskie
Wysłany: 2011-09-02, 19:52    Klimatyzacja - nawiew ciwepłego powietrza - czujniki temp

Witam
Następna - chyba usterka.

Mam problem z ciepłym powietrzem. Dopiero jak w klimatroniku ustawię temperaturę na MAX wtedy jest nawiew ciepłego powietrza ale na MAX.
Jak mam ustawiona inną temperaturę to ciepłego powietrza nie ma.

Wiem o dwóch czujnikach - jeden w kabinie w sterowniku klimatronika a drugi jest ponoć w prawym lusterku czujnik temperatury zewn.
Być może mój problem jest spowodowany uszkodzeniem któregoś z nich ?

Przeczytałem parę postów i sprawdziłem wszystkie błędy. Nie mam ich. Robiłem też reset sterownika.
Nie wiem czy klima mam coś wspólnego z ciepłym powietrzem ale nie mam jej w tej chwili nabitej. Jestem po wymianie sprężarki, poprzednia padła. Po rozebraniu okazało się, że jest zatarta czyli pękł jeden z tłoczków i ją zablokował.

Proszę o podpowiedzi.


Pozdrawionka dla wszystkich :)
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-09-02, 21:08    

Ten w kabinie do wymiany, możesz stary reanimować przez wyczyszczenie pręta na którym kreci się wiatrak z magnesem oraz gniazda wiatraka w który ów pręt wchodzi, a następnie nasmarowanie tych elementów. Jeżeli to nie pomoże to szukaj panelu klimy ze sprawnym czujnikiem. Przy uszkodzonym czujniku powinien do pewnego momentu grzać a później chłodzić bez względu na zadaną temp. z pominięciem temp. maksymalnej.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-09-03, 09:17    

Temat przesunięty. Dział "Instrukcje obsługi" to TYLKO gotowe rozwiązania i tam nie zadajemy pytań. Proszę również abyś nie pisał tematów dużymi literami.

Pozdrawiam Darek
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-03, 18:20    

Próby były robione w chłodzie? Pytam, bo w końcu mamy ciepłą porę roku i w samochodzie mogłoby być na tyle ciepło, żeby cały czas miał ochotę jedynie chłodzić - a ta chęć chłodzenia pewnie przy odpowiednio wysokiej temperaturze wnętrza może mu przechodzić dopiero przy ustawieniu maksymalnej temperatury nawiewu.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
wujek 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V LPG
Wersja wyposażenia: Na listwie nie ma oznaczenia
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q-71
Wiek: 39
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 48
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-09-03, 23:09    

u mnie jest tak samo jak pisze sylwsz, ale nie rozszyfrowałem dlaczego tak sie dzieje. błedów klimatronika nie mam żadnych.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-09-05, 08:36    

Błędów nie będzie, a problem z grzaniem wynika albo z niezasysającego - powietrza z kabiny, które po zassaniu przelatuje przez termistor - wentylatora, albo uszkodzony/zabrudzony termistor. Termistory działają podobnie jak lambda. Na chwilę obecną jak chcecie mieć sprawnie działający panel, to możecie wypiąć z niego kostkę od wiatraczka wtedy panel przejdzie w tryb całkowicie manualny ze 6-cio stopniową regulacją temperatury i chyba siły nawiewu.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-05, 08:50    

A tak przy okazji, jeśli już mowa o tym wiatraczku. Czy to jest ten dźwięk, który pojawia się po włączeniu kluczyka w pozycję akcesoriów? Coś mi cały czas bzyczy, od dawna miałem o to zapytać. I, jeśli go już tak wyraźnie słychać, pewnie powinienem zajrzeć do środka i trochę przeczyścić?
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-09-05, 08:55    

Najbardziej przy włączaniu zapłonu słychać silniczki od sterowania klapkami nawiewu w mikserze. Jeżeli jesteś jeszcze w miarę giętki to możesz przytknąć ucho do kratki przy panelu i posłuchać, chociaż lepszą metodą było by odkręcić te 4 małe torksy i wyciągnąć panel. Robota niewiele dłuższa ale oględziny i diagnoza będą o wiele trafniejsze.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-05, 08:58    

Odgłosy sterowania klapkami wyraźnie identyfikuję. Wiatraczek, to jest chyba ten dźwięk, którego pochodzenia nie rozumiałem. Wyjmę panel i zajrzę.

[ Dodano: 2011-09-05, 10:59 ]
Posłuchałem sobie. Zdecydowanie, to wiatraczek, dzięki :)
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
Ostatnio zmieniony przez chrisfox 2011-09-05, 09:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sylwsz 
Forumowicz
Sylwek

Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.2 DT
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 55
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 54
Skąd: Rąpice Lubuskie
Wysłany: 2011-09-24, 19:50    

Wracam do tematu bo właśnie dzisiaj rozebrałem sterownik climatronika.
Wymontowałem czujnik z wiatraczkiem - taki zespolony.
Okazuje się, że faktycznie się nie kreci, stoi w miejscu i czasami tak jakby drgnął, Goli ma racje. Jeśli się on nie będzie kręcić to powietrze z kabiny nie będzie przechodziło przez termistor. Będę go próbował naprawić ale po wstępnych oględzinach raczej stawiam na elektronikę bo wiatraczek się leciuteńko palcami obraca i był czysty.

Jestem ciekawy czy ewentualnie jest do kupienia jako osobna część a nie ze sterownikiem.
Na allegro nie znalazłem są tylko oferty całego sterownika.

Sprawdziłem też termistor jest sprawny zmienia swoją rezystancje w zależności od temperatury. Akurat na wolnym powietrzu temperatura około 18 st - miał 8 koma 6, jak go nagrzałem w palcach od razu spadła do 7,4. Kwestia tylko tego wiatraczka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 17