Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V LPG
Wersja wyposażenia: Na listwie nie ma oznaczenia
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q-71
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 48 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-09-01, 11:04 Pobór prądu z akumulatora na wyłączonym silniku
Witam
Jeżeli nie jeżdzę Safi przez ponad tydzień akumulator jest padnięty. Mierzyłem dzisiaj pobór natężenia prądu na wyłączonym silniku i wynosi 0,43A. Napięcie ładowania wynosi 14,53V. Alarmu nie posiadam, swiatełko w bagazniku po zamknięciu wszystkich drzwi nie swieci sie, lampki pod maska nie posiadam. auto zawsze zamykam na centralny zamek. Jakie jest prawidłowe nateżenie poboru pradu na wyłączonym silniku??
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-09-01, 11:42
A czy sprawdzałeś zdolność elektryczną akumulatora ? Może być tak, że aku zaczyna umierać albo już umarł, proponuję udać się tam gdzie sprzedają akumulatory i niech zdiagnozują Twoją baterię. W letnie dni, przy normalnym użytkowaniu może nie być z nim problemów ale na pewno pojawią się one zimą. Chociaż patrząc na natężenie to może tak być, że coś faktycznie pobiera. Na studiach mnie uczyli, że jeżeli odbiornik pobiera 1A z akumulatora np 55Ah to odbiornik ten będzie działał przez 55h (chyba, że coś pokręciłem). W Twoim przypadku aku jaki powinien być przy tym silniku to 62Ah/480A a to by dawało jakieś 144h czyli jakieś 6 dni.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-01, 14:50
Niczego sobie nie dam za to ucinać, ale prąd wydaje mi się o wiele zbyt duży. Miałem podobny problem w Lagunie, przez radio - i tam, po odłączeniu wszystkiego, co niepotrzebne, prąd spoczynkowy (z włączonym alarmem) wynosił poniżej 0,18 A. Jak potem w jakiejś dyskusji (niestety, nie pamiętam, gdzie to było) przeczytałem, to i tak było zdecydowanie za dużo.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-01, 17:48
Kolega napisał, że w bagażniku ciemno. Jeśli nic nigdzie się nie świeci, trudno, polecam sprawdzony sposób z kolejnym wyjmowaniem bezpieczników i sprawdzaniem wahań wartości prądu. Ja u siebie w ten sposób znalazłem złodzieja
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.0 16V LPG
Wersja wyposażenia: Na listwie nie ma oznaczenia
Typ pojazdu: B54L
Typ silnika: N7Q-71
Wiek: 39 Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 48 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-09-02, 06:03
Zrobiłem dzisiaj pomiar dokładniej i okazało się że te 0,43A pobiera jakies urzadzenie ktore sie uzbraja, tzn podczas pomiaru buczy jakies ustrojstwo i po kilku sekundach cichnie i pobór pradu spada do 0,03A. Czyzby jednak aku było do bani??
Ostatnio zmieniony przez wujek 2011-09-02, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach