Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
nierówna praca silnika na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-06, 11:29    nierówna praca silnika na wolnych obrotach

Parę dni temu zdarzyło się raz, czy dwa po raz pierwszy. Silnik przerywa na wolnych obrotach - co jakiś czas czuć pojedyncze szarpnięcia, jakby ktoś kopnął w samochód. Wczoraj zrobiłem jakieś 500 km i po tym objaw występował praktycznie przy każdym zatrzymaniu - nieprzyjemne zwłaszcza w korkach ;) Rzecz się działa raczej na dobrze nagrzanym silniku - dziś zrobiłem rano parę kilometrów i nic się nie działo. Wiem, że to może być cała masa rzeczy - świece, przewody, pewnie kopułka czy palec rozdzielacza (palec nawet mam ze sobą nowy, planowałem wymienić), luzy zaworów... Na co byście stawiali na pierwszym miejscu? Dodam, że na wyższych obrotach pracuje idealnie.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-08-06, 11:42    

Zaczął bym od wyczyszczenia silniczka krokowego i sprawdzenia szczelności układu dolotowego. Zawory regulowane są hydraulicznymi popychaczami.
Do kopułki jednak też warto zerknąć.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-06, 13:49    

Faktycznie, o krokowym nie pomyślałem. A on raczej lubi wariować, o ile pamiętam, właśnie na gorącym silniku. Zerknę. Chociaż trochę bardziej mi to wygląda na wypadąjace pojedyncze zapłony - tak, jakby chwilami nie palił na jednym cylindrze.
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-08-08, 18:06    

Ah pamiętam ten problem, też to miałem i przyczyną był map sensor, tzw: czujnik ciśnienia, masz tam wtyczkę przeczyść styki i dobrze dopchnij, możesz ew to wymienić koszt jest bardzo mały i kupisz to w pierwszym lepszym sklepie, jak byś nie wiedział o czym mówię:

http://allegro.pl/map-sen...1711044760.html


Mi pomogło samo czyszczenie i przeszło lecz i tak to wymieniłem, zanim doszedłem że to map sensor to sporo wymieniłem więc lepiej sprawdź to cacuszko. :) Objawy miałem takie same, na zimnym silniku ładnie pracował, najgorsze jak stało się na światłach i nie dało się ruszyć bo tak szarpało :) Wszystko to co napisałeś wymieniłem z nadzieją że przejdzie, a tu psikus było co raz gorzej.
Ostatnio zmieniony przez Predator 2011-08-08, 18:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-08, 21:30    

Miałem z nim problem w Lagunie, w końcu wymieniłem - ale słowo daję, nie pamiętam objawów :(
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-08-09, 11:26    

A gdzie to znaleźć w komorze silnika ???
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-08-09, 12:31    

Darek napisał/a:
A gdzie to znaleźć w komorze silnika ???


No właśnie. W wersji silnikowej wątkotwórcy nie występuje mapsensor, tylko przepływomierz.

No i nie ma nic wspolnego z wypadajacymi zaplonami.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2011-08-09, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-08-09, 14:17    

Znaleźć go można koło filtra powietrza, ale skoro nie występuje w tej wersji to go raczej tam nie ma, możesz sprawdzić przepływomierz/czujnik ciśnienia, u mnie też nikt nie przepuszczał że to map sensor i wymieniłem masę rzeczy nie potrzebnie. Sprawdzić nie zaszkodzi, przeczyść styki. Objawy miałem takie, na skrzyżowaniu nie dało się ruszyć bo autko ruszało "zajączkiem", nie chciał przyspieszać, podczas jazdy czuć było pojedyncze szarpnięcia. Efekt podobny jak by brakło paliwa :)
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
chrisfox 
Starszy pisarz
nudziarz, spamer


Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 489
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-09, 15:20    

Predator napisał/a:
nie dało się ruszyć bo autko ruszało "zajączkiem", nie chciał przyspieszać, podczas jazdy czuć było pojedyncze szarpnięcia

Tu aż tak źle nie było. Normalnie ruszał, moc bez wyczuwalnych zmian, pojedyncze szarpnięcia wyłącznie na wolnych obrotach - co kilka, kilkanaście sekund (albo i wcale).
_________________
z innej beczki ;)
www.kolejkamarecka.pun.pl
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-08-09, 16:44    

chrisfox napisał/a:
Tu aż tak źle nie było. Normalnie ruszał, moc bez wyczuwalnych zmian, pojedyncze szarpnięcia wyłącznie na wolnych obrotach - co kilka, kilkanaście sekund (albo i wcale).


Na początku też tak miałem, później było co raz gorzej.
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 16