[ Dodano: 2011-07-13, 19:51 ]
Hej, mam na imię Krzysiek, 19 latek pochodzę z okolic Lubartowa, obecnie uczę się w technikum zawodowym o kierunku budownictwo interesuje się dj-ingiem oraz muzyką klubową (głównie undergroundową) i ostro przymierzam się do kupna auta któremu poświęcone jest to forum Jestem laikiem, na mechanice za bardzo się nie znam stąd mam pewne pytania na które chciałbym poznać odpowiedzi. Znalazłem ciekawy egzemplarz za przystępną cenę od mechanika.
Silniczek 2.0 16v + gaz sekwencyjny rocznik 97 przebieg prawie 260 tys. Blacha spoko, w bocznych drzwiach lekko wygięta ale to nic i odpryski na masce pewnie spowodowanie kamykami podczas jazdy, wymieniona szyba z przodu, ważne że wszystko nie malowane i nie widać rdzy. Przy odpalaniu na benzynie lekko chlapie ale to chyba (nie wiem czym, czy to normalne?) a po przełączeniu na gaz elegancko ani białego dymu ani chlapania przy obrotach do 4-5 tys. W jeździe bardzo mi się spodobał, nie zamula, czy we wszystkich modelach jest zsynchronizowana skrzynia biegów?? bo w tym aucie mozna zmienic bieg bez sprzegła i zgrzytów. Nie działa klimatyzacja, próbując uruchomic miga symbol AC (czy to z powodu braku nabicia gazu czy cos innego?) Pasek rozrządu wymieniony kilka tys km temu bo są jeszcze świeże napisy na pasku. Przed sprzedażą kupi i wymieni pompkę do wspomagania i zmieni linkę od ręcznego. Do roboty zostanie tylko łożysko w lewym tyle (jaki jest koszt elementy i roboty u mechanika?) Czy na coś jeszcze zwrócić uwagę i na ile wycenilibyście to auto z opisanymi wadami.
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-07-13, 19:01
krishak napisał/a:
Nie działa klimatyzacja, próbując uruchomic miga symbol AC (czy to z powodu braku nabicia gazu czy cos innego?)
prawdopodobne jednak trzeba zrobic test klimatornika, bo tak mozna tylko gdybac
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-07-13, 21:49
Jak chlapie to moze byc wina skondensowanej pary wodnej powstalej w wyniku spalania mieszanki paliwowej, ktora nie odparowala z ukladu po ostatnich kursach. Byc moze byla malo jezdzona i uklad nie byl dosc rozgrzany aby umozliwic odparowanie wody lub gosc wiekszosc czasu smigal na gazie/benzynie slabej jakosci czytaj mocno chrzczonym paliwie .
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Jak chlapie to moze byc wina skondensowanej pary wodnej powstalej w wyniku spalania mieszanki paliwowej, ktora nie odparowala z ukladu po ostatnich kursach. Byc moze byla malo jezdzona i uklad nie byl dosc rozgrzany aby umozliwic odparowanie wody lub gosc wiekszosc czasu smigal na gazie/benzynie slabej jakosci czytaj mocno chrzczonym paliwie .
Dziękuję uspokoiłeś mnie trochę Czekam na kolejne odpowiedzi.
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-13, 22:39
Z klimą może być różnie - ja bym podjechał do warsztatu, żeby przede wszystkim sprawdzili szczelność układu. U mnie była w brzydki sposób (nie do naprawy) pęknięta sprężarka i skorodowany, nieszczelny skraplacz. Sprężarka (używana) kosztowała mnie trochę ponad 100 zł, nowy skraplacz coś koło 400. Niemiłe niespodzianki.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-07-14, 08:27
Witaj na forum
Tylne łożysko jest od razu z całą piastą i tak się wymienia. Ceny na allegro od 150 złotych. Jeśli masz podwórko i zapał wymienisz sobie sam. Pamiętaj tylko że potrzebujesz piastę z ABS-em.
Spytaj właściciela auta czy wraz z paskiem rozrządu wymienił również rolkę prowadzącą i napinacz oraz dowiedz się co z pompą wody która również chodzi na tym pasku.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Powodzenia w jeździe bez sprzęgła przy zmianie biegów Zobaczymy ile wytrzymają synchronizatory, bo takich testów nikt jeszcze nie robił.
Nie zamierzam jeździć bez sprzęgła tylko zapytałem czy ta wersja miała fabrycznie zsynchronizowaną skrzynkę
Daroot napisał/a:
Co do silnika - ja bym nie wchodził w 136KM które ma dźwigać 1500kg. Będzie dużo palił i słabe osiągi. Przynajmniej tak piszą ludzie na forum.
Spalanie w granicy 11l w mieście więc jak dla mnie to ok. Tak masa tego samochodu mogłaby być mniejsza dla tej ilości koni ale na osiągach mi nie zależy, jestem mało doświadczonym kierowcą i nie zamierzam "królować" na drodze, zresztą w stosunku do passata b3 którym jeździłem do tej pory to dynamika pojazdu całkowicie mnie zadowala.[/quote]
Daroot napisał/a:
Poza tym wersje z N7Q są znacznie uboższe w wyposażenie, a co za tym idzie niewiele warte na rynku wtórnym.
Chodziło mi raczej o konkretną wycenę... niewiele to można zapłacić za herbatę w kawiarni.
@ up Dziękuję kolegom wyżej za pomoc
Ostatnio zmieniony przez krishak 2011-07-14, 11:03, w całości zmieniany 2 razy
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-07-14, 11:11
Cytat:
Spalanie w granicy 11l w mieście
Nigdy w to nie uwierzę...chyba,że chodzi o spalanie Pb...Lpg w tej pojemności musi łyknąć 13-14 minimum...ale ja się nie znam,bo jeżdżę 3,0 i mi łyka 16-18 lpg
Szukaj raczej 2,5 R 5
_________________ ""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
Ostatnio zmieniony przez desperos 2011-07-14, 11:13, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach